تبلیغات

حمله در نشست

حمله در نشست

حمله به سوریه در موقعیت سختی برای نشست ترامپ

رئیس‌جمهور ترامپ با رئیس‌جمهور ۱۱ سپتامبر چین در ملک خود در منطقه پالم بیچ ملاقات کرد . در مجله نیویورک‌تایمز

نوشته جین تائو

آوریل ۲۰۰۹

پکن - موشک‌ها حتی قبل از اینکه دو مرد شام را به پایان برسانند , آماده می‌شدند .

حمله آمریکا به سوریه در روز پنج شنبه , طرح‌های خوب چین را برای نشستی که رئیس‌جمهور ۱۱ را به عنوان یک رهبر جهانی بر عهده دارد , برملا کرد و او را در موقعیت دشواری قرار داد : انتخاب میان چشم‌پوشی از نوع اقدام نظامی یک جانبه که چین مدت‌ها با آن مخالفت کرده یا میزبان او بوده‌است .

تحلیلگران غربی و غربی گفتند که این معضل همچنین حاد بود , زیرا چین عموما ً از روسیه در دفاع از رئیس‌جمهور سوریه , بشار اسد , طرفداری می‌کرد , و به این دلیل نگران است که ترامپ ممکن است آماده حمله مشابه در کره‌شمالی باشد .

آلن دوپنت , یک تحلیلگر نظامی استرالیایی که برای اداره دفاع کشور کار می‌کرد , گفت : " xi می‌تواند تحت‌تاثیر تصمیم ترامپ قرار بگیرد . " " xi باید بررسی کند که ریاست‌جمهوری ترامپ به معنای منافع چین در شرق آسیا , به ویژه کره‌شمالی و دریای جنوب چین است . "

تحلیلگران گفتند که حملات آمریکا به سوریه به احتمال زیاد باعث خواهد شد در مورد تقاضای کاخ سفید که چین اقتصاد کره‌شمالی را فشار می‌دهد , بیشتر جوابگو باشد .

داگلاس اچ . پال

به گفته تحلیلگران چینی , پکن از مدت‌ها پیش مطمئن بوده‌است که ایالات‌متحده به دلیل زرادخانه هسته‌ای خود و ظرفیت آن برای حمله به ژاپن و کره‌جنوبی , دو کشور آمریکایی را به خطر اندازد . اما رهبران چین هنوز در تلاش برای یافتن ترامپ هستند و تصمیم سریع او برای حمله به سوریه ممکن است باعث شود آن‌ها در این فرضیه تجدید نظر کنند .

در عین حال , تحلیلگران می‌گویند که چین بعید است که کره‌شمالی را به عنوان یک متحد و یک سرمایه استراتژیک رها کند زیرا نمی‌خواهد یک شبه‌جزیره کره متحد تحت سلطه نیروهای آمریکایی را ببیند .

اولین شب بین آقای سیزدهم و آقای ترامپ به گرمی و استقبال از تلویزیون دولتی چین به نظر می‌رسید , و عکس‌های زیادی از آن‌ها به طور غیر رسمی بر روی یک کاناپه مجلل در باشگاه " مار " فلوریدا " فلوریدا " صحبت می‌کردند .

این خبر همچنین تصاویری از این دو رهبر را نشان می‌دهد که کنار هم در یک میز غذا خوری بزرگی که با شمعدان‌ها قرار گرفته بودند , نشسته بودند .

گزارش‌های چین با رضایت خاطر نشان کردند که نوه دختری عملکرد سه جزئی دارد , ترانه چینی , " یاسمن " , و " سه شخصیت کلاسیک " و چند شعر تانگ را می‌خواند .

آژانس خبری دولتی گزارش داد که ترامپ دعوت آقای ۱۱ را برای دیدار از چین در " تاریخ اولیه " پذیرفت , حرکتی که نشان داد این دو مرد این رابطه را ایجاد کرده بودند که رهبر چین به دنبال نشان دادن مردم خود در خانه بود .

پس از شام , آقای ترامپ با خطر بازگشت به هتل نزدیک خود , به تریبون قدم گذاشت تا این حملات را اعلام کند و نظراتی را که با توصیف احساسی کودکانی که توسط حمله سلاح‌های شیمیایی دولت سوریه کشته شده‌بودند , اعلام کند .

مایکل ترامپ ۱۱ سپتامبر از حمله در طول شام مطلع شد . جمعه بعد از ظهر جمعه در سخنانی به رسانه‌های خبری گفت .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...