تبلیغات

دانشگاه غربی چین

دانشگاه غربی چین

ماه مه ارتش چین از روابط دانشگاه غربی ، گزارش هشدار می‌دهد.

رئیس‌جمهور Xi Jinping از سمت راست ، از سمت راست ، از موسسه ملی graphene در دانشگاه منچستر در انگلستان در سال ۲۰۱۵ بازدید کرد . یک دانشجوی چینی که در آنجا به مطالعه گرافن پرداخته بود ، در حال حاضر در یک دانشگاه نظامی در چین کار می‌کند ، یک محقق استرالیایی بنام said.Cred itCreditRichard Stonehouse / WPA پول از طریق گتی ایماژ )

نوشته جیمی Tarabay

۳۰ اکتبر ۲۰۱۸

SYDNEY ، استرالیا - براساس گزارشی که در روز سه‌شنبه منتشر شد ، ارتش چین هم‌کاری‌های خود با دانشگاه‌های خارجی را گسترش می‌دهد و گاهی روابط نظامی دانشمندان خود را پنهان می‌کند . این گزارش سوالاتی را در مورد اینکه آیا کشورهای در مورد قدرت فزاینده چین در واقع به طور مستقیم به پیشرفت نظامی آن کمک می‌کنند ، مطرح می‌کند .

طبق این گزارش موسسه سیاست استراتژیک استرالیا ، ارتش آزادی‌بخش خلق چین در دهه گذشته ۲، ۵۰۰ دانشمند نظامی ، محققان و مهندسین را به خارج فرستاده‌است ، بنابر این گزارش موسسه سیاست استراتژیک استرالیا ، یک موسسه تحقیقاتی بیطرف در کانبرا پایتخت است .

در حالی که آن‌ها با دانشگاهیان و دانشمندان در موسسات دور دنیا کار می‌کنند ، به ویژه در ایالات‌متحده ، بریتانیا ، استرالیا ، نیوزلند و کانادا متمرکز شده‌اند ، به اصطلاح پنج کشور چشم‌ها که به طور گسترده اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند .

براساس این گزارش ، در سال گذشته از ۹۵ مورد در سال ۲۰۰۷ ، تعداد مقالات بررسی شده توسط دانشمندان چینی و همتایان غربی آن‌ها به طور مشترک منتشر شده‌است . تحقیقاتی که آن‌ها انجام می‌دهند گاهی در مناطقی با کاربردهای نظامی استراتژیک مانند تکنولوژی دریانوردی ، فیزیک کوانتومی و رمزنگاری قرار دارند .

نویسنده این گزارش ، الکس Joske ، گفت که ریسک کشورهای غربی به صورت ناخواسته به یک ارتش رقیب کمک می‌کند .

او در یک مصاحبه گفت : " چین متحد نیست ؛ به طور فزاینده‌ای یک رقیب در اقیانوس آرام است ، ما نباید به آن‌ها کمک کنیم فن‌آوری نظامی خود را با کمک به دانشمندان خود برای رسیدن به مزیت نظامی بهبود بخشند ."

در گزارش او ، آقای Joske اشاره می‌کند که در حالی که بیشتر دانشمندان توسط ارتش آزادی‌بخش خلق ( مردمی ) که از آن امده‌اند باز هستند ، برخی به نظر می‌رسد که وابستگی‌های نظامی خود را با استفاده از " نام‌های تاریخی گمراه‌کننده برای موسسات خود " یا حتی نامگذاری آن‌هایی که وجود ندارند مخفی می‌کنند .

آدام نی ، محقق چینی در دانشگاه ملی استرالیا که در این گزارش مشارکت نداشت ، گفت : " شما اغلب افرادی را می‌بینید که با کلاه دوگانه کار می‌کنند ، یک سازمان غیر نظامی که تحت یک دپارتمان خاص قرار دارد که به عنوان یک سازمان غیر نظامی به جهان غیرنظامی ارائه می‌شود و پژوهشگران آن‌ها برای تحصیل و انجام تحقیق به خارج از کشور می‌روند ."

او افزود : " The برای مدتی طولانی این کار را انجام داده‌اند تا تخصص پیدا کنند یا تخصص بگیرند و آن را به چین بازگردانند تا توسعه اقتصادی چین و تلاش‌های مدرن‌سازی ارتش را افزایش دهد ."

در مقاله جداگانه‌ای که سه‌شنبه منتشر شد ، آقای Joske به پرونده یک دانشجوی چینی به نام Huang Xianjun اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ دکترای خود را در دانشگاه منچستر در انگلستان به پایان رساند . در حالی که او در آنجا با the of کار می‌کرد ، که برخی از پژوهشگران به عنوان یک ماده عجیب ۱۰۰ بار قوی‌تر از فولاد توصیف می‌کنند که پتانسیل تکنولوژیکی زیادی دارد .

یک هلی‌کوپتر driverless طراحی‌شده در دانشگاه Beihang در پکن ، این ماه در نمایشگاهی در Qingdao ، China.Cred itAgence فرانسه - خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )

براساس گزارش یک روزنامه نظامی چینی ، آقای Joske نوشت که دکتر هوانگ اکنون به عنوان محققی در دانشگاه ملی فن‌آوری دفاع در ارتش کار می‌کند که در اصل او را به خارج از کشور فرستاده‌است . آقای Joske به نقل از این روزنامه به نقل از این روزنامه گفت که هدف از این کار ، ایجاد فرصت‌های گرافین در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی و توسعه تیمی است که بر روی آن‌ها کار کند ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...