تبلیغات

وزارت خارجه در پکن

وزارت خارجه در پکن

وی گفت : "در وزارت امور خارجه در پکن ، روز جمعه ، سخنگوی " هوآ Chunying " ، به مخالفت چین با استفاده از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد و افزود که لازم است که به دنبال راه‌حل سیاسی در سوریه باشیم و از وخامت بیشتر اوضاع جلوگیری کنیم ."

چین یک سیاست دیرینه را در مخالفت با اقدام یک جانبه نظامی حفظ کرده‌است . اما تصمیم اقای ترامپ برای صادر کردن اعتصاب‌ها در همان لحظه ، به طور اجتناب‌ناپذیری بر کره‌شمالی متمرکز بود .

آقای ترامپ در مصاحبه‌ای با آقای Xi در آخر هفته گذشته به روزنامه فایننشال تایمز گفت که در صورتی که چین با هدف آمریکا از کنترل برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی هم‌کاری نکند ، آماده اقدام یک جانبه علیه کره‌شمالی شده‌است . آقای ترامپ مشخص نکرد که او چه نوع اقدامی در نظر دارد .

آقای Tillerson در طول سفرش به شرق آسیا در ماه گذشته گفت که اگر کره‌شمالی " تهدید برنامه سلاح‌های خود را در سطح غیرقابل‌قبول بالا ببرد ، ممکن است ایالات‌متحده مجبور به انجام اقدام نظامی پیش دستانه شود .

جین Qiangyi ، رئیس مرکز مطالعات کره‌جنوبی و کره‌جنوبی در دانشگاه Yanbian در استان Jilin که هم‌مرز با کره‌شمالی است ، گفت که علی‌رغم اقدام آقای ترامپ علیه سوریه در میانه دیدار آقای Xi ، تفاوتی دقیق بین سوریه و کره‌شمالی وجود ندارد .

به گفته آقای جین ، سوریه ظرفیت خود برای ضربه زدن پس از حملات موشکی را ندارد ، اما کره‌شمالی با زرادخانه تسلیحات و برنامه هسته‌ای خود ، این کار را انجام می‌دهد .

وی گفت : " ظرفیت هسته‌ای کره‌شمالی به حدی رسیده‌است که هرگونه اقدام یکطرفه ایالات‌متحده بسیار دشوار است . آمریکایی‌ها اخیرا ً درباره حمله به کره‌شمالی سخن می‌گویند ، اما این ما هستیم که از عواقب آن رنج می‌بریم ."

منطقه شمال شرقی چین که در آن آقای جین درس می‌دهد به طور فزاینده‌ای از نشت تشعشع از عملیات هسته‌ای کره‌شمالی وحشت دارد . وی گفت : " حمله‌ای از سوی ایالات‌متحده برای منطقه فاجعه‌بار خواهد بود ."

یک نتیجه دیگر برای چین از حمله سوریه می‌تواند یک افزایش در نارضایتی مردم کره‌شمالی بین مردم باشد ، و در بین کسانی که در دولت هستند و فکر می‌کنند که تانک‌های اسرائیلی مسئولیت استراتژیک را در نظر می‌گیرند .

پکن بر این باور است که رهبر کره‌شمالی ، کیم جونگ اون ، در برابر یک شبه‌جزیره کره متحد تحت سلطه ارتش آمریکاست .

اما یک بحث آرام در داخل دولت چین بر سر عقل آویزان شدن به کره‌شمالی ، یک هم‌پیمان به شدت مزاحم که به دلیل largess چین انجام می‌شود ، رشد کرده‌است .

چین تقریبا ً تمام نفت مورد نیاز کره‌شمالی را تامین می‌کند و ۹۰ درصد از تجارت کره‌شمالی از چین عبور می‌کند . برخی از شرکت‌های چینی مخالف تحریم‌های سازمان ملل متحد با کره‌شمالی هستند .

یک مقام ارشد دولتی قبل از این نشست به خبرنگاران گفت که کاخ سفید می‌کوشد تا چین را متقاعد کند که حمایتش از شمال نتیجه‌ای معکوس دارد ، یک استدلال که آقای ترامپ برای رسیدن به Mr. در طی مذاکرات خود آماده کرده‌است .

آندره Lankov ، مورخی از کره‌شمالی که از چین دیدن می‌کند ، گفت که حمله سوریه می‌تواند به این نقطه برسد ، اما در تغییر تفکر استراتژیک چین قطعی نخواهد بود .

وی گفت : " بله ، کره‌شمالی مسئولیت چین را بر عهده دارد ، اما در دنیای واقعی ، وضعیت فعلی بدترین گزینه است ."

برخی تحلیلگران چینی گفته‌اند که اگر مذاکرات با آقای ترامپ در روز جمعه بد انجام شود ، آقای Xi قادر خواهد بود از حملات هوایی سوریه علیه رئیس‌جمهور آمریکا استفاده کند و به مردم چین بگوید که آن‌ها عمل یک رهبر ضعیف هستند .

شی Yinhong ، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه Renmin ، گفت : " ترامپ از منتقدان خود ناامید شده‌است . این حمله هوایی یک اقدام دفاعی برای مقابله با انتقاد از او بود . پیام from به مردم چین می‌تواند این باشد : " این ترامپ است ، می‌دانی که او برای چین خوب نیست " .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...