تبلیغات

سیاست حریم خصوصی نمونه را ببینید و یا هر زمانی با ما تماس بگیرید

سیاست حریم خصوصی نمونه را ببینید و یا هر زمانی با ما تماس بگیرید

سیاست حریم خصوصی نمونه را ببینید و یا هر زمانی با ما تماس بگیرید

زمانی که سرهنگ قذافی برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را تحویل داد , او بیش از سانتریفیوژ که از حلقه هسته‌ای پاکستان خریده بود رو برگرداند و آن‌ها را در آزمایشگاه تسلیحات در تنسی قرار دادند . مقامات نظامی و اطلاعاتی که بر بازی‌های المپیک نظارت داشتند , برخی را برای آنچه که آن‌ها " آزمایش مخرب " نامیدند , در واقع ساخت یک کپی مجازی از نطنز بود, اما آزمایش بر روی چندین آزمایشگاه ملی وزارت انرژی را برای اطمینان از اینکه چه اتفاقی در حال وقوع است , پخش کرد .

اولین آزمایش در مقیاس کوچک به طرز شگفت انگیزی موفق بود : حشره به رایانه‌ها حمله کرد , روزها یا هفته‌ها , قبل از ارسال دستورالعمل‌ها برای سرعت بخشیدن به آن‌ها یا کاهش سرعت آن‌ها , به طوری که بخش‌های حساس آن‌ها , در سرعت‌های مافوق صوت , خود را تخریب کنند. پس از چند شروع نادرست , کار کرد . یک روز , در سمت پایان دوره بوش , آوار یک سانتریفیوژ بر روی میز کنفرانس در اتاق وضعیت پخش شد , که دلیل آن قدرت بالقوه ای بود . این کرم برای آزمایش علیه هدف واقعی آماده شد : گیاه غنی‌سازی زیر زمینی ایران .

مایکل وی . هایدن , رئیس سابق این دانشگاه , گفت که در توصیف آنچه که او از این حملات در زمانی که در اداره بود , رو به کاهش گذاشت . " این اولین حمله به یک طبیعت بزرگ است که در آن از یک توپ به منظور جلوگیری از تخریب فیزیکی استفاده می‌شود " به جای اینکه یک کامپیوتر دیگر کند و یا به آن برای دزدیدن اطلاعات نفوذ کند .

او گفت : " کسی از روبیکون گذشت . "

اما دست انداختن کرم به نطنز , حقه ساده‌ای نبود . آمریکا و اسرائیل باید متکی بر مهندسان , کارگران تعمیر و سایرین - هر دو جاسوسان و همدستان بی‌خبر - باشند . یکی از معماران طرح گفت : " این جام مقدس ما بود . " او می‌گوید : " معلوم می‌شود که همیشه یک احمق وجود دارد که به اندازه انگشت شست خود فکر نمی‌کند . "

در واقع , درایوهای انگشت شست در گسترش انواع اول کرم کامپیوتر مهم هستند ; بعدا ً روش‌های پیچیده‌تر برای تحویل کد مخرب توسعه داده شدند .

اولین حمله کوچک بود , و زمانی که سانتریفیوژها از کنترل خارج شدند , ایرانی‌ها در مورد علت گیج شدند , با توجه به این که ایالات‌متحده بعدا ً برداشت . یکی از معماران حمله اولیه گفت : " فکر این بود که ایرانی‌ها بخش‌های بد , یا مهندسی بد یا فقط بی‌کفایتی را سرزنش می‌کنند . "

ایرانی‌ها تا حدی گیج شده بودند که دو حمله دقیقا ً یک‌سان نبوده است . علاوه بر این , این کد هفته‌ها در داخل کارخانه پنهان می‌شد , عملیات‌های عادی را ضبط می‌کرد ; هنگامی که حمله کرد , سیگنال‌ها را به اتاق کنترل نطنز ارسال کرد و نشان داد که همه چیز در طبقه پایین به طور معمول کار می‌کند . یک مقام آمریکایی گفت : " این ممکن است برجسته‌ترین بخش قانون باشد . "

بعدها , خبر منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی , دیده‌بان هسته‌ای مستقر در وین , گفت که ایرانی‌ها نسبت به ابزارهای خودشان بی‌اعتماد شده بودند که آن‌ها مردم را برای نشستن در نیروگاه و رادیو اعلام کرده‌اند .

شرکت کنندگان در این حملات گفتند : " هدف این بود که شکست‌ها باید باعث شود که آن‌ها احساس کنند که آن‌ها احمق هستند , چیزی که اتفاق‌افتاده است . " وقتی چند سانتریفیوژ شکست خوردند , ایرانی‌ها کاملا ً " جایگاه " را به هم نزدیک کردند و به دنبال نشانه‌هایی از خرابکاری در همه آن‌ها بودند . یک مقام گفت : " آن‌ها بیش از حد واکنش نشان دادند . " ما به زودی کشف کردیم که مردم را اخراج کردند . "

تصاویر بازیابی شده توسط بازرسان هسته‌ای از دوربین در نطنز - که آژانس هسته‌ای برای پی‌گیری آنچه بین بازدید انجام‌شده استفاده می‌کند - نتایج را نشان می‌دهد . شواهدی مبنی بر لاشه لاشه وجود داشت , اما روشن بود که ایرانی‌ها بیش از پیش سانتریفیوژ را باخود برده‌اند که قبلا ً به نظر می‌رسید خوب کار می‌کرده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...