تبلیغات

نصیحت بوش به اوباما

نصیحت بوش به اوباما

اما زمانی که آقای بوش دفتر را ترک کرد ، هیچ تخریب عمده‌ای صورت نگرفت . آقای بوش در نشستی با آقای اوباما در کاخ سفید پیش از آغاز مراسم تحلیف خود، وی را بر آن داشت تا دو برنامه طبقه‌بندی‌شده ، بازی‌های المپیک و برنامه هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان را حفظ کند . آقای اوباما نصیحت آقای بوش را پذیرفت .

The Stuxnet

آقای اوباما با علاقه به cyberissues وارد دفتر شد ، اما او در طی مبارزات انتخاباتی عمدتا ً از نظر تهدید به حریم خصوصی شخصی و خطرات زیر ساخت‌ها مانند شبکه برق و سیستم کنترل ترافیک هوایی صحبت کرده بود . او یک مطالعه بزرگ در مورد نحوه بهبود دفاع آمریکا انجام داد و آن را با هیاهوی زیاد در اتاق شرقی اعلام کرد .

چیزی که او نگفت این بود که او همچنین هنر of را نیز یاد می‌گیرد . معماران بازی‌های المپیک او را در اتاق وضعیت قرار خواهند داد ، اغلب با آنچه که آن‌ها " پتوی اسب " می‌نامند ، یک نمودار شماتیک عظیم از تاسیسات تولید هسته‌ای ایران . آقای اوباما اجازه داد تا حملات ادامه یابد و هر چند هفته - قطعا ً پس از یک حمله بزرگ - او به روز بعد به روز رسانی خواهد شد و به مرحله بعدی خواهد رسید . بعضی وقت‌ها بیش از آنچه قبلا ً امتحان شده بود riskier و bolder بود .

یک مقام ارشد اجرایی گفت : " از نخستین روز خود در اداره ، او عمیقا ً وارد هر گامی شده بود تا برنامه ایرانیان را کند کند - دیپلماسی ، تحریم‌ها ، هر تصمیم بزرگ .

اما بخت و اقبال خوب دوام نیاورد . در تابستان ۲۰۱۰ ، اندکی پس از آن که نوع جدیدی از کرم به نطنز ارسال شد ، معلوم شد که این کرم ، که هرگز قرار نبود از ماشین‌های نطنز جدا شود، مانند یک حیوان باغ‌وحش که کلید را در قفس پیدا کرده‌است ، آزاد شده بود . این کار برای آقای پانتا و دو بازیکن مهم دیگر در بازی‌های المپیک - ژنرال کارت رایت ، معاون رئیس ستاد مشترک ، و مایکل جی . Morell ، معاون مدیر of - برای شکستن اخبار به آقای اوباما و آقای بایدن .

آن‌ها گفتند که یک اشتباه در این کد ، آن را به سمت یک کامپیوتر مهندس در زمانی که به سانتریفیوژ وصل شده بود ، هدایت کرده بود . هنگامی که مهندس تاسیسات نطنز را ترک کرد و رایانه را به اینترنت متصل کرد ، the آمریکایی - و اسرائیلی نتوانستند تشخیص دهند که محیط آن تغییر کرده‌است . این دستگاه شروع به تکرار خودش در سراسر جهان کرد . ناگهان ، کد در معرض دید قرار گرفت ، اگر چه نیت آن واضح نیست ، حداقل برای کاربران معمولی کامپیوتر .

یکی از the به رئیس‌جمهور گفت : " ما فکر می‌کنیم که اصلاحات انجام‌شده توسط اسرائیلی‌ها صورت‌گرفته است و نمی‌دانیم اگر بخشی از آن فعالیت بودیم ."

به گفته مقامات در این اتاق ، آقای اوباما از یک سری سوالات پرسیده شد و از اینکه این کد ممکن است به خارج از نیروگاه خسارت وارد کند ، سوال کرد . پاسخ‌ها در شرایط hedged برگشت داده شد . وی گفت : " باید اسرائیلی‌ها باشند .

در حقیقت ، هم اسرائیلی‌ها و هم آمریکایی‌ها به دنبال بخشی خاص از نیروگاه سانتریفیوژ بودند که یک منطقه بحرانی که از دست رفتن آن‌ها به پایان رسیده بود ، ایرانی‌ها را به طور قابل‌توجهی عقب می‌زدند . روشن نیست که چه کسی این اشتباه را مطرح کرده‌است .

پرسشی که با آقای اوباما رو به رو شد این بود که آیا بقیه بازی‌های المپیک در خطر هستند یا خیر ، اکنون که نوعی از این حشرات در طبیعت تکرار می‌شوند ، جایی که متخصصان امنیت کامپیوتر می‌توانند آن را تشریح کنند و هدف خود را بفهمند .

به گفته مقامات ، " من فکر نمی‌کنم که ما اطلاعات کافی داشته باشیم" . اما در عین حال دستور داد که cyberattacks ادامه یابد . آن‌ها بهترین امید او برای اخلال در برنامه هسته‌ای ایران بودند مگر این که تحریم‌های اقتصادی شدیدتر شده و درآمده‌ای نفتی ایران را کاهش دهد .

در عرض یک هفته ، یک نسخه دیگر از این حشره ، درست زیر ۱۰۰۰ سانتریفیوژ ، پایین آمد . بازی‌های المپیک همچنان ادامه داشت .



منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...