تبلیغات

نفوذ در سوریه بر نشست چین و آمریکا

نفوذ در سوریه بر نشست چین و آمریکا

نفوذ در سوریه بر نشست بین ترامپ و Xi را تحت الشعاع قرار می‌دهد .

CreditCreditDoug میلز / نیویورک‌تایمز

نویسنده: مارک Landler

۷ آوریل ۲۰۱۷

ساحل نخل ، Fla . رئیس‌جمهور ترامپ از Xi Jinping از چین برای اولین نشست روز جمعه استقبال کرد که در نهایت منجر به هم‌کاری بیشتر در قدرت شد تا فرصتی برای رهبر چین که شاهد نمایش خام نظامی آمریکایی بود.

ساعاتی پس از اینکه آقای ترامپ به Tomahawk موشک کروز دستور داد که به سمت یک فرودگاه بین‌المللی شلیک شود ، او به Xi فشار داد تا از اهرم چین برای خنثی‌سازی یک دولت سرکش دیگر ، کره‌شمالی ، استفاده کند . آقای ترامپ هشدار خود را تکرار کرد که اگر چین بیشتر از این کار نکند ، آمریکا به تنهایی اقدام خواهد کرد تا اقدامات تهاجمی دیکتاتور کره‌شمالی ، کیم جونگ اون را محدود کند .

رئیس‌جمهور همچنین عدم تعادل تجاری مزمن میان چین و ایالات‌متحده را مطرح کرد . یک مقام ارشد اجرایی گفت که آقای ترامپ به آقای Xi گفته بود که دو طرف باید فورا ً این کسری را حل کنند و چین را بر آن داشت تا یک برنامه ۱۰۰ روزه را برای بازبینی رابطه تجاری بین بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان پیشنهاد کند .

وزیر امور خارجه ، رکس هام . Tillerson گفت که آقای ترامپ به رهبر چین گفته‌است که باید " گام‌های محکم برای سطح بازی برای کارگران آمریکایی وجود داشته باشد" یک مقام ارشد دولتی گفت که این آهنگ در یک تبادل تنها در زمینه تجارت " دشوار " بوده‌است ، اگرچه او گفت که بین این دو مرد ، شیمی وجود دارد .

این پروژه ۱۰۰ روزه تنها اطلاعیه ملموسی بود که از جلسه خارج شد که انتظار می‌رود تعداد کمی بیشتر از یک تمرین آشنا باشد ، که در یک اقامتگاه fringed در palm ، مار - a برگزار شد . در پایان نیز ، حتی آداب و رسوم ابر قدرت نیز تا حد زیادی بر روی the که در دریای مدیترانه شرقی جریان داشت ، تحت الشعاع قرار گرفت .

آقای ترامپ به آقای Xi گفت که در حدود ساعت ۸ : ۴۰ بعد از ظهر روز پنجشنبه ، زمانی که رهبران مشغول صرف شام بر روی یک نوار داغ داغ و خشک نیویورک بودند ، آقای ترامپ به آقای Xi گفت که دستور شلیک موشک به سوریه برای تنبیه آن را برای حمله مرگبار سلاح‌های شیمیایی به دولت بشار اسد داده‌است . به گفته آقای Tillerson ، آقای Xi به رئیس‌جمهور گفت که دریافت پاسخ نظامی لازم است " زمانی که مردم بچه‌ها را می‌کشند ."

گزارش آقای Tillerson نسبت به واکنش رسمی دولت چین نسبت به واکنش رسمی دولت چین more بود . روز جمعه ، سخنگوی وزارت امور خارجه ، هوآ Chunying ، درخواست چین برای یک " توافق سیاسی " در سوریه را تکرار کرد تا از وخامت اوضاع جلوگیری کند .

مقامات اداره دولتی گفتند که این حمله موشکی این دیدار را مختل نکرده است . در حقیقت ، آن‌ها گفتند ، این ممکن است دست آقای ترامپ را تقویت کند . او از چین خواست تا فشار بیشتری بر کره‌شمالی اعمال کند . در حالی که مقامات به این نکته اشاره کردند که کره‌شمالی متفاوت است و در برخی از راه‌ها ، چالش بزرگ‌تری نسبت به سوریه دارد، موازی با دولت سرکش که دارای سلاح‌های کشتار جمعی است ، در چین از دست نرفته است .

به گفته آقای Tillerson ، آقای Xi به آقای ترامپ گفت که این تهدید کره‌شمالی به یک " مرحله بسیار جدی " رسیده‌است . روز قبل از جلسه ، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک برد متوسط دیگر را آزمایش کرد . اما به گفته یکی از مقامات آمریکایی ، چین پیشنهاد تازه‌ای در مورد نحوه برخورد با دولت آقای کیم ایجاد نکرد .

چینی‌ها همچنین هیچ امتیازی برای تجارت به این جلسه که فراتر از برنامه ۱۰۰ روزه بود، به ارمغان نیاورد . آقای ترامپ قصد دارد یک حکم اجرایی را امضا کند تا کشورها را به فروش فولاد به بازار آمریکا جریمه کند ، حرکتی که هدف آن چین است . مقامات دولتی از بحث در مورد این دستور خودداری کردند و مشخص نبود که آیا آن‌ها آن را به چینی‌ها ارائه کرده‌اند یا خیر.

منشی خزانه‌داری ، استیون Mnuchin گفت : " مناطقی وجود دارند که به وضوح می‌خواهند با ما کار کنند . " وی گفت : " هدف دولت افزایش صادرات ما به آن‌ها است ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...