تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

چه کسی برنده است ?

اعضای سپاه مرزی ارتش ملی افغانستان در کمپ سنگر در استان هلمند واقع در استان هلمند .

اعتبار

آدام فرگوسن برای نیویورک‌تایمز

تصویر

اعضای سپاه مرزی ارتش ملی افغانستان در کمپ سنگر در استان هلمند واقع در استان هلمند در نیویورک‌تایمز

این اولین سوال است که دیپلمات‌ها می‌پرسند . هر ساله یک گروه جدید از آن‌ها وجود دارد - اغلب کشورها به آن‌ها اجازه نمی‌دهند که بیش از یک سال بمانند , گاهی اوقات دو . آن‌ها معمولا ً در روایت رسمی به خوبی توضیح داده می‌شوند که اوضاع در حال بهبود است . اما بسیاری از تورهای خود را در داخل سفارت مستحکم سپری می‌کنند .

بر روی کاغذ , دولت افغانستان و هم پیمانان ائتلاف بین‌المللی آن , عمدتا ً آمریکایی , همه مزایای خود را نسبت به شورشیان دارند . ارتش و پلیس افغانستان دارای قدرت مجاز , حقوق پرداختی توسط شرکای بین‌المللی هستند . ارتش آمریکا اکنون تعدادی از مربیان , مشاوران و اعضای عملیات ویژه را تشکیل می‌دهد .

افغان‌ها نیز نیروی هوایی کوچک و پشتیبانی گسترده از هواپیماهای آمریکایی , بمب‌افکن‌های جت و بالگردهای جنگنده دارند .

طالبان از سوی مقامات نظامی آمریکا برای تعدادی از مبارزان فعال تخمین زده شده‌اند , برآورد که سال‌ها تغییر نکرده است حتی اگر دولت افغانستان ادعا کند که یک ماه است که کشته شده‌است .

ارزیابی اندازه واقعی ارتش افغانستان دشوار است . بازرس ویژه بازسازی افغانستان , یک نهاد ناظر دولتی در آمریکا , در ماه ژوئیه گزارش داد که ارتش ملی افغانستان در حدود ۸۰ درصد از قدرت مجاز خود را در اختیار دارد و همه نیروهای امنیتی , پلیس , ارتش و واحدهای تخصصی در مجموع در مجموع کشته شده‌اند . این خبرگزاری همچنین گفت که نرخ فرسایشی برای ارتش ملی افغانستان در طی ماه جاری در حال اجرا است . اگر تایید شود به حدود یک چهارم کل در سال تبدیل خواهد شد .

این آژانس در تصمیمی که توسط ارتش آمریکا اتخاذ شده بود , گفت که اطلاعات کامل فرسایشی که شامل ترک خدمت , عدم ورود مجدد و تلفات می‌شود , اکنون مخفی بوده‌است .

همچنین از سال گذشته به عنوان رازی طبقه‌بندی شده‌است که تلفات واقعی تلفات نظامیان افغان بوده‌است . زمانی که این آمار در سال گذشته توسط مقامات دولتی افغان منتشر شد , در سال ۲۰۰۹ , بیش از ۸۰۰ سرباز و افسر پلیس در سال کشته شدند . فرمانده نظامی که در حال ترک است, در پایان سال جاری به نام جوزف اندرسون, یوسف اندرسون که دولت افغانستان را از دست می‌دهد , تلفات دولت افغانستان را یک سال " ناپایدار " خواند . "

تبلیغات

بسیاری از مقامات افغان و افسران ارتش می‌گویند که تلفات از آن زمان بدتر شده‌است . عتیق الله عمرخیل , یک تحلیلگر نظامی در کابل , گفت : " تلفات نیروهای افغان نسبت به گذشته بیشتر است . "

اگر تعداد کشته‌های هفته گذشته - بیش از چند سرباز افغان و افسران پلیس - به مدت یک سال ادامه پیدا کنند , مجموع سالیانه بدترین سال شناخته‌شده خواهد بود .

ارتش افغانستان و متحدان آمریکایی آن به طور رسمی استراتژی خود را به کسی تغییر داده‌اند که بر حفاظت از مراکز جمعیتی مانند شهر غزنی تاکید دارد و جای آن را در مناطقی مانند مناطق دیگر در این مناطق که در هفته گذشته واحدهای ارتش در آن غرق شده‌بودند , حفظ کرده‌است . با این حال , ارتش کند حرکت کند .

طالبان امسال وعده بازپس گیری شهرها و استان‌ها را داد , اما تاکنون استان‌ها و سه شهر را تصرف نکرده اند, اما تنها به طور خلاصه . و بیشتر مردم افغانستان در زیر دولت زندگی می‌کنند و نه طالبان .

حتی با توجه به حساب نظامی آمریکا , نیروهای امنیتی افغانستان اخیرا ً به خوبی کار می‌کرده‌اند . زمانی که ائتلاف بین‌المللی حضور سرباز را کاهش داد, مسئولیت امنیتی به نیروهای افغان واگذار شد, شورشیان به سرعت کنترل خود را در سراسر کشور گسترش دادند . اما در سال گذشته , ارتش گفت که گسترش متوقف شده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...