تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

هتلی در افغانستان که از بستن درها خودداری می‌کند

در اوایل سال جاری نیروهای پلیس مرزی افغانستان در استخر خالی در حال بازی کریکت بازی می‌کنند .

اعتبار

اندرو مک گری

تصویر

نیروهای پلیس مرزی افغانستان پیش از این در استخر خالی در حال بازی در استخر شنا در این هتل بودند .

نوشته اندرو مک گری

ای .

باب

پنجره‌های مخزن در اتاق غذاخوری هتل در سراسر رودخانه هلمند دیده می‌شد . برای همه عظمت رودخانه , جریان که صدها مایل از آن در هندوکوش عبور می‌کرد, فقط با نجوا سخن می‌گفت . هوا با پشه‌ها زمزمه می‌کرد . پشت رودخانه , در حومه لشکرگاه , مرکز استان هلمند افغانستان , ردیاب قرمز در آسمان شب قوس برداشت می‌کند .

این حمله بهاره بود و طالبان به اندازه‌ای نزدیک به حمله به لشکرگاه بودند که از زمان بیرون راندن ستیزه جویان از آنجا بودند . من برای سومین بار در سه ماه گذشته از کابل پرواز کرده بودم تا از طریق عکس‌ها , نتایج حاصل از عملیات نظامی بین‌المللی و پیامدهای عقب‌نشینی نابهنگام آن را نشان دهم , چرا که بند به آرامی در اطراف پایتخت هلمند تنگ‌تر شد .

هر بار که در هتل اقامت داشتم . با وجود نماهای رو به زوال و ارزش‌های مربوط به هیات‌منصفه , با رودخانه در یک طرف , خیابانی بسته به ترافیک در طرف دیگر و یک باغ سبز و ارغوانی , هتل آرامش خود را حفظ کرد و این بحران تنها چند مایل آن را باز کرد . شب , آن فاصله برای نبرد کافی بود تا بی‌خطر به نظر برسد , گلوله‌ها به سرعت در تاریکی حرکت می‌کردند .

تبلیغات

خلاصه اخبار مربوط به جنگ که به صندوق پستی شما می‌رسد . بیا اینجا . ]

از زمان حمله آمریکا به افغانستان , هلمند , در جنوب پشتون کشور , محل و نماد ناکامی همه‌جانبه اهداف نظامی و توسعه‌ای بین‌المللی بوده‌است . امروزه , تولید و فساد مواد مخدر شایع است ; توانمندسازی زنان , حاکمیت و امنیت از بین می‌رود . حمایت از طالبان که ارزش‌های خشن قبیله‌ای و فرهنگی آن تا حدی سازگار با جوامع روستایی در جنوب است , مانند آبی که محصولات خود را تغذیه می‌کند , از طریق روستاهای هلمند اجرا می‌شود که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها تریاک است . شاید آنچه که به بهترین نحو ممکن است هلمند را به افراد غیربومی این جنگ معرفی کند این است که بیشتر سربازان خارجی در این جنگ کشته شده‌اند . برای همه این خونریزی , شاید به همان اندازه که ۹۰ درصد از سطح زمین هلمند ( که بیشتر آن‌ها کویر است ) تحت کنترل طالبان است . دانستن با یقین محال است و تنها حجم صحبت کردن است .

خبرنامه مجله نیویورک‌تایمز

بهترین مجله نیویورک‌تایمز , هر هفته , شامل داستان‌های منحصر به فرد , عکاسی , ستون‌ها و غیره است .

ثبت‌نام

یکی از اعضای پلیس مرزی افغانستان در برج نگهبانی هتل ماریوت است.

اعتبار

اندرو مک گری

تصویر

یکی از اعضای پلیس مرزی افغانستان در برج نگهبانی در مرکز فرماندهی سپاه پاسداران

لشکرگاه متحمل چندین حمله مجزا شده‌است , اما در سراسر کشور توسط دولت بازداشت شده‌است . این هتل با وجود خطر مداوم حمله و امروزه اشغال در تک چهره‌هایی , جان سالم به در برده‌است . هتلی که توسط آمریکایی‌ها ساخته شده‌بود , اولین هتلی بود که توسط آمریکایی‌ها ساخته شد و محور اطراف آن , پایتخت جدید هلمند در دهه ۱۹۷۰ بود . اما پس از یک زندگی ساده و شاعرانه , این جنبش نه تنها چند دهه از جنگ را در پی داشته‌است , بلکه اشغال افرادی است که در هر نوبت مناقشات را رهبری کرده‌اند . این شهر میزبان جنگ‌های هلمند و کلیه پیوندی هاست . اگر این کتاب یکی بود , کتاب مهمان سرا مانند یک واژه‌نامه به چهار دهه جنگ در هلمند خوانده می‌شد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...