تبلیغات

قطعات معیوب

قطعات معیوب

سال‌ها بود که C.I.A. قطعات معیوب و طرح‌های خود را به سیستم ایران وارد کرده بودند - حتی tinkering با تامین برق وارداتی تا منفجر شوند - اما این خرابکاری تاثیر نسبتا ً کمی داشت . ژنرال جیمز بیل . کارت رایت که یک cyberoperation کوچک در فرماندهی استراتژیک ایالات‌متحده ایجاد کرده بود، که مسئول بسیاری از نیروهای هسته‌ای آمریکا است ، به مقامات اطلاعاتی در ارائه یک ایده جدید رادیکال برای آقای بوش و تیم امنیت ملی خود پیوست . این گروه شامل یک cyberweapon پیچیده‌تر از ایالات‌متحده بود که قبلا ً طراحی کرده بود .

هدف ، دستیابی به کنترل‌های کامپیوتری صنعتی تاسیسات نطنز بود . این امر مستلزم آن بود که خندق الکترونیکی که نیروگاه نطنز را از اینترنت قطع می‌کند ، شکاف هوایی نامیده شود ، زیرا از نظر فیزیکی ساختمان را از دنیای خارج جدا می‌کند . کد کامپیوتر به کامپیوترهای متخصص حمله می‌کند که سانتریفیوژ را کنترل می‌کنند .

اولین مرحله در این تلاش ، توسعه کمی کد رایانه‌ای به نام یک چراغ راهنما بود که می ‌توان آن را وارد کامپیوترها کرد ، که توسط شرکت آلمانی زیمنس و یک تولیدکننده ایرانی ساخته شد تا عملیات آن‌ها را طرح‌ریزی کند . ایده این بود که معادل یک طرح کلی از نیروگاه نطنز ( نطنز ) را رسم کنید تا درک کنید که چگونه کامپیوترها سانتریفیوژ نقره‌ای عظیمی را کنترل می‌کنند که با سرعت زیاد در حال چرخش هستند . این ارتباطات پیچیده بودند ، و در صورتی که همه روند قابل‌درک باشد ، تلاش برای به دست گرفتن کنترل سانتریفیوژ ممکن است با شکست مواجه شود.

در نهایت این مشعل باید به "خانه تلفن " فرستاده شود - به معنای واقعی پیامی به مقر آژانس امنیت ملی بفرستد که ساختار و ریتم‌های روزمره کارخانه غنی‌سازی را توصیف می‌کند . انتظارات برای این برنامه پایین بود ؛ یکی از شرکت کنندگان گفت که هدف این است که کمی شن را در دنده‌ها دور بریزید و کمی پول بخرید . آقای بوش شک داشت ، اما از گزینه‌های دیگری بی‌بهره بود، او این تلاش را مجاز می‌دانست .

پیشرفت ، کمک به اسرائیل

ماه‌ها طول کشید تا برج‌های مراقبت کار خود را انجام دهند و به خانه گزارش دهند ، کامل با نقشه‌هایی از شاخه‌های الکترونیکی کنترل‌کننده‌ها و آنچه که به نقشه‌های چگونگی متصل شدن آن‌ها به سانتریفیوژ در اعماق زمین می‌رسید .

سپس the و یک واحد سری اسرائیلی که توسط مقامات اطلاعاتی آمریکا مورد احترام قرار گرفتند ، برای کار در حال توسعه کرم رایانه‌ای بسیار پیچیده که به مهاجم از درون آن تبدیل خواهد شد ، مورد احترام قرار گرفتند .

هم‌کاری شدید غیر معمول با اسرائیل به دو شرط سوق داده شد . واحد نظامی اسرائیل ، که بخشی از ارتش آن بود ، دارای تخصص فنی بود که با گروه "N.S.A. " رقابت می‌کرد ، و اسرائیلی‌ها اطلاعات زیادی در مورد عملیات نطنز داشتند که برای رسیدن به موفقیت حیاتی بود . اما مقامات آمریکایی علاقه دیگری داشتند و اسرائیلی‌ها را از انجام حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران منصرف کردند . برای انجام این کار ، اسرائیلی‌ها باید متقاعد شوند که خط جدید حمله کار می‌کند . تنها راه متقاعد کردن آن‌ها ، چند نفر از مقامات در مصاحبه‌ها گفتند ، این بود که آن‌ها عمیقا ً در هر جنبه از برنامه مشارکت داشته باشند .

به زودی این دو کشور یک کرم پیچیده ایجاد کردند که آمریکایی‌ها آن را " حشره " می‌نامیدند ، اما این حشره باید مورد آزمایش قرار گیرد . بنابراین ، تحت رازداری زیاد ، ایالات‌متحده شروع به ساخت کپی از centrifuges ایران - ۱ ایران ، طرحی دیرینه و غیرقابل اطمینان ساخت که ایران از عبدالقدیر خان ، رئیس هسته‌ای پاکستان که شروع به فروش فن‌آوری ساخت سوخت در بازار سیاه کرده بود ، آغاز کرد . خوشبختانه در ایالات‌متحده ، این کشور در حال حاضر ، به لطف دیکتاتور لیبی ، سرهنگ معمر قذافی ، متعلق به پ - ۱ است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...