تبلیغات

مطلب تام مالینفسکی

مطلب تام مالینفسکی

"تام مالینفسکی ، دستیار دبیر دولت برای حقوق بشر برای آقای اوباما ، در آتلانتیک نوشت : " درسی که از آن تجربه گرفتم این است که زمانی که با کشتار جمعی به وسیله روش‌های سنتی و غیر متعارف سر و کار داریم ، بازدارندگی موثرتر از خلع‌سلاح است ."

آقای اوباما برای بسیاری از تصدی اش با سوریه دست و پنجه نرم کرد ، اما به دلیل ترس از این که آمریکا را به باتلاقی دیگر در خاورمیانه تبدیل کند بدون این که مشکل را حل کند ، مقاومت کرد . The لحظه در سال ۲۰۱۳ زمانی رخ داد که نیروهای آقای اسد ، ۱۴۰۰ غیر نظامی را با سلاح‌های شیمیایی کشتند ، و با جسارت تمام آنچه را که آقای اوباما گفته بود ، " خط قرمزی " بود .

آقای اوباما برای تلافی دست به اعتصاب نظامی زد ، اما در میان مخالفان داخلی هر دو حزب مردد ماند و از کنگره خواست تا تصمیم بگیرد که آیا ادامه دهد یا خیر . هنگامی که مشخص شد که کنگره موافقت خود را اعلام نخواهد کرد ، او به حیاتی سیاسی از سوی آقای پوتین چنگ زد ، کسی که قراردادی را پیشنهاد کرد که در آن آقای اسد سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل خواهد داد .

تحت این قرارداد ، سوریه به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی پیوست و در طول نه ماه بعد ، انبارهای بزرگی از سموم مرگبار برداشته شدند و در نهایت نابود شدند . در ژوئن ۲۰۱۴ ، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تایید کرد که همه سلاح‌های اتمی سوریه حذف شده‌اند .

نیمی از جمعیت ۲۲ میلیونی سوریه از خانه‌های خود فرار کرده‌اند ، عددی نزدیک به جمعیت بلژیک . براساس گزارش سازمان ملل ، پنج میلیون نفر از این پناهندگان در خارج از کشور ثبت شده‌اند . بیشتر آن‌ها در ترکیه ، آردن و لبنان هستند که ۷۰ درصد در آن کم‌تر از ۳.۸۴ دلار در روز زندگی می‌کنند ، کم‌تر از هزینه برخی lattes در استارباکس .

جان Egeland ، دبیر کل شورای پناهندگان نروژ که به کار در سوریه کمک می‌کند ، گفت که او نمی‌تواند در مورد حمله آمریکا اظهار نظر کند ، اما او گفت : " آن‌ها هیچ کدام از اولویت‌های فوری من را حل نمی‌کنند ."

برای بهبود وضعیت بشر دوستانه، امدادگران به گذرگاه‌های مرزی بیشتری برای کمک به کشور نیاز خواهند داشت و اطمینان می‌دهند که نیروهای هوایی و زمینی به بیمارستان‌ها حمله نخواهند کرد و دسترسی بهتر به جوامع محاصره‌شده و آسیب‌دیده از جمله نزدیک به ۴۰۰، ۰۰۰ نفر در عرض یک ساعت از دمشق پایتخت را تامین خواهند کرد.

چون سوریه سقوط می‌کند ، دکتر همچنان ادامه دارد .

زمانی که نیروهای دولتی کنترل خود را در دست گرفتند ، دکتر فریده در حلب کار می‌کرد . او داستان خود را به آمریکا آورد تا قبل از بازگشت به درمان بیماران در منطقه تحت کنترل شورشیان در شمال Syria.Publ ished در ۴ دسامبر ۲۰۱۷ به دنبال کمک بشردوستانه باشد .

آقای Egeland گفت : " برای اینکه یک کارگر بشر دوستانه باشم و منابع و ملزومات را داشته باشم ، ناامید کننده است ، اما قادر به رسیدن به این مردم نیستم . "

در میان آمار درگیری ، داستان‌های بی شماری از شکنجه ، بازداشت ، اجباری اجباری ، خانواده‌هایی که از هم جدا شده‌اند و زندگی عادی به سرعت کاهش‌یافته و یا به سادگی کوتاه می‌شوند ، هستند .

آینده نامعلوم سلاح

cyberattacks آمریکایی به ایران محدود نیستند ، اما کانون توجه ، به عنوان یکی از مقامات دولت ، " به شدت در یک کشور بوده‌است " و هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این موضوع برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند . برخی مقامات این سوال را مطرح می‌کنند که چرا این تکنیک‌های مشابه به شدت علیه کره‌شمالی بکار نرفته اند . یکی از مقامات سابق اطلاعاتی گفت : " برخی دیگر فرصت‌هایی برای اخلال در طرح‌های نظامی چین ، نیروها در سوریه برای سرکوب شورش در آنجا و عملیات‌های القاعده در سراسر جهان می‌بینند ."

آقای اوباما مکررا ً به دستیاران خود گفته‌است که استفاده از آن‌ها - و به ویژه استفاده بیش از حد سلاح - خطراتی وجود دارد . در حقیقت ، هیچ زیرساخت کشوری به سیستم‌های کامپیوتری وابسته نیست و در نتیجه نسبت به ایالات‌متحده آسیب‌پذیر است . بیشتر کارشناسان بر این باورند که قبل از اینکه به هدف همان نوع سلاح تبدیل شود که آمریکایی‌ها به طور پنهانی علیه ایران به کار برده‌اند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...