تبلیغات

دوشنبه ای در آمریکا

دوشنبه ای در آمریکا

صبح بخیر .

روز دوشنبه برای تعطیلات آمریکایی مارتین لوتر کینگ تعطیل خواهیم بود .

اکنون به اخبار مربوط می‌شود: تلاش‌های توسعه اقتصادی آمریکا ، بحران جمعیت چین ، و هزینه‌های اقتصادی تغییرات آب و هوایی .

رئیس‌جمهور ترامپ در the میلز / نیویورک‌تایمز

ایالات‌متحده قصد دارد تا دفاع موشکی را افزایش دهد

رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های جدید در دفاع موشکی با هدف محافظت از کشور در برابر تهدیدهای فزاینده کره‌شمالی ، چین ، روسیه و ایران محافظت می‌کند .

آقای ترامپ در پنتاگون گفت : " هدف ما ساده است : تضمین کنیم که هر زمان ، هر زمان ، هر زمانی ، هر گونه حمله علیه آمریکا را ردیابی و نابود کنیم . "

پیشینه : سیستم‌های antimissile بسیار پرهزینه هستند - ایالات‌متحده بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه کرده‌است - و در عین حال بسیار دشوار است . ثابت شده‌است که مهار سریع اهداف در آسمان چالش برانگیز است : سیستمی که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد در ۵۰ درصد از آزمایش‌ها شکست خورد .

زمان‌بندی : اعلام یک روز قبل از اینکه معاون رئیس‌جمهور مایک Pence قرار است با مذاکره‌کننده هسته‌ای برنامه هسته‌ای کره‌شمالی ، کیم یونگ - chol در واشنگتن دیدار کند ، اعلام شد . در اوایل این هفته ، آقای Pence گفت که آمریکا هنوز در انتظار " گام‌های محسوس از کره‌شمالی " به سوی "denuclearization " بود - تقاضایی که تاکنون باعث توقف گفتگوی بین دو کشور شده‌است .

کلینیک زایمان در Beijing.Cred itGiulia برای نیویورک‌تایمز

بحران جمعیت شناختی در چین

دانشگاهیان چینی اخیرا ً یک هشدار جدی صادر کرده‌اند : این کشور با بیش‌ترین کاهش جمعیت در دهه‌های اخیر رو به رو است ، روندی که می‌تواند پیامدهای اقتصادی و سیاسی بسیار گسترده‌ای داشته باشد .

جزئیات : اعداد اولیه نشان می‌دهند که تعداد کل تولدها در چین در سال ۲۰۱۸ به ۱۵ میلیون نفر می‌رسد که از ۱۷.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت . زنان باید ۲.۱ کودک داشته باشند تا سطح جمعیت را حفظ کنند - اما نرخ رسمی باروری در حال حاضر ۱.۶ میلیون کودک در هر زن است و حتی این رقم مورد اختلاف است .

با توجه به این مسیر ، دانشگاهیان برآورد کردند که جمعیت این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۷ کاهش یابد . و برخی متخصصان معتقدند که این کار زودتر یا زودتر آغاز شده‌است .

متخصصان می‌گویند که یکی از دلایل اصلی این گرایش ، پیامدهای بلندمدت سیاست یک کودک برای رشد کند جمعیت است . این سیاست همچنین عدم تعادل جنسیتی را ایجاد کرده‌است .

چرا این مساله اهمیت دارد : با کارگران کمتری در آینده ، دولت می‌تواند برای پرداخت جمعیتی که پیرتر شده و بیشتر زندگی می‌کنند ، تلاش کند .

صحنه خارج از پارلمان در لندن در Thursday.Cred itNeil هال / EPA از طریق Shutterstock

بریتانیا منتظر برنامه Brexit Theresa در ماه مه است .

نخست‌وزیر باید تا روز دوشنبه با طرح اولیه‌ای برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به پارلمان بازگردد و سپس قرار است در روز ۲۹ ژانویه به رای‌گیری برود .

چند روز پس از اینکه پارلمان resoundingly طرح اولیه Brexit را رد کرد ، او از رهبران احزاب مخالف دعوت کرد تا در مورد سازش بحث و تبادل نظر کنند . اما جرمی Corbyn ، رهبر مخالفان ، از وی در ابتدا از او خواست تا " خروج از معامله " را رد کند . خانم ماه مه این تقاضا را " شرایط غیر ممکن " نامید .

دیدگاه اروپا : مقامات اتحادیه اروپا در ابتدا بحران سیاسی رو به رشد بریتانیا را به عنوان یک پیروزی دیدند ، قوی و متحد در مواجهه با هرج و مرج و هرج و مرج در لندن . اما اکنون که به طور فزاینده‌ای به نظر می‌رسد که بریتانیا می‌تواند بدون توافق ، اتحادیه را ترک کند ، اتحادیه اروپا نگران است .

تحلیل : خانم می ، که در دنیای bizarro " فناناپذیر " باقی مانده‌است ، ممکن است در کتاب‌های تاریخ برای انعطاف‌پذیری اش پایین برود . خبرنگار لندن ما می‌نویسد : " نخست‌وزیر هر روز از خواب بیدار می‌شود تا خود را در یک بحران شدید سیاسی کشف کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...