تبلیغات

موج علیه ایران

موج علیه ایران

سخنرانی اوباما موج Up علیه ایران را اعلام کرد .

نویسنده: دیوید ای . SANGERJUNE ۱ ، ۲۰۱۲

واشنگتن - طبق گفته شرکت کنندگان در این برنامه ، رئیس‌جمهور اوباما از نخستین ماه‌های فعالیت خود ، به طور پنهانی به سیستم‌های کامپیوتری که تاسیسات اصلی غنی‌سازی اتمی ایران را اداره می‌کنند ، دستور داد تا به طور قابل‌توجهی اولین استفاده مداوم آمریکا از cyberweapons را گسترش دهند .

آقای اوباما تصمیم گرفت که حملات انجام‌شده در دولت بوش و بازی‌های المپیک را تسریع کند - حتی پس از این که یکی از اجزای این برنامه به طور تصادفی در تابستان ۲۰۱۰ به دلیل یک خطای برنامه‌ریزی که به آن اجازه فرار از نیروگاه نطنز ایران را داد و آن را به سراسر جهان بر روی اینترنت ارسال کرد. متخصصان امنیتی کامپیوتر که شروع به مطالعه کرم کردند که توسط آمریکا و اسرائیل ایجاد شده بود ، نام آن را a گذاشت : Stuxnet .

در یک جلسه پرتنش در اتاق وضعیت سفید در عرض چند روز از " فرار " ، آقای اوباما ، معاون رئیس‌جمهور ، جوزف آر . بایدن و مدیر آژانس مرکزی اطلاعات در آن زمان ، Leon E . پانه تا ، در نظر گرفت که آیا مهم‌ترین تلاش آمریکا برای کاهش پیشرفت تلاش‌های هسته‌ای ایران به شدت به خطر افتاده‌است .

" آیا باید این مساله را تعطیل کنیم ؟ به گفته اعضای تیم امنیت ملی رئیس‌جمهور که در اتاق بودند ، آقای اوباما پرسید "

گفت که مشخص نیست که ایرانیان چقدر در مورد این کد اطلاعاتی داشتند و شواهدی ارائه کردند مبنی بر اینکه هنوز هم موجب خرابی شده‌است ، آقای اوباما به این نتیجه رسید که cyberattacks باید ادامه یابد . در هفته‌های بعد ، کارخانه نطنز با نسخه جدیدتری از کرم رایانه مورد اصابت قرار گرفت و بعد از آن دیگری . آخرین مورد از این سری حملات ، چند هفته پس از آن که Stuxnet در سراسر جهان کشف شد ، به طور موقت تقریبا ً ۱۰۰۰ نفر از ۵، ۰۰۰ سانتریفیوژ را که در آن زمان برای تصفیه اورانیوم در حال چرخش بودند ، بیرون آورد .

این گزارش تلاش آمریکا و اسرائیل برای تضعیف برنامه هسته‌ای ایران براساس مصاحبه در طول ۱۸ ماه گذشته با مقامات سابق آمریکایی ، اروپایی و اسرائیلی در این برنامه و همچنین طیف وسیعی از کارشناسان خارجی است . هیچ یک از آن‌ها اجازه استفاده از نام خود را نمی‌دهند زیرا این تلاش بسیار طبقه‌بندی شده‌است و بخش‌هایی از آن تا امروز ادامه دارد .

این مقامات به ارزیابی‌های متفاوتی از میزان موفقیت برنامه خرابکاری در روند پیشرفت پیشرفت ایران در راستای توسعه توانایی ساخت سلاح‌های هسته‌ای پرداختند . طبق برآورده‌ای دولت اوباما ، این تلاش ۱۸ ماه به دو سال پیش کشیده شده‌است ، اما برخی متخصصان داخل و خارج از دولت در این مورد تردید دارند و خاطرنشان کردند که میزان غنی‌سازی ایران به طور پیوسته بهبود یافته‌است و به اندازه کافی سوخت کافی برای پنج یا چند قبضه سلاح در اختیار کشور قرار داده‌است .

اینکه آیا ایران هنوز قصد طراحی و ساخت سلاح را دارد یا نه . آخرین برآورد اطلاعاتی ایالات‌متحده به این نتیجه رسید که ایران پس از سال ۲۰۰۳ بخش‌های عمده‌ای از تلاش خود را به حالت تعلیق در آورد ، اگرچه شواهدی وجود دارد که برخی از باقیمانده آن ادامه دارند .

ایران در ابتدا انکار کرد که تاسیسات غنی‌سازی آن توسط Stuxnet مورد حمله قرار گرفته‌است ، سپس گفت که آن کرم را پیدا کرده و آن را در بر گرفته‌است . سال گذشته ، ملت اعلام کرد که عملیات نظامی خود را آغاز کرده‌است و سرتیپ Gholamreza جلالی ، رئیس سازمان دفاع هوایی ایران ، گفت که ارتش ایران " برای مبارزه با دشمنان ما " در " فضای مجازی و اینترنت " آماده شده‌است .

دولت ایالات‌متحده اخیرا ً توسعه cyberweapons را تایید کرده‌است و هرگز استفاده از آن‌ها را قبول نکرده است . گزارش‌ها حاکی از حملات یک روزه علیه کامپیوترهای شخصی مورد استفاده اعضای القاعده و حملات مورد نظر در برابر کامپیوترهای مورد استفاده در حملات هوایی به لیبی در سال گذشته بوده‌است . اما بازی‌های المپیک از نوع کاملا ً متفاوتی بودند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...