تبلیغات

خلبان

خلبان

در یک مورد , هیچ استدلالی نمی‌تواند وجود داشته باشد : سیاست‌هایی که این مردان و زنان را در خارج از کشور ارسال کرده‌اند , با تاکید بر اقدامات نظامی و دیدگاه‌های خود از سازمان ملل و فرهنگ , موفق نبوده اند . این مساله فراتر از مناقشه شرافتمندانه ای است که جنگ به چیزی که سازمان دهندگان آن قول داده بودند دست نیافته , هیچ اهمیتی نداشت که حزب در قدرت باشد یا ژنرال‌ها . این جنگ به طرز حیرت‌انگیزی پر هزینه , و به لحاظ استراتژیکی نامربوط است, که توسط یک لوح متغیر از افسران ارشد و سیاستمداران و فیلم‌های سرمقاله - صفحه به فروش می‌رسد , و هر سال از زمان حمله جت‌های مسافربری به مرکز تجارت جهانی در دبی , این جنگ‌ها به اشکال گوناگون و تحت منطقه‌ای متفاوت ادامه یافته‌اند . آن‌ها امروزه بدون اینکه به نظر برسند , همچنان به بودجه‌های پنتاگون ادامه می‌دهند , گویی جنگ دور یک عمل دولت فرضی است .

همانطور که هزینه‌ها رشد کرده‌اند , خواه توسط دلار خرج شده, کوتاهی قد و یا ریزش خون اندازه‌گیری شود - معماران و مفسران که از آن‌ها حمایت می‌کنند اغلب با پیش‌بینی‌های خوش بینانه یا بد بینانه آماده شده‌اند , هر کدام به آخرین پروژه یا طرح کلی منصوب شده‌اند . براساس این گزارش و بسته به سال , مبارزات نظامی آمریکا در خارج از کشور عدالت را برآورده خواهد کرد , ظالمان را دور نگه دارد , دموکراسی را گسترش می‌دهد , مانع از جنگ فرقه‌ای , حفاظت از مردم , کاهش فساد , افزایش حقوق زنان , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از فساد , تقویت حقوق زنان , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای , جلوگیری از جنگ فرقه‌ای و …

گذشته از آواره شدن ظالمان و منجر به کشته شدن احتمالی اسامه بن‌لادن , هیچ یک از آن‌ها به شکل زیر نبودند . موفقیت‌های برجسته‌ای وجود داشت . اراذل و اوباش به جایی رسیدند که اراذل و اوباش در آن سقوط می‌کردند. فساد و بی‌قانونی بومی هستند . تعداد بیشماری از غیرنظامیان - تعداد زیادی از کسانی که در حملات تروریستی در ایالات‌متحده کشته شدند - کشته شدند . برخی دیگر از خانه‌هایشان زخمی یا رانده شدند , اول توسط اقدام آمریکا و سپس توسط نیروهای اجتماعی خشن , اقدام آمریکایی به آزاد کردن آن‌ها کمک کرد .

دولت‌های افغانستان و عراق هر یک از آن‌ها صدها میلیارد دلار برای ساخت و حمایت خرج کردند, شکننده , وحشی و نامطمئن هستند . کشورهایی که با آن‌ها مبارزه می‌کنند , دسته‌های بزرگی از مبارزان بی‌قاعده و تروریست‌هایی هستند که با تجربه مبارزه با ماشین نظامی آمریکا , سخت و دانا شده‌اند . بیشتر زیرساخت ایالات‌متحده با گنجینه شهروندان خود و نیروی کار سربازان آن رها شده‌است . بسیاری از مدارس یا پاسگاه‌های دورافتاده , بسیاری از آن‌ها سبوس , غارت و متروک شده‌اند . صدها هزار سلاح در اختیار متفقین قرار داشت ; تعداد بیشماری از آن‌ها در بازارها و یا در دستان دشمنان واشنگتن هستند . میلیاردها دلار صرف ایجاد شرکای امنیتی نیز شد . پلیس ملی یا واحدهای ارتش که پنتاگون برای آینده کشورها ضروری اعلام کرده‌است منحل شده‌است . دولت اسلامی حملات تروریستی را در سراسر جهان مورد حمایت قرار داده یا تشویق کرده‌است - دقیقا ً نوع جنایت " جنگ جهانی با ترور " پیش‌گیری شده‌است .

تقریبا ً دو دهه پس از اینکه کاخ سفید سربازان آمریکایی را به عنوان آزادی پذیری مورد استقبال قرار داد , بخش‌های بزرگی از قلمروی که پنتاگون نیروهای جنگی را در آن مستقر کرده‌است , تحت نفوذ شورشیان سرسخت قرار دارد . مناطقی که زمانی به عنوان نشانگر پیشرفت ضد شورش شناخته شدند , تبدیل به مناطق دیگر شدند , مناطقی که در آن تقریبا ً هیچ آمریکایی جرات پا گذاشتن, نجات دادن چند خبرنگار و امدادرسانان , یا پیمانکاران نظامی خصوصی یا تیم‌های نظامی آمریکایی و غیر نظامی را ندارد .

در طی این سال‌ها , صدها هزار زن و مرد جوان با حسن‌نیت به امضا رسیده و در رده‌های پایین و متوسط خدمت کرده‌اند . آن‌ها سیاست را اتخاذ نکردند . در آن می‌زیستند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...