تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

در ۱۹۴۶ ، هیات دولت بریتانیا که توسط آقای Attlee برای مذاکره با انتقال قدرت منصوب شده‌بود ، یک فدراسیون ۱۰ ساله در هند را پیشنهاد کرده بود . این کار به مقامات هندی جدید یک دهه قبل از هر تقسیم داده می‌شد و احتمالا ً آخرین فرصت واقعی برای اجتناب از آن بود . این طرح توسط آقای جناح پذیرفته شد اما توسط گاندی مورد احترام قرار گرفت .

فراتر از رهبران ، هر فرد معمولی که سلاح را برداشت و از آن در برابر همسایه‌اش استفاده کرد مسئولیت اقدام خود را بر عهده داشت . برای هر تجاوز ، یک متجاوز وجود داشت ؛ برای هر قتل ، یک قاتل وجود داشت .

با این حال ، این فاجعه نه تنها توسط افراد ، اعم از بزرگ و یا کوچک ، بلکه به وسیله سیستمی که در اطراف آن‌ها شکست می‌خورد ، به وجود آمد : یک امپراتوری بریتانیا منفور و پر هرج و مرج . این امپراطوری به واسطه خشونت سیاسی برای کل موجودیت خود ، مدت‌ها در برابر دموکراسی مقاومت کرده و اختلافات نهادینه را براساس هویت اتباع خود به عنوان یک موضوع سیاست به رسمیت شناخته بود .

Editors

گلی‌تر چه بود ؟

یاس ، عشق و لاس : سفری در داخل بحران Opioid ویرجینیای غربی

مردم of داستان شان را می‌گویند

تبلیغ

حضور بریتانیا در هند از ۱۶۰۰ تا ۱۸۵۸ توسط شرکت هند شرقی اداره می‌شد و تا سال ۱۹۴۷ مستقیما ً به عنوان تاج بریتانیا از ۱۸۵۸ به سر می‌برد . حکومت بریتانیا همیشه با مقاومت شدید مواجه بود . این موضوع نه تنها در جنگ‌های متعدد آن و شورش عمده ۱۸۵۷ - ۱۸۵۷ ، بلکه در اقدامات بی شماری از شورش ، خرابکاری و ترور مشهود بود . بریتانیا و امیران مشتری بارها به سرکوب مخالفت پرداختند و اراده خود را به زور تحمیل کردند . هند از طریق گاندی ، یک سنت از خشونت سیاسی را توسعه داد - اما مقامات بریتانیایی حتی با خشونت و سرکوب واکنش نشان دادند .

در قرن بیستم ، تلاش‌هایی برای اصلاح حکومت امپراتوری و معرفی عناصر دموکراسی صورت‌گرفته بود . آقای Attlee عضو یک کمیسیون بود که در اصلاحات قانون اساسی در سال ۱۹۳۰ گزارش داد .

آقای Attlee به خاطر می‌آورد : " هالیفاکس ، که نایب‌السلطنه بود ، معتقد بود که شانس خوبی وجود دارد که ما می‌توانیم آن را قبول کنیم و یک دولت کاملا ً هند داشته باشیم ، اما برای چرچیل و مرگ او ، " این یکی از چیزهایی است که یکی باید بر علیه پسر پیر کشید ."

سیاستمداران بریتانیایی در هر دو طرف می‌دانستند که نظام سلطنتی کار نمی‌کند ، اما در مورد تغییر و چگونگی تغییر عقیده دارد . در حالی که در میان خودشان بحث می‌کردند ، اوضاع آشفته و more می‌شد . رهبران هند مانند آقای Nehru که بارها به خاطر فعالیت‌های سیاسی خود به حبس محکوم شده‌بودند ، یاد گرفتند که هر گونه اقدام ابتکاری انگلیس را با این حال ، با سو ظن ، مورد بررسی قرار دهند .

ایده پاکستان اولین بار در سال ۱۹۳۰ توسط دانشجویان مسلمان هندی در دانشگاه کمبریج مطرح شد . اگر هند قبلا ً به کشور بازگردانده شده بود ، ممکن است این مساله هرگز بوجود نیامده باشد.

یک شخصیت در یک داستان در سال ۱۸۸۸ ، " آموزش of Yeere " می‌گوید : " این امر ، راز دولت ما است ."

تقسیم و قاعده یک استراتژی آگاهانه بود . اگر چه سیستم طبقاتی ریشه‌های خود را در هزاران سال از تاریخ هند داشت ، اما هیچ وقت پیش از آن توسط انگلیسی‌ها تدوین نشده بود . در طول قرن نوزدهم و در قرن بیستم ، مقامات بریتانیایی هند را به گروه‌هایی از جمله " مسابقات رزمی " و " قبایل جنایی " تقسیم کردند . در دهه ۱۸۷۰ ، یک سرشماری تلاش کرد که هر فرد هندی ، مذهب و زبان را ثبت کند .

خبرنامه هفتگی خود را دریافت کنید و هرگز یک Op را از دست ندهید .

فیلم‌های مستند کوتاه نامزد دریافت جایزه اسکار را از سراسر جهان که برای شما ساخته‌شده ، تماشا کنید .

امضا

advertisement


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...