تبلیغات

حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه

حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه

در روز ۷ نوامبر ، من به شورای امنیت گزارش دادم که بازرسان شواهد کافی برای شناسایی دولت سوریه به عنوان مسئول استفاده از سارین در خان Sheikhoun یافته‌اند . من همچنین گزارش دادم که شواهدی پیدا کردیم مبنی بر اینکه دولت اسلامی مسئول استفاده از خردل گوگرد در Umm است .

اغلب اعضای شورای امنیت حمایت قوی خود را از این تحقیقات اعلام کردند . بولیوی ، چین ، مصر ، قزاقستان و روسیه از روش این تیم و نتایج تحقیقات سوال کردند . روسیه و سوریه مرا متهم به انجام احکام سیاسی کردند و ما را به عنوان انجام تحقیقات از راه دور مورد انتقاد قرار دادند .

خبرنامه هفتگی خود را دریافت کنید و هرگز یک Op را از دست ندهید .

فیلم‌های مستند کوتاه نامزد دریافت جایزه اسکار را از سراسر جهان که برای شما ساخته‌شده ، تماشا کنید .

در روز ۱۶ نوامبر ، روسیه و بولیوی به پیشنهاد ایالات‌متحده مبنی بر حمایت از یافته‌های ما رای دادند و اختیارات ماموران تحقیق را برای یک سال تمدید کردند . پیشنهاد روسیه که این حکم را به مدت شش ماه تمدید خواهد کرد اما باید بازگشایی شود ، حمایت کافی را برای رای دادن رسمی دریافت نکرده است .

روز بعد ژاپن پیشنهاد داد که ۳۰ روز طول بکشد تا فرصتی برای تضمین تداوم کار ما پیدا شود . پیشنهاد ژاپن همچنین از دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد ساختار و روش تیم من سوال کرد .

علی‌رغم تفاوت‌ها ، اعضای شورای امنیت توافق کردند که آنچه انجام می‌دادیم مهم بود و باید ادامه یابد . با این حال ، روسیه و بولیوی پیشنهاد ژاپن را رد کردند و به طور موثر کار خود را پایان دادند.

در روز ۱۷ نوامبر ، روسیه سه رای مخالف برای جلوگیری از تمدید اختیارات خود به شورای امنیت داده بود .

روسیه مرا به عنوان " ابزاری از غرب " انتخاب کرد و از تیم من خواست تا " صحنه جنایت " را ملاقات کند که تحت کنترل وابستگان القاعده قرار دارد . روسیه همچنین از ما خواست تا نمونه‌هایی از پایگاه هوایی Shayrat در سوریه جمع‌آوری کنیم . پس از اینکه اطلاعات آمریکا متوجه شد که هواپیمایی که گاز سارین در شهر سوریه را رها کرده‌است از آنجا برداشته شده‌است ، ایالات‌متحده پایگاه هوایی خود را با موشک هدف قرار داده‌است . از آنجا که پایگاه هوایی که در حدود چهار مایل مربع پخش شده‌است ، محل انبار سابق برای سلاح‌های شیمیایی بوده‌است ، نمونه‌گیری هیچ چیزی را ثابت نکرده است .

با وجود کاره‌ای سخت ، فنی و علمی ما ، در روز ۱۷ نوامبر ، پس از اینکه شورای امنیت اختیارات خود را تمدید نکرد ، مکانیسم بازرسی مشترک به پایان رسید . این بازجویی‌ها برای اطمینان از اینکه افراد مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی ، یک جنایت جنگی مواجه هستند ، حیاتی هستند .

منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...