تبلیغات

خلبان

خلبان

عملیاتی در نیجر به پایان رسید . ارتش مجازات می‌کند ?

در یکی از فصل‌های نهایی در یک بررسی طولانی در مورد اینکه چگونه چهار آمریکایی در یک میدان نبرد تاریک کشته شدند, برخی از کسانی که در نبرد مسلحانه جنگیدند , توبیخ شدند , در حالی که افسران ارشد که این ماموریت را تایید کردند بدون مجازات مانده‌اند .

یک مراسم سال گذشته که در آن اسامی چهار سرباز نیروی ویژه در نیجر کشته شدند به یک دیوار یادبود در قلعه براگ منتهی شد .

اعتبار

اندرو صنایع / ناظر فایت ویل از طریق اسوشیتد پرس

یک مراسم سال گذشته که در آن اسامی چهار سرباز نیروی ویژه در نیجر کشته شدند به یک دیوار یادبود در قلعه براگ که در آن قرار داشت افزوده شد . اف . آی .

توماس گیبونز - نف

توسط توماس گیبونز - نف

ای .

بنا به گفته مقامات نظامی , ارتش دو عضو تیم نیروهای ویژه را که در اکتبر گذشته در نیجر مورد حمله قرار گرفتند , به دلیل تصمیمات قبل از ماموریت و آموزش ناکافی در کنار هم پیمانان آن‌ها , مجازات کرده‌است . چهار نفر دیگر نیز در زنجیر خود نیز منظم بودند .

برخی از آن‌هایی که در هفته‌های اخیر تنبیه شدند عبارت بودند از : رهبر تیم کلاه سبز , مایک مولن , و معاونش , یک گروهبان . کسانی که از شش نامه سرزنش غایب بودند شامل دو افسر ارشد بودند که این ماموریت را تایید کردند و سپس عملیات را تحت نظارت قرار دادند .

به نظر می‌رسد که مجازات‌ها برخلاف روایت دیگری است که ارتش در چند ماه اخیر تحت فشار قرار داده‌است : قهرمانی که توسط سربازان زیر آتش به نمایش گذاشته شده‌است. تقریبا ً همه سربازان تیم مردان مسلح , از جمله آن‌هایی که کشته شده‌اند , برای " دلاوری " نامزد شده‌اند , اگرچه هنوز تصویب نشده است . به گفته یکی از مقامات رسمی, افسران ارشد در فرماندهی عملیات ویژه بر این باورند که اعضای این تیم را می‌توان مسئول شکست‌ها قبل از ماموریت دانست و برای اقدامات خود در حین حمله به آن‌ها دستور داد .

جیسون سیگل , سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه , در بیانیه‌ای گفت که او درباره " هرگونه اقدام پاسخگویی " بحث نخواهد کرد . وی افزود : " اما او افزود : " ما متعهد به یادگیری همه می‌توانیم از این کمین به عنوان راهی برای ادامه احترام به فداکاری و تعهد سربازان کشته‌شده خود باشیم . " "

در شب حمله چه اتفاقی افتاد ?

رویدادهایی که منجر به حمله ناگهانی شدند نتیجه سه ماموریت مجزا هستند .

این اولین باری بود که در نزدیکی مرز نیجریه - مالی به راه افتاد . طرح اولیه تیم , بازدید از یک ایست بازرسی آسیب‌پذیر از نیروهای نظامی بود و با سربازان آنجا صحبت می‌کرد . تحقیقات نشان می‌دهد که این ماموریت توسط یک افسر رده پایین ارائه شده‌است . به گفته مقامات پنتاگون , این افسر نتوانسته است فاش کند که طرح واقعی تیم این است که به دنبال رهبری یک رهبر دولتی اسلامی به نام برهان‌الدین ربانی برود .

ماموریت دوم این بود که پس از آنکه اطلاعاتی در مورد اردوگاه رهبر به دست آمد , یک عملیات علیه اردوگاه رهبر با یک تیم برد از کماندوهای آمریکایی و نیروهای مبارزه با تروریسم توسط نیروهای مبارزه با تروریسم از شهر دوشنبه آغاز شد .

به خاطر آب و هوای بد , ماموریت هلیکوپتر لغو شد . به تیم گفته شد که تنها در ماموریت سوم و نهایی به اردوگاه برود . بعد از جستجوی اردوگاه خالی , تیم به سمت چپ برگشت . این حمله توسط یک گروه بزرگ از شبه نظامیان اسلامی که ساعت‌ها در حال ردیابی حرکات آن بودند , مورد حمله قرار گرفت .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...