تبلیغات

جنگ سی ساله

جنگ سی ساله

وی همچنین مدعی است که علی‌رغم حضور قدرت‌های خارجی مانند ایالات‌متحده و روسیه ، این یک جنگ proxy نیست و حتی اگر آن نیروها عقب‌نشینی کنند ، ادامه خواهد داشت . به جای آن ، او به طرز متقاعد کننده‌ای بحث می‌کند ، این " جنگ سی‌ساله " است که از ویرانه‌های دوگانه رژیم‌های دیکتاتوری در عراق و سوریه در حال رشد است ، و خیلی دور از آن است . او تخمین می‌زند که در حدود یک چهارم از یک میلیون نفر در این جنگ از میانه سال ۲۰۱۴ تا اوایل سال ۲۰۱۷ کشته شده‌اند .
یک خیابان ویران در حومه دمشق ، ۲۰۱۸.Cred لوئی بشارا / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ
اما قدرت‌های خارجی نقش مهمی را ایفا کرده‌اند ، اگر یک نقش مفید نداشته باشند. همانطور که هریس آن را توصیف می‌کند ، مدیریت ضعیف " ضعیف " اوباما در مدیریت سوریه ، تقریبا ً به همان اندازه که دولت بوش از عراق استفاده نکرده است، اداره می‌شود . به طور خاص ، وزیر امور خارجه ، جان کری ، تقریبا ً در معاملات خود با این جنگ به تصویر کشیده می‌شود . در سال ۲۰۱۴ ، هریس متذکر می‌شود که زمانی که منطقه کرد Kobani به دولت اسلامی شام و شام رسید ، کری به این مساله اشاره کرد که به سطح " هدف استراتژیک " نمی‌رسد ، اما چند ماه بعد وقتی کردها آن را بازپس گرفتند ، او آن را " یک معامله بزرگ " خواند ، به خصوص که دولت اسلامی و اسلامی عراق Kobani را به عنوان " هدف استراتژیک و استراتژیک " تعریف کرده‌است .
منصفانه بودن ، تعداد زیادی بازیکن در این جنگ وجود دارند ، با این همه منافع پیچیده ، که حتی the ناظران هم گاهی اوقات احساس flummoxed می‌کنند . برای مثال در عراق ، ایالات‌متحده قدرت هوایی را برای نیروهای دولتی بر روی زمین فراهم می‌کند که توسط شبه نظامیان تحت نفوذ ایران یا ایرانی مورد حمایت قرار می‌گیرد ، در حالی که در سوریه ، روسیه قدرت هوایی را برای نیروهای دولتی بر روی زمین فراهم می‌کند و ایران دوباره نیروی انسانی زیادی برای آن‌ها فراهم می‌کند . با این حال روسیه و ایالات‌متحده در جنگ با یکدیگر مخالف هستند .
هریس نتیجه‌گیری می‌کند که برندگان جنگ ، در این نقطه ، رژیم اسد در سوریه و حامیان آن ، روسیه و ایران هستند . بازندگان : ایالات‌متحده ، عربستان‌سعودی و ترکیه - و البته ، صدها هزار نفر کشته یا آواره شده‌اند .
تنها شکایت من با این کتاب خوب و محکم با عنوان آن است . همه جنگ‌ها تغییر می‌کنند و تکامل پیدا می‌کنند، و همه عناصر quicksilver دارند . این واقعا ً تاریخ جنگ‌های قرن بیست و یکم برای هلال حاصلخیز است و بهتر است آن را به این نام صدا کنیم .
کتاب خوب دیگر در مورد همان منطقه‌ای که عنوان آن کمی دورتر است ، خلیفه‌گری در جنگ : واقعیت‌ها عملیاتی و نوآوری دولت اسلامی ( دانشگاه آکسفورد ، ۲۹.۹۵ دلار ) . در آن احمد س . هاشم ، استاد پیشین کالج جنگ دریایی ایالات‌متحده که هم اکنون در دانشگاه فن‌آوری Nanyang سنگاپور است ، طی ۱۴ سال گذشته ، تاریخچه خوبی از سیاست داخلی جنگ در عراق ارائه می‌دهد . او به نقل از یکی از شورشیان می‌گوید : " در بین چیزهای دیگر ، اردوگاه‌های بازداشت نظامی آمریکا در عراق به شورشیان کمک کرد تا زمینه‌های مشترکی پیدا کنند ." در اینجا ما نه تنها در خطر هستیم ، اما تنها چند صد متر دورتر از کل رهبری القاعده بودیم ." اما در پایان ، هاشم ادامه می‌دهد ، این کتاب تنها یک گزارش موقت در مورد جنگی است که به نظر نمی‌رسد .
تیراندازی در نزدیکی ایستگاه رادیویی گابون ، توسط افسران ارتش در تلاش برای کودتا کشف شد .
به رویترز
۷ ژانویه ۲۰۱۹
به گزارش رویترز ، یک شاهد از رویترز گفت ، صدای تیراندازی پراکنده در شهر "Gabon's " در روز دوشنبه در ایستگاه رادیویی که توسط افسران ارتش در یک اقدام برای کودتا کشف شد ، شنیده شد .
جمعیتی حدود ۳۰۰ نفر در ایستگاه در حمایت از کودتای نافرجام گرد هم آمده بودند ، اما سربازان برای متفرق کردن آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند .
بیشتر " لیبرویل " آرام بود ، اما یک پلیس قوی و حضور نظامی در خیابان وجود داشت و هلی‌کوپترها بالای سرمان می‌چرخیدند .


منبع سایت سربازی


پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...