تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

چرا باید نجات پیدا کرد ؟

هیات تحریریه

۲۳ اکتبر ۲۰۱۴

۲۴۳

Kobani ، سوریه ، در روز ۲۲ اکتبر .

اعتبار

Lefteris Pitarakis / آسوشییتدپرس پرس

تصویر

Kobani ، سوریه ، در اکتبر ۲۲.Cred itCreditLefteris / Associated پرس

اگر Kobani زنده بماند ، با احتمالات مبارزه خواهد کرد . این شهر جنگ‌زده در مرز شمالی سوریه با ترکیه در آستانه سقوط به مدت چند هفته در رویارویی با محاصره وحشیانه ستیزه جویان اسلامی قرار گرفته‌است . اما کرده‌ای سوریه که Kobani را به وطن فرا می‌خوانند به مبارزه سخت خود ادامه می‌دهند و روز یکشنبه ایالات‌متحده airdrops سلاح و سایر مایحتاج را برای تقویت آن‌ها به عمل آورد .

این شهر که زمانی توسط فرماندهان آمریکایی کم‌اهمیت تلقی می‌شد، نه تنها کانون عملیات آمریکا علیه دولت اسلامی ، که به دولت اسلامی شام و شام معروف است، بلکه یک آزمایش از استراتژی دولت نیز می‌باشد ، که بر مبنای حملات هوایی در مناطق تحت کنترل دولت و شام در سوریه و اتکا به نیروهای زمینی محلی برای شکست دادن شبه نظامیان است . یکی از مشکلات عمده این است که نیروهای زمینی محلی یا با اختلاف سیاسی و یا در مورد کردها در معرض خطر نابودی قرار دارند .

شکست در Kobani شکنندگی طرح آمریکا را نشان می‌دهد و دولت اسلامی را به یک پیروزی مهم تبدیل می‌کند . با توجه به موقعیت Kobani در کنار ترکیه ، سقوط شهر ، دولت اسلامی را در موقعیتی قرار می‌دهد که از مرز عبور کرده و مستقیما ً متحد ناتو را تهدید کند ، حرکتی که می‌تواند اتحاد را وادار به دفاع از ترکیه کند .

تکه بزرگ گم‌شده در عملیات آمریکا ترکیه است ، که بی‌میلی آن برای کمک به کرده‌ای Kobani نشان‌دهنده ضعف‌های پایدار استراتژی آمریکا است . تصمیم to کردها حرکتی ناامیدانه بود ؛ کردها در خطر بودند و رئیس‌جمهور ترکیه ، رجب طیب اردوغان ، علی‌رغم درخواست‌های مکرر واشنگتن از کمک خودداری کرد .

advertisement

تنها در روز دوشنبه بعد از airdrop آمریکایی ، ترکیه گفت که به نیروهای کردی عراق ، the merga اجازه عبور از ترکیه به Kobani را می‌دهد . با این حال ، تاکنون هیچ نیروی کمکی از سوی ترکیه به Kobani نرسیده است و آقای اردوغان روز پنجشنبه روشن ساخت که او آماده است تا اجازه دهد که تنها ۲۰۰ نفر از pesh merga به کشور خود سفر کنند - به سختی زمانی که دولت اسلامی در حدود ۱، ۰۰۰ شبه‌نظامی را در این منطقه داشته باشد .

ترکیه در بهترین دوران متحد ناتو بوده‌است . با اصرار خود مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور سوریه بشار اسد تهدید بزرگ‌تری از دولت اسلامی و روابط پیچیده خود با گروه‌های مختلف کرد ، وضع بدتر شده‌است . ترکیه مدت مدیدی است که دولت اسلامی را که هدف اصلی آن براندازی رژیم اسد است ، با اجازه دادن به ستیزه جویان ، سلاح و پول برای عبور از مرز خود به سوریه .

اکنون که ایالات‌متحده آمریکا را بر علیه دولت اسلامی رهبری می‌کند ، ترکیه می‌گوید که با آمریکایی‌ها هم‌کاری خواهد کرد . با این حال این کشور به کمک به مبارزان کرد در Kobani کمک می‌کند چرا که ترس از این امر موجب تقویت حزب کارگران کردستان ( یا P.K.K. ) در داخل ترکیه می‌شود . The به مدت سه دهه در حال مبارزه با یک جنگ تلخ و جدایی طلبانه علیه دولت ترکیه بوده‌است ، هر چند که اخیرا ً دو طرف درگیر مذاکرات صلح شده‌اند . درک آنچه که آقای اردوغان با خشم آمریکایی‌ها و یا با خشم کردها در عراق ، گروه کرد کرد که ترکیه روابط خوبی داشته‌است ، دشوار است . امتناع او از کمک به jeopardizes مذاکرات صلح در حال تکوین با the

زمانی که رئیس‌جمهور اوباما یک ماموریت زودرس و ill را در سوریه آغاز کرد ، بسیاری از unknowns وجود داشتند . شکست در تضمین هم‌کاری کامل یک متحد مهم ، موفقیت نبرد علیه دولت اسلامی را به طور فزاینده‌ای مورد سوال قرار می‌دهد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...