تبلیغات

خط پایین استراتژیک

خط پایین استراتژیک

اما او اضافه کرد که انتظار می‌رود که رهبر چین به یک خط پایین استراتژیک بپیوندد : کره‌شمالی باید به عنوان یک منطقه حایل در مقابل پتانسیل یک شبه‌جزیره کره متحد که تحت سلطه ارتش آمریکاست ، خدمت کند .

قبل از ورود آقای Xi ، آقای ترامپ گذشته خود را بالا برد و به تایمز مالی آخر هفته گذشته گفت که چین باید به ما کمک کند تا کره‌شمالی را کمک کند . اگر آقای Xi این کار را بکند ، ایالات‌متحده اقدام یک جانبه خواهد کرد .

اضافه کردن به تنش‌ها در هفته گذشته در کره‌شمالی در خصوص فعالیت‌های تشدید شده در سایت تست زیر زمینی خود امضا شد .

متخصصان می‌گویند که این آمادگی‌ها برای یک تست بی شرمانه برای اخلال در مذاکرات می‌تواند باشد . اما این احتمال وجود دارد که برای ۱۵ آوریل ، یک جشن ملی مهم در کره‌شمالی انجام شود . این زمان همچنین آقای Xi را تازه از جلسات فلوریدا شرمسار می‌کند .

به گفته مقامات چینی ، آقای Xi راضی به نظر می‌رسد که می‌تواند تهدیدهای مبارزه آقای ترامپ برای نامیدن چین به عنوان کارگر واحد پول و تحمیل تعرفه‌های سنگین بر واردات چینی به ایالات‌متحده را ازسر بگیرد .

عکسی که توسط آژانس خبری ایالت کره‌شمالی توزیع شد و حاکی از آن است که به نظر می‌رسد پرتاب چهار موشک بالستیک در ماه گذشته را نشان می‌دهد . آقای Xi برای مقابله با کره‌شمالی برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود در آژانس خبری Central ، از طریق آژانس Pressphoto اروپا ، برای مجازات بیشتر اقتصادی علیه کره‌شمالی آماده می‌شود .

در صورتی که آقای ترامپ این حرکات را انجام دهد ، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که چین برای تلافی جویانه خود آماده خواهد بود : به جای بوئینگ هواپیماهای مسافربری را از ایرباس خریداری کرده و بر فروش of و تلفن‌های آمریکایی تاثیر بگذارد.

اما همانطور که سفر فلوریدا نزدیک‌تر شده‌است ، چین بیشتر عصبی شده‌است .

ژانگ Baohui استاد روابط بین‌الملل دانشگاه Lingnan در هنگ‌کنگ گفت حتی در مورد مساله اصلی پایبندی آمریکا به اصل " یک چین " - یک سیاست دیپلماتیک دیرینه که پکن را به عنوان تنها دولت چین به رسمیت شناخته‌است نمی‌تواند کاملا ً مطمئن باشد .

رئیس‌جمهور هم چنین غیرقابل‌پیش‌بینی بودن unnerving را در مورد مسائل امنیتی نشان داده‌است . اظهارات قوی او مبنی بر این که ایالات‌متحده ایده حمله اول به تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی را در نظر خواهد گرفت ، در سئول ، که تنها ۳۵ مایل از مرز کره‌شمالی فاصله دارد و می‌تواند با حملات تلافی جویانه از بین برود ، مورد استقبال قرار نخواهد گرفت . آقای ترامپ همچنین تمایل خود به خطر جنگ با چین در تایوان و دریای جنوب چین را نشان داده‌است ، درگیری‌هایی که هیچ یک از متحدان آمریکا ( به استثنای ژاپن ) از آن استقبال نمی‌کنند .

همانطور که تنش‌ها بالا می‌رود ، ملت‌ها در منطقه باید احساس کنند که می‌توانند به قضاوت اقای ترامپ و کلام او اعتماد کنند . تا کنون ، رئیس‌جمهور به آن‌ها دلیل کمی برای انجام این کار داده‌است . هر گونه پیشنهادی در مورد جنگ تجاری با چین یا بدتر از آن ، جنگ تیراندازی است که موجب وحشت بیشتر آسیا می‌شود . بنابراین ، هیچ نشانه‌ای از یک معامله بزرگ با پکن وجود ندارد که در معامله با منافع متفقین آمریکا در ازای امتیازات تجاری ایالات‌متحده از چین ، مشارکت داشته باشد .

در ملاقات خود با آقای Xi در این هفته ، آقای ترامپ نیاز دارد که یک پیام با دقت متوازن را ارسال کند - نه برای رئیس‌جمهوری که کاره‌ای ظریف را انجام نمی‌دهد - برای اطمینان دادن به متحدان آسیایی آمریکا که در کنار آن‌ها می‌ایستند و بدون برداشتن گام‌های جسورانه ، در برابر چین می‌ایستند . اگر رئیس‌جمهور نتواند این اطمینان را ارائه دهد ، موقعیت آمریکا در آسیا به تضعیف آن ادامه خواهد داد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...