تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

هنگامی که خدمات تلفن در غزنی دوباره برقرار شد و ما در نهایت به محمد عارف نوری ، سخنگوی والی رسیدیم ، او سعی نکرد آنچه را که اتفاق‌افتاده بود مبهم کند . وی با اشاره به اداره امنیت ملی ، یک سرویس اطلاعاتی شبه‌نظامی ، گفت : " در این شهر نیروهای امنیتی بسیار کمی وجود داشتند و آن‌ها از تجهیزات قدیمی استفاده می‌کردند ." او گفت : " دلیل تخریب بیشتر بخش‌های شهر غزنی فقدان هماهنگی بین نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی بود ."

به گفته ارتش آمریکا ، تا ۳۰ جولای ، دولت ۵۸ درصد از کشور را کنترل کرد ، شورشیان ۱۹.۴ درصد مابقی آن ۲۲ درصد باقی مانده بودند .

اطلاعات دیگر سوالاتی جدی در مورد صحت این داده‌ها بوجود می‌آورد . برای مثال در استان غزنی تنها یکی از ۱۹ منطقه آن توسط ارتش آمریکا تحت کنترل شورشیان ذکر شده‌است . اما مقامات محلی هفته گذشته گفتند که تنها سه منطقه غزنی به وضوح کنترل دولت هستند .

تبلیغ

در ولایت شمالی قندوز ، و در استان‌های جنوبی هلمند ، ارزگان و زابل ، اغلب نواحی تحت کنترل دولت یا اعتراض قرار دارند . اما در هیچ یک از آن‌ها برای یک مقام دولتی بی‌خطر نبود که بدون داشتن یک اسکورت مسلح ، پایتخت این استان را ترک کند .

مهاجمان در دو کامیون وارد پایگاه شدند و سپس به روی تعداد ۳۰۰۰ سرباز غیر مسلح که از مسجد پایه بیرون آمده بودند ، آتش گشودند و نماز جمعه به پایان رسید. برخی از مهاجمان خود را منفجر کردند و پنج ساعت طول کشید تا کماندوها بقیه را بکشند .

جزئیات جدید از آن زمان در مورد زیرکی این طرح مطرح شده‌است .

به گفته مسئولان ، یکی از مهاجمان وانمود کرده بود که یک سرباز زخمی است، انباشته از یک بطری drip که به دست او وصل شده‌است، در حالی که کامیون‌ها از هفت ایست بازرسی به سمت پایگاه عبور کرده‌اند .

این پایگاه در روز یکشنبه برای خارجی‌ها مهر و موم شد . اما مقامات که به طور خصوصی از آن‌ها بازدید کرده بودند ، گفتند که پیکره‌ای هفت مهاجم طالبان هنوز در بیرون مسجد پراکنده هستند .

دو تن از مقامات گفتند که مهاجمان لباس سرخی پوشیده بودند که به سلاح‌های آن‌ها بسته شده‌بود و ظاهرا ً از صدها تن از سربازان ارتش که برای کشتن به آنجا آمده بودند ، استفاده کرده بودند .

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

advertisement

یکی از مقامات رسمی گفت که یکی از مهاجمان اسلحه خود را رها کرده و وانمود کرده بود که افسری است که باعث ترس نیروهای تازه شده در امنیت ظاهری تاسیسات غذا خوری شده‌است . بسیاری از آن‌ها به جای فرار ، به ضرب گلوله کشته شدند .

در روز یکشنبه نزدیک‌ترین ایست بازرسی به پایگاه ارتش آرام بود . افراد پیاده به کار خود ادامه دادند و بچه‌ها از کنار آن بر روی دوچرخه‌های خود راندند . سربازان از نظر خسته ، وسائل نقلیه را بازرسی کرده و آن‌ها را بازرسی کردند تا ادامه دهند . بسیاری گفتند که به آن‌ها گفته شده‌است که به شدت با رسانه‌های خبری صحبت نکنند و زمانی که رئیس‌جمهور افغان روز شنبه از پایگاه ارتش دیدن کرد، او جلسات خود را در گروه‌های کوچک برگزار کرد تا مطمئن شود جزئیات نشت نکرده اند .

حاجی حضرت Qul در دهه ۶۰ در سایه جسد پسر عمویش ، انصار الحق ۲۲ ساله ، منتظر ماند . این مرد جوان در بالای کلاسش در استان جوزجان فارغ‌التحصیل شده بود و پس از یافتن هیچ کار دیگری ، حدود شش ماه پیش به آموزش ارتش پیوسته‌است .

اقای Qul در بیرون با تاکسی منتظر ماند در حالی که برادر کوچک‌تر آقای حق وارد شد تا جسد را پیدا کند . در حدود سه ساعت بعد ، برادر کوچک‌تر ، آقای Qul را فراخواند تا بگوید که دولت به بدن اجازه سفر با جاده را نمی‌دهد ، زیرا جاده‌ای که به منطقه زادگاهشان در جوزجان می‌رسد مورد اعتراض طالبان است .

آقای Qul با عذرخواهی از راننده تاکسی که منتظر مانده بود ، گفت : " آن‌ها بدن را با هلی‌کوپتر خواهند آورد ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...