تبلیغات

مطلب آقای جوسک

مطلب آقای جوسک

به گزارش آقای Joske ، دانشگاه‌های برتر در خارج از چین برای هم‌کاری با ارتش چین ، همان طور که توسط تعدادی از انتشارات وابسته به همتا مورد ارزیابی قرار گرفت ، دانشگاه فن‌آوری Nanyang در سنگاپور ، و پس از آن دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا ، دانشگاه of در انگلستان و دانشگاه واترلو در کانادا مورد ارزیابی قرار گرفت .

سه تای برتر آمریکایی که او ذکر کرد عبارتند از جورجیا تک ، موسسه فن‌آوری ایلینویز و آکادمی نیروی دریایی ایالات‌متحده .

آقای Joske گفت که هنگامی که او نگرانی‌های خود را با آن‌ها مطرح کرد ، اغلب دانشگاه‌ها در واکنش‌های خود خاموش بوده‌اند .

وی گفت : " واکنش‌های آن‌ها اساسا "، " ما هیچ قانونی را نقض نکرده ایم؛ این تحقیق غیر نظامی است و یک خطر امنیتی را ارائه نمی‌کند ."

پروفسور جان فیتزجرالد ، متخصص چینی در دانشگاه صنعتی Swinburne در ملبورن استرالیا از این گزارش استقبال کرد و گفت که باید دانشگاه‌ها را وادار به تجدید نظر در سیاست‌های خود کند .

اشاره به نامه استرالیا

Conversation Conversation درباره استرالیا و بینش در مورد داستان‌های جهانی که بیش‌ترین اهمیت را دارند ، هر هفته توسط Damien Cave ، رئیس اداره استرالیا ارسال می‌شوند . به علاوه ، انبوهی از توصیه‌های محلی وجود دارد .

وی گفت : " شواهد اکنون در خارج از کشور وجود دارد و بسیاری از دانشگاه‌ها مدعی هستند که هیچ دانشی در گذشته ندارند ؛ این چیزی است که آن‌ها باید قضاوت کنند ."

" جنبه دیگر این امر ، که نهاده‌ای پنج کشور چشم‌ها با نهاده‌ای چینی هم‌کاری می‌کنند که وابستگی‌های نظامی دارند ؟ او ادامه داد : " چرا دانشگاه‌های غربی از تحقیقات با دانشگاه‌هایی که cyberwarfare را به راه انداخته‌اند و ظاهرا ً برای جنگ آماده می‌شوند ، حمایت می‌کنند ؟ "

پروفسور ایان ژاکوب ، رئیس و نایب‌رئیس دانشگاه نیو ساوت ولز ، در بیانیه‌ای خطاب به تایمز ، از هم‌کاری با موسساتی مانند دانشگاه ملی دفاع چین " به عنوان بخشی از کار ما به عنوان یک دانشگاه در سطح جهانی ، دفاع کرد ."

او گفت : " این تحقیق در مجلات آکادمیک در سطح بین‌المللی منتشر شده‌است که در حوزه عمومی هستند " و افزود که این دانشگاه " ارزیابی‌های دقیق انجام می‌دهد " تا اطمینان حاصل شود که هم‌کاری‌های نظامی به صادرات تخصص نظامی پایان نیابد .

اما آقای Joske از توانایی قوانین کنترل صادرات استرالیا برای محدود کردن جریان فن‌آوری مخفی خارج از کشور سوال کرد چرا که بیشتر آن شامل " انتقال نامحسوس فن‌آوری " به جای کالاهای فیزیکی است .

نمایش ۵ G تکنولوژی وایرلس شرکت چینی Huawei در پکن در ماه گذشته . دولت استرالیا به تازگی شرکت را از تامین تجهیزات ۵ G برای ارتباطات مخابراتی اش منع کرده‌است .

وی گفت : " در استرالیا ما به پاسخ به شکل قوانین دفاعی و موشکافی بهتر کاربردهای آن‌ها در پرسنل نظامی خارجی نیاز داریم . بنابراین برای هر عضو P.L.A. در استرالیا ، انتقال فن‌آوری به آن فرد کاملا ً قانونی است ، حتی اگر این کار غیرقانونی باشد ."

علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد تاثیر چین بر آزادی دانشگاهی و حتی سیاست ملی ، دانشگاه‌های استرالیا با ورود پول چین به شرکت‌های استرالیایی تقویت شده‌اند . در دانشگاه‌ها ، اغلب فرم ثبت‌نام دانش آموزان را به خود اختصاص داده‌است . برخی از آن‌ها شراکت‌های اصلی با چین مانند پروژه نوآوری مشعل دارند که از تحقیقات علمی و تکنولوژی در دانشگاه ولز جنوبی با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا ، یا حدود ۷۱ میلیون دلار ، در سرمایه‌گذاری چین در ازای به اشتراک گذاری یافته‌ها حمایت می‌کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...