تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

فرماندهان آمریکایی مدت‌ها است که دیگر درباره برنده شدن در افغانستان صحبت نکرده اند . هیچ یک از سربازان آمریکایی نمی‌دانند که در حدود ۱۴، ۰۰۰ نیروی آمریکایی می‌توانند به چه چیزی دست یابند .

افغانستان یک فاجعه کامل است . ما می‌دانیم چه می‌کنیم . آن‌ها علاوه بر چیزهای دیگر ، ما را کور می‌کنند .

دونالد ج . ترامپ ( @ realDonaldTrump ) ۱۲ مارس ۲۰۱۲

رهبران طالبان همیشه اصرار داشته‌اند که تا زمانی که هر سرباز آمریکایی در افغانستان باقی بماند ، آن‌ها فقط با آمریکایی‌ها صلح خواهند کرد . اما مقامات آمریکایی اصرار داشتند که یک " روند تحت رهبری افغانستان و به رهبری افغانستان " انجام شود .

تبلیغ

دستیاران رئیس‌جمهور ترامپ که زمانی جنگ افغانستان را یک فاجعه کامل می‌نامیدند ، به تصویب چنین گفتگوهایی نقل‌مکان کرده‌اند . به گفته مقامات طالبان ، یک مقام وزارت امور خارجه در ماه ژوئیه با نمایندگان طالبان در دوحه قطر دیدار کرد .

ژنرال جوزف Votel ، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ، در سخنرانی خود در مورد گفتگوهای شروع‌شده از سوی آمریکا در روز ۲۳ ژوئیه ، گفت : " در گذشته ، مقامات افغان با این گونه نقش آمریکا مخالفت کرده‌اند .

در ماه ژوئن ، دولت افغانستان و طالبان آتش‌بس جداگانه‌ای را اعلام کردند که در پایان ماه رمضان با هم همپوشانی داشتند . آتش‌بس چنان موفقیت‌آمیز بود که هیچ حادثه خشونت‌آمیز بین دو طرف طالبان و طالبان رخ نداد . ( برخی حملات انتحاری از سوی دشمن mutual ، دولت اسلامی ) انجام شد .)

شورشیان به شهرها و شهرها هجوم آوردند و در اثر ابراز احساسات طرفدار صلح از سوی مردم هر دو طرف ، که در حال گرفتن سلفی با یکدیگر بودند ، با مردم محلی مخلوط شدند . حتی زنان هم برای دیدن شورشیانی که زمانی آن‌ها را در خیابان‌ها تعقیب کرده بودند ، بیرون آمدند . این یک لحظه بسیار امیدوار بود تا تکرار شود و رئیس‌جمهور غنی برای عید قربان که روز سه‌شنبه آغاز می‌شود ، آتش‌بس دیگری را اعلام کرده‌است .

تحت سلطه طالبان، زنان اجازه نداشتند بدون همراهی مرد خانه را ترک کنند . آن‌ها باید برقع بپوشند . امروز یک زن جوان شجاع به نام فرزانه Wahidy یک سلفی با مبارزان طالبان گرفت که برای جشن گرفتن # Kabul - بدون داشتن برقه و a مرد . pic.twitter.com / ۸mEDG۰۱bTd

شریف حسن ( @ MSharif۱۹۹۰ ) ۱۶ ژوئن ۲۰۱۸

برخی تحلیلگران فکر می‌کنند که فشار قابل‌ملاحظه طالبان در چندین جبهه در هفته گذشته ممکن است در واقع تلاش شورشیان برای بدست آوردن زمین تا حد امکان قبل از آتش‌بس و هر گام بعدی به سوی صلح باشد .

خادم خادم ، یک تحلیلگر سیاسی افغان ، گفت : " آن‌ها می‌توانند در وضعیت قوی‌تر به روند صلح بپیوندند و نشان دهند که به دلیل فشار نظامی این کار را انجام نمی‌دهند ."

برخی دیگر از این می‌ترسند که غزنی و هفته گذشته خونین نسبت به گذشته dimmer صلح کرده باشند . یک مقام ارشد به ما گفت که تلفات نهایی در غزنی ۱۵۵ پلیس و سرباز ، ۶۰ تا ۷۰ غیر نظامی و ۴۳۰ تن از شورشیان بوده‌است . هفته گذشته ۲۰۰ نیروی امنیتی در مناطق دیگر کشور کشته شدند . این کار باعث شد که هزاران تن از بستگان و دوستان خود را به دلایل موجه جلوه دادن نفرت جا به جا کنند .

تبلیغ

او در فیسبوک نوشت : " در طرف طالبان ، حامیان ممکن است از افرادی مانند سرهنگ فرید احمد مشعل ، رئیس پلیس غزنی که عکس خود را در فیسبوک با اجساد مبارزان طالبان پست کرده‌است ، محتاط باشند ."

وی گفت : " در ماه مه ، اوضاع اکنون بهتر است ، زیرا سربازان آمریکایی با کماندوهای افغانستان مبارزه می‌کنند. اما مقامات دیگر می‌گویند که در برخی از محله‌ها ، شورشیان آزادانه تردد می‌کنند و من فکر می‌کنم که هیچ‌کس این جنگ را نخواهد برد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...