تبلیغات

جنگ گذشته , حال و آینده

جنگ گذشته , حال و آینده

جنگ گذشته , حال و آینده

نویسنده : توماس ای . باب

آه !

یکی از جالب‌ترین کتاب‌ها در زمینه امور نظامی که در مدتی خوانده‌ام ارتش هیچ‌کس نیست : سلاح‌های خودمختار و آینده جنگ . نویسنده آن , پل جان , یکی از مقامات سابق ارتش و پنتاگون که در حال حاضر یک تحلیلگر در مرکز یک امنیت جدید آمریکایی ( یک مخزن فکری است که چند سال پیش وابسته به آن بودم ) , یک نمای متفکر از مسائل شگفت‌انگیز مرتبط با سلاح‌های خودکار ارائه می‌کند . "

برخلاف بسیاری از نویسندگان که ظهور سلاح‌های خودکار را بررسی می‌کنند, در این پرسش که آیا آن‌ها ساخته خواهند شد فرو نمی‌روند . او استدلال می‌کند که آن‌ها پیش از این در اینجا هستند . این نرم‌افزار که تقریبا ً توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل وارد شده بود , در حال اجرای برنامه غنی‌سازی هسته‌ای این کشور بود . به این دلیل که کامپیوترهای ایرانی " هوا - هوا " بودند - که به اینترنت جهانی متصل نبود - زمانی که این حشره درون سیستم ایران بود , از طریق درایوهای شست بن‌لادن تحویل داده شد . و یک بخش کلیدی برنامه هسته‌ای را نابود کرد .

به نظر نمی‌رسد که این یک شاهین خوش‌بین خوش‌بین باشد . او دام‌های زیادی را پیش رو می‌بیند , هم برای مردم مورد حمله سلاح‌های خودکار و هم برای مردمی که از آن‌ها استفاده می‌کنند . برای مثال , او پیش‌بینی می‌کند که توسعه یک سلاح گرم ضد پرسنل که در اطراف اتاق‌ها پرواز می‌کند افرادی مانند یک قاتل مهلک را می‌کشد که دیوانه شده‌اند .

بنابراین او با ایده درخواست مهلت قانونی برای توسعه چنین سلاح‌هایی موافق است در حالی که برخی از مسایل اخلاقی , اخلاقی و روانی دشوارتر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند . یک سوال کلیدی این است که آیا سلاح‌های اتوماتیک باید تنها به سلاح‌های دیگر حمله کنند - برای مثال , یک تفنگ آک - باک , به جای آن که کسی آن را نگه دارد ? همچنین , سلاح‌های خودکار چگونه بر رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارند ? آیا آن‌ها باعث می‌شوند که مردم احساس حقارت کمتری نسبت به زندگی انسانی داشته باشند ? و چه اتفاقی می‌افتد که سلاح‌های ماشین شروع به یادگیری می‌کنند ? او اشاره می‌کند هر چه بیشتر یاد بگیرند مستقل می‌شوند . این توسعه باعث می‌شود که آن‌ها کم‌تر قابل‌پیش‌بینی باشند . قابلیت‌های یادگیری بالا باعث آسیب‌پذیرتر شدن آن‌ها در برابر دشمنی می‌شود که نشان می‌دهد چگونه آن‌ها را به اشتباه فکر کنند, مانند دادن تصاویر کاذب که می‌تواند آن‌ها را به آتش زدن به اهداف ناخواسته تحریک کند .

خط پایین این است که هرچه سلاح خودکار بیشتری در زمان و مکان آزاد شود , احتمال بیشتری وجود دارد که چیزی اشتباه شود . او به راحتی یک مجموعه فوق‌العاده از مشکلات را تصریح می‌کند که ما تنها زمانی درک می‌کنیم که بیشتر خصوصیات و ویژگی‌های ناخودآگاه هوش مصنوعی با سرعت بالا را می‌بینیم .

حتی جنگ‌های معاصر نیز امروزه مشکل است . یکی از سخت‌ترین وظایف برای خبرنگاران جنگ این است که تلاش کند شکل گسترده‌ای از درگیری را ببیند - حوزه آن , مدت و شدت آن و به ویژه اینکه چگونه ممکن است پایان یابد. گاهی مورخان موقعیت بهتری برای کسب چنین درکی دارند , حتی اگر هنوز در حال انجام است . ظاهراً این مورد با ادامه جنگ در سوریه و عراق صادق است .

بهترین کتاب‌های موجود در زمینه آشوب در منطقه عبارت است از : سوریه , عراق و مارپیچ جنگ ( دانشگاه آکسفورد ) , ویلیام هریس , استاد سیاست در دانشگاه نیو ایج . نقطه عزیمت هریس جنگ در عراق و سوریه به عنوان یک درگیری است . این امر نه تنها از لحاظ جغرافیایی , بلکه از نظر تاریخی و از لحاظ تاریخی نیز منطقی به نظر می‌رسد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...