تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

تکنولوژی‌های ترکیبی تصویری از پروستات در طول بیوپسی

نوشته دیوید ام . کاخ سفید , اداره امور عمومی , پزشکی ارتش آیزنهاور

برای برداشت نمونه‌ای از یک تومور سرطانی مشکوک به آنالیز باید پروستات را با لمس اندام با انگشت مجسم کرد . یک چوب اولتراسونوگرافی توانایی تجسم پروستات را افزایش می‌دهد , اما وقتی با تصویر mri قبل از مشخص شدن توسط یک متخصص رادیولوژی متصل می‌شود, پیدا کردن و برداشت بافت مشکوک برای تحلیل بسیار بهبود یافته‌است . ( تصویر ۲ - 2 - ۴ - 4 )

روش سنتی , چپ , برای نمونه‌برداری از بافت پروستات , از الگوی مشخصی از نمونه‌ها استفاده می‌کند . این روش تا حدی مورد اصابت قرار می‌گیرد . روش " ترکیبی " , درست , اجازه هدفگیری بافت مشکوک را قبل از بیوپسی تشخیص می‌دهد . ( تصویر ۲ - 2 - ۴ - 4 )

دیوید م . سفید

دفتر روابط‌عمومی

مرکز پزشکی آیزنهاور

فورت گوردون , ga . - یک روش پیشرفته که بیوپسی پروستات را دقیق‌تر و کامل‌تر می‌کند در مرکز پزشکی آیزنهاور در حال حرکت است .

این روش به تصاویر mri کمک می‌کند تا تصویری سه‌بعدی از پروستات ارائه دهد . از آنجا که تصاویر mri توسط یک رادیولوژیست , قبل از بیوپسی , مورد تحلیل قرار می‌گیرند .

او یکی از چند بیمارستان است که این روند را در ایالت جورجیا انجام می‌دهد . "

به گفته انجمن سرطان آمریکا , سرطان پروستات به غیر از سرطان پوست , شایع‌ترین سرطان در مردان آمریکایی است . به عنوان مثال , تخمین جامعه " در مورد موارد جدید سرطان پروستات " تشخیص داده خواهد شد و در مورد مرگ ناشی از سرطان پروستات قرار خواهد گرفت . "

براساس آمار acs , " در طی دوران زندگیش , در حدود ۱۰,۰۰۰ نفر مبتلا به سرطان پروستات تشخیص‌داده شده‌اند . " سرطان پروستات عمدتا ً در مردان مسن و مردان آمریکایی آفریقایی‌تبار گسترش می‌یابد . مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . سن متوسط در زمان تشخیص تقریبا ً برابر است . "

غربالگری استاندارد برای سرطان پروستات , تست خونی است که به طور خاص psa , یا آنتی‌ژن سرمی پروستات و یک معاینه رکتال فراهم می‌کند . سطح psa غیرطبیعی ممکن است نیاز به بیوپسی پروستات را نشان دهد که در آن , با استفاده از سونوگرافی به تنهایی برای راهنمایی , نمونه‌های بافتی با یک سوزن نمونه‌برداری برداشته می‌شود که از طریق پروب و دیواره راست‌روده وارد پروستات می‌شود .

او گفت : " با استفاده از یک الگوی استاندارد شبکه , من حداقل دو نمونه را انتخاب خواهم کرد . " این روش به یک نتیجه منفی کاذب منجر می‌گردد .

او گفت : " تفاوت با ترکیب اولتراسوند / mri , این است که می‌توانم تصور کنم کدام نواحی پروستات باید نمونه‌برداری شوند . این یک رویکرد چندوجهی با یک رادیولوژیست مجرب است که به صورت دیجیتالی بافت مشکوک را قبل از بیوپسی تشخیص می‌دهد .

جراح پروب اولتراسونوگرافی را در اطراف پروستات حرکت می‌دهد , در حالی که نرم‌افزار ترکیبی تصویر mri را تغییر می‌دهد که قبلا ً توسط رادیولوژیست علامت‌گذاری شده‌است . آن‌ها از تصویر ترکیب‌شده استفاده می‌کنند تا سوزن‌های بیوپسی را دقیقا ً به بافت نشان دهند , به جای اینکه به یک شبکه از پیش تعیین‌شده سرک بکشند , به این امید که چیزی پیدا کنند .

او گفت : " این روش جدیدی است که نسبت به بیوپسی استاندارد , نرخ منفی کاذب کمتری تولید می‌کند و احتمال تشخیص سرطان پروستات قابل‌توجه را دارد . " " این یک بیوپسی پروستات دقیق‌تر است . "

به گفته acs , " سرطان پروستات دومین علت مرگ ناشی از سرطان در مردان آمریکایی پس از سرطان ریه است . این بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پروستات فوت می‌کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...