تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

چگونه آن را گزارش کردیم

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

یک سرباز افغان در یک ایست بازرسی در بزرگراه میان غزنی و کابل پایتخت این کشور است .

اعتبار

محمد اسماعیل / رویترز

تصویر

یک سرباز افغان در یک ایست بازرسی در بزرگراه بین غزنی و کابل ، capital.Cred itMohammad اسماعیل / رویترز

ما یک خبرنگار در داخل غزنی و محله‌های canvassing داشتیم . اگرچه شبکه‌های تلفن همراه این کشور در غزنی شکست خوردند ، اما به سختی توانست روایت رسمی را بررسی کند، ما افرادی را پیدا کردیم که می‌توانستند یک سیگنال تلفن همراه در حومه یا طبقات بالای ساختمان‌های غزنی پیدا کنند، یا اینکه چه کسی فرار کرده و stories را به ما رسانده‌است .

یکی از خبرنگاران ما ، فهیم ابد ، تلفنی به مدیر بیمارستان غزنی ، باز محمد همت ، که از کف بیمارستان لبریز از خون و اجساد انباشته‌شده در انبارها ، به دلیل پر کردن سردخانه ، صحبت کرد . دکتر همت ۱۱۳ نفر را در روز دو روز و هر ساعت بیشتر به حساب می‌آورد . اغلب آن‌ها یونیفرم به تن داشتند و belying مسئول حداقل تلفات بودند .

advertisement

خبرنگاران افغان در منطقه Ajristan شنیده‌اند که این حادثه بر سر یک واحد کماندویی ارتش ویژه در دفاع از این منطقه دوردست رخ داده‌است . همانطور که جواد Sukhanyar گزارشگر ما از اطراف به مقامات در مناطق اطراف خود زنگ زد ، متوجه شد که وزارت دفاع هم همین کار را انجام می‌دهد ؛ آن‌ها نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده‌است .

[ در مورد این که بیش از ۲۰۰ سرباز افغان کشته شده‌اند را بخوانید - نه در حال شمردن غزنی ]

روشن شد که بمب گذاران انتحاری شورشی پایگاه این شرکت کماندویی را ویران کردند و پس از آن که مدافعان فرار کردند ، مبارزان طالبان آن‌ها را دستگیر کردند . از نیروی پایه بیش از ۱۰۰ کماندو ، نیروهای پلیس و شبه نظامیان ، تنها ۲۲ نفر جان سالم به در بردند و در حالی که هیچ آب یا غذا در بیابان رها شده بودند، به بیابان گریختند .

جواد به یک تکاور زنده ، گروهبان عید محمد ، ۳۰ ساله در تماس تلفنی دست یافت . او توضیح داد که آن‌ها در حین فرار از عشایر کوچی ، یکی دیگر از ادرار خود را مصرف کرده‌اند .

گروهبان نیز یک نسخه از چیزی که در ۲۵ استان از ۳۴ استان افغانستان در حال حاضر به طور فعال شنیده شده‌است را تکرار کرد : " هیچ‌کس از دولت چیزی به ما نداد . همه ما قول دادیم و هیچ اقدامی انجام نشد ."

این در ۳۰۰ مایلی شمال غزنی واقع در محلی به نام اردوگاه چینی بود که در آن یک شرکت ارتش افغانستان در طی سه روز از حملات سنگین طالبان مبارزه می‌کرد و درخواست کمک به resupply و نیروهای کمکی را می‌کرد ، و به ویژه حمایت از هوا ، که قول داده شده‌بود ، اما هرگز فرا نرسیده است.

گزارشگر ما Najim رحیم هر روز تلفنی با مدافعان ، از جمله کاپیتان آن‌ها که تبدیل به دوست Najim شده بود ، تلفن کرده بود . Najim گفت : "روز یکشنبه شخص دیگری به تلفن کاپیتان پاسخ داد : " وقتی شنیدم که او کشته شد ، شروع به گریه کردم ."

[ در مورد آخرین ایستادگی ارتش افغانستان در کمپ چینی‌ها ]

آن‌ها به Najim گفتند که تا سه‌شنبه ، مدافعان در کمپ چینی‌ها تقریبا ً از مهمات خارج شدند . نیمی از آن‌ها مرده یا مجروح شده بودند و بقیه به جز یک ستوان که گریخته بودند تسلیم شدند . Najim موفق شد او را ببیند ، بنابراین ما می‌دانستیم که چه اتفاقی افتاده‌است .

غفور احمد جاوید ، سخنگوی وزارت دفاع ، گفت : " ما بر روی تعیین اینکه چند سرباز آنجا بوده‌اند و چه زمانی این کار را انجام می‌دهیم ، کار می‌کنیم ."

این هفته گذشته خیلی بیشتر از اونی که ما می‌تونیم پنهانش کنیم . روز دوشنبه ، جنگجویان طالبان به واحد پلیس مرزی افغانستان که از مرز با تاجیکستان در استان تخار در شمال افغانستان دفاع می‌کرد ، حمله کردند و ۱۲ تن را کشتند . یک واحد ارتش ملی افغانستان در استان بغلان در شمال افغانستان نابود شد و در آنجا مقامات تایید کردند که ۳۹ سرباز کشته ، دو تن زخمی و دو تن جان خود را از دست داده‌اند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...