تبلیغات

حمله رسانه ای چین به سوریه

حمله رسانه ای چین به سوریه

پس از Xi ، حمله assail رسانه‌های چینی به سوریه انجام شد.

رئیس‌جمهور Xi Jinping از چین و رئیس‌جمهور ترامپ در ملک مار - در ساحل پالم ، Fla . ، itCreditJim واتسون / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

نوشته جین Perlez

۸ آوریل ۲۰۱۷

پکن - رسانه‌های دولتی چین در روز شنبه در حالی که به طور ایمن از آمریکا خارج می‌شوند و دیگر مهمان رئیس‌جمهور ترامپ نیستند ، روز شنبه آزاد بودند تا حمله موشکی به سوریه را محکوم کنند، که رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که مشغول صرف شام بودند ، به آقای Xi گفت .

شین هوا ، آژانس خبری دولت در روز شنبه ، اعتصاب یک سیاست‌مدار ضعیف‌شده را که برای خم کردن عضلات خود لازم بود ، اعلام کرد . در یک تجزیه و تحلیل ، شین هوا همچنین گفت که آقای ترامپ به این اعتصاب دستور داده بود تا خود را از حامیان سوریه در مسکو دور کند تا بر اتهاماتی که وی " طرفدار روسیه " بود فایق آید .

این گزارش حاکی از مخالفت رسمی چین با مداخلات نظامی در امور کشورهای دیگر است . اما این یک انتقاد از خود آقای ترامپ بود که آقای Xi امیدوار بود مردی باشد که چین بتواند با آن مقابله کند.

مقامات چینی نگران بودند که برخورد دو ساعته این دو رهبر در ملک مار - a در فلوریدا ممکن است با یک طغیان ضد چینی ضد چینی از طرف اقای ترامپ شکل بگیرد . در عوض ، حمله موشکی غیرمنتظره متوقف شد .

برخی تحلیلگران چینی زمان این حمله را تصادفی تلقی می‌کردند . آقای ترامپ می‌خواهد که چین برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای توسط کره‌شمالی و متحد آن بیشتر تلاش کند و این تحلیلگران حمله سوریه را به عنوان یک یادآور به آقای Xi می‌دانند که ایالات‌متحده می‌تواند در صورت لزوم به شمال حمله کند .

حمله موشکی در سوریه جلساتی را تحت الشعاع قرار داد که مقامات آمریکایی و چینی به عنوان گفتگوهای تصویری بزرگ در مورد تجارت و همچنین کره‌شمالی توصیف کردند ، که توقف کوتاهی از تولید توافقات خاص را متوقف کرد .

هر دو طرف توافق کردند که تهدید کره‌شمالی به مرحله " بسیار جدی " رسیده‌است . Tillerson . او گفت ایالات‌متحده آماده است که اگر چین کاری برای مهار کردن در شمال انجام ندهد ، " مسیر خودش " را بگیرد .

اما گزارش رسمی چین درباره مذاکرات in به کره‌شمالی اشاره نکرد - مساله داغی برای آقای ترامپ ، بلکه برای آقای Xi کم‌تر بود . تحلیلگران می‌گویند که این حذف احتمالا ً عمدی بوده‌است ، واکنشی به حمله به سوریه .

گزارش شین هوا در مورد حمله سوریه نیز هیچ اشاره‌ای به کره‌شمالی نکرده است . اما این حمله به حملات موشکی آمریکا به لیبی در سال ۱۹۸۶ و سودان در سال ۱۹۹۸ اشاره کرد و ایالات‌متحده را به خاطر عدم دستیابی به " اهداف سیاسی " خود در این موارد سرزنش کرد .

این مقاله گفت : " این یک تاکتیک مخصوص آمریکا برای ارسال پیام سیاسی قوی از طریق حمله به کشورهای دیگر با استفاده از جنگنده‌های پیشرفته و موشک‌های کروز بوده‌است . "

رسانه‌های دولتی گزارش‌های مربوط به مذاکرات مار - a را ارائه کردند و بر روی چمن‌های سبز که در آن رهبران به راه خود ادامه دادند و اتاق پر زرق و برق که بحث‌های رسمی در آن برگزار شد ، تاکید کردند . آن مقالات ، شگفتی این حمله سوریه را حذف کردند ، چرا که هدف از ارائه یک گزارش مثبت از این دو رهبر به عنوان هم سن و سالان بود .

آقای Tillerson به خبرنگاران گفت که وقتی آقای ترامپ به Xi درباره اعتصاب سوریه نسبت به پایان شام اطلاع داد ، آقای Xi درک خود را ابراز کرد ، زیرا مجازات یک حمله شیمیایی بود که موجب کشته شدن کودکان شد .

رئیس‌جمهور چین به ندرت با رسانه‌های خبری چین یا خارجی صحبت می‌کند و تقریبا ً غیرممکن است نظر او در مورد حمله را مشخص کند و یا اینکه چگونه آن را به اقای ترامپ نشان داد .

اما تحلیلگران چینی ، که توصیه آن‌ها گاهی توسط دولت در مورد مسائل سیاسی خارجی مورد جستجو قرار می‌گیرد ، از این اعتصاب که به عنوان کشوری قدرتمند برای حمله به ملتی که قادر به مبارزه با آن نیستند ، انتقاد کردند . و آن‌ها آنچه را که به عنوان یک پیام ناگفته آمریکایی برابر سوریه تلقی می‌کردند را رد کردند که هیچ زرادخانه هسته‌ای با کره‌شمالی ندارد ، که پنج آزمایش سلاح هسته‌ای را انجام داده‌است و امیدوار است که کلاهک هسته‌ای را بر روی یک موشک بین‌قاره‌ای سوار کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...