تبلیغات

معامله با دیکتاتورها

معامله با دیکتاتورها

برای اوباما , حمله شیمیایی سوریه خطر " معامله با دیکتاتورها " را نشان می‌دهد .

باراک اوباما , رئیس‌جمهور باراک اوباما در کاخ سفید در روز ۲۳ اوت , چند روز پس از آنکه نیروهای رئیس‌جمهور بشار اسد از سوریه باعث کشته شدن دو تن از مردم خود شدند .

نوشته پیتر بیکر

آوریل ۲۰۰۹

واشنگتن

هر چند که دوستان و دشمنان او را به خاطر عدم پیروی از تهدید خود برای تلافی در زمانی که سوریه مردم خود را مقصر می‌داند , مقصر دانسته و گفت که او در واقع به نتیجه بهتری از طریق توافق با رئیس‌جمهور بشار الاسد برای تسلیم تمام سلاح‌های شیمیایی خود دست یافته‌است .

پس از هفته گذشته , حتی دستیاران سابق اوباما تصور می‌کنند که او مجبور خواهد بود در خاطرات خود تجدید نظر کند . بیش از ۸۰۰ غیرنظامی در آنچه تحلیل گران غربی آن را حمله سارین به نیروهای سوریه نامیدند , کشته شدند - یک تظاهرات دلسرد کننده که این توافقنامه به موفقیت نرسید . در روزه‌ای اخیر , دستیاران سابق تاسف می‌خوردند که آن‌ها یکی از بدترین لحظات ریاست‌جمهوری اوباما محسوب می‌شوند و به طور خصوصی تصدیق کرده‌اند که میراث او رنج خواهد برد .

در صورتی که دولت سوریه این حمله را انجام دهد و نماینده سارین بود , پس واضح است که این توافقنامه به هدف حذف سلاح‌های شیمیایی بشار و سلاح‌های شیمیایی موفق نبوده است . او حتی پس از حذف سهام خود , برخی از سارین را اعلام نکرد و یا به طور غیر قانونی گاز سارین را پس از حذف سهام خود تولید کرد . "

دیگر مشاوران سابق اوباما از قدرت مذاکره با بشار اسد سوال کردند و گفتند که حمله هفته گذشته , نقایصی را در این معامله نشان داد که توسط رئیس‌جمهور ولادیمیر v وساطت شد . پوتین از روسیه به عنوان راهی برای جلوگیری از استفاده از زور استفاده می‌کند .

مایکل که سفیر اوباما در روسیه بود , گفت : " برای من , این تراژدی بر خطرات تلاش برای انجام معامله با دیکتاتورها بدون یک رژیم بازرسی جامع , تهاجمی و دائمی تاکید دارد . " این برنامه همچنین محدودیت‌های انجام معاملات با پوتین را نشان می‌دهد . قطعا , روس‌ها باید در این باره مطلع باشند . "

با قرار دادن بهترین چهره در آن , مشاوران سابق اوباما گفتند که بهتر است در صورتی که بشار اسد تقلب کند و چند تن از سلاح‌های شیمیایی را از سوریه برکنار کند , یا بعدا ً بیشتر توسعه یابد. آنتونی j . معاون سابق وزارت امور خارجه . " این کار از سلاح‌های شیمیایی لبریز خواهد شد که به دست داعش , النصره یا گروه‌های دیگر خواهد افتاد . "

با این حال , دولت همه این ها را می‌دانست که احتمالا ً تمام سلاح‌های شیمیایی را نگرفته است و تلاش کرده‌است تا روسیه را به کمک به سوریه و بدون پیروزی برساند . " ما همیشه می‌دانستیم که همه چیز را نگرفته ایم , که سوری‌ها در اعلامیه خود کاملا ً آماده نبودند . "

حتی قبل از حمله شیمیایی هفته گذشته , بسیاری از سربازان قدیمی تیم اوباما , کنترل سوریه را به عنوان بزرگ‌ترین شکست خود در نظر گرفتند و اظهار تاسف کردند که دولت آن‌ها توقف جنگ را متوقف نکرده است .

بسیاری از آن‌ها حتی از رئیس‌جمهور ترامپ برای انجام اقدامی که باراک اوباما از گرفتن چهار سال پیش امتناع کرد , با صدور دستور حمله موشکی به سوریه , تمجید کردند . ان - ماری اسلاتر , مدیر برنامه‌ریزی سیاست گذاری در وزارت امور خارجه اوباما , در توئیتر نوشت : " دونالد ترامپ کار درست را در سوریه انجام داده‌است . " بالاخره ! پس از سال‌ها تلاش بی‌هوده در برابر بیرحمی های زشت . "

منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...