تبلیغات

شورای امنیت و حملات شیمیایی به سوریه

شورای امنیت و حملات شیمیایی به سوریه

چگونه شورای امنیت به بازرسان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی سوریه شکست خورد

از طرف ادموند دانتس

۲۹ دسامبر ۲۰۱۷

قربانیان حادثه ۲۱ اوت ۲۰۱۳ و گاز سارین در شهر غوطه شرقی در سوریه که منجر به کشته شدن صدها تن از اهالی civilians.Cred شد

در ۲۱ اوت ۲۰۱۳ ، یکی از حومه‌های دمشق به نام غوطه ، با گاز سارین مورد حمله قرار گرفت که منجر به مرگ صدها غیرنظامی شد .

رئیس‌جمهور باراک اوباما هشدار داده بود که اگر رئیس‌جمهور بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند ، ایالات‌متحده اقدام نظامی خواهد کرد . حمله به غوطه به غوطه از " خط‌قرمز " آقای اوباما گذشت ، اما او به جای اقدام نظامی ، دیپلماسی اجباری را انتخاب کرد .

سوریه تایید کرد که سلاح‌های شیمیایی دارد . ایالات‌متحده و روسیه در اواسط سپتامبر ۲۰۱۳ به توافق رسیدند که در آن سوریه مجبور بود برنامه سلاح‌های شیمیایی خود را از بین ببرد .

دولت سوریه با شتاب به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ملحق شد و از آنچه که گفته شد سلاح شیمیایی کامل خود برای گروهی از متخصصان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بود که بر پایبندی به کنوانسیون نظارت دارد .

در اواسط آگوست ۲۰۱۴ ، سازمان اعلام کرد که نابودی سلاح‌های شیمیایی اعلام‌شده از سوی سوریه کامل است .

با این وجود دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ادامه داده‌است . این سازمان بین دسامبر ۲۰۱۵ و نوامبر گذشته ۱۲۱ حادثه را ثبت کرده‌است . در سال ۲۰۱۶ ، این کشور ۲۳ مورد استفاده از مواد شیمیایی به عنوان سلاح بین آوریل ۲۰۱۴ و اوت ۲۰۱۵ را تایید کرد ؛ تحقیقات آن ادامه دارد.

شورای امنیت با ایجاد مکانیسم بازرسی مشترک میان سازمان ملل متحد و سازمان سلاح‌های شیمیایی برای شناسایی متخلفان این جنایات وحشیانه واکنش نشان داد .

از آگوست ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۶ ، گروهی از بازرسان به هشت مورد استفاده از کلر به عنوان یک سلاح شیمیایی و یک مورد شامل استفاده از خردل گوگرد نگاه کردند . سه حمله به دولت سوریه و یک دولت اسلامی نسبت‌داده شده‌است . شورای امنیت نتوانست در مورد عواقب این جنایات به توافق برسد .

چند هفته پس از حمله روز ۴ آوریل سارین به خان Sheikhoun در سوریه که در حدود ۱۰۰ تن کشته و دست‌کم ۲۰۰ تن زخمی شدند ، من این کار را پذیرفتم که تیم تحقیقی را رهبری کند .

" صاحب خود " ( Self Jets) - در انتظار "ویل Tailgate " ( Will Will )

شناسایی عاملان قساوت جرم در یک درگیری فعال ، در مقابل یک پس‌زمینه سیاسی پیچیده ، به ویژه در مواردی که سلاح‌های شیمیایی ممنوعه را شامل می‌شود، فوق‌العاده دشوار است .

Sarin ، یک عامل عصبی بی‌رنگ و بی‌رنگ با قدرت بسیار زیاد، در خان Sheikhoun به کار گرفته شد . تولید و استفاده از آن نیازمند تخصص فنی پیشرفته است . قرار گرفتن در معرض سارین در عرض چند دقیقه می‌کشد .

شیمی و شیمی در این تحقیقات سودمند بودند . یک هواپیمای دولتی سوریه در زمان حمله بر فراز خان Sheikhoun در حال پرواز بود ، یک بمب شیمیایی هوایی بر فراز شهر پرتاب شد و ساکنان آن در عرض چند دقیقه کشته شدند .

بازرسان نمونه‌های پزشکی و محیطی تهیه‌شده توسط دولت سوریه و گروه‌های محلی را جمع‌آوری کرده‌اند . این کار سخت در آزمایشگاه کار می‌کرد که ثابت کرد که یکی از پری کورسور sarin به عنوان DF است که در خان Sheikhoun به کار گرفته شد و توسط دولت سوریه تولید و ذخیره شد. دولت سوریه هیچ سهامی را از دست نداده یا ربوده نشده است .

در یک حادثه دیگر در سپتامبر ۲۰۱۶ ، ستیزه جویان دولت اسلامی یک خمپاره‌انداز حاوی blistering خردل از یکی از مواضع خود را شلیک کردند . دو زن در روستای ام Hawsh در هنگام تلاش برای پاک کردن مواد شیمیایی در خانه‌های خود بیمار شدند . این حادثه نشان داد که دولت اسلامی توانایی تولید و استفاده از خردل گوگرد را حفظ کرده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...