تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

طالبان به پایگاه ارتش افغانستان حمله کردند و ده‌ها تن را کشتند

نوشته شده توسط مشعل مشعل و رحیم خان

آوریل ۲۰۰۹

کابل , افغانستان - به گفته مسئولان غربی و غربی , ده‌ها سرباز در روز جمعه در اثر حمله مردان مسلح طالبان و بمب گذاران انتحاری به یک پایگاه ارتش در شمال افغانستان , کشته شدند .

حمله به سپاه پاسداران در استان بلخ در یک منطقه شلوغ آغاز شد که در آن سربازان , اغلب آن‌ها غیرمسلح , نماز جمعه یا ناهار می‌خوردند .

یک مقام نظامی غربی در کابل که نخواست نامش فاش شود چون اجازه صحبت با رسانه‌ها را نداشت گفت که تعداد کشته‌ها می‌تواند به بیش از حد یا بیشتر برسد . ذبیح‌الله مجاهد , یکی از اعضای شورای ولایتی بلخ , گفت که مردم داخل لشکر ارتش به او گفته‌اند که حداقل سه سرباز در این حمله کشته شده‌اند و زخمی‌ها هم زخمی شده‌اند .

اما احمد جاوید سلیم , سخنگوی نیروهای کماندویی ارتش افغانستان , که در صحنه این حمله قرار داشت , گفت که حداقل سه سرباز ارتش افغان کشته و زخمی شده‌اند .

تبلیغات

به گفته یک سخنگوی نیروهای نظامی , شش مهاجم ملبس به یونیفورم‌های نظامی در دو خودروی ارتش از ایست بازرسی اول حرکت کردند . در ایست بازرسی دوم , یکی از بمب گذاران انتحاری مواد منفجره خود را منفجر کردند و به ستیزه جویان اجازه ورود دادند, موضع گرفتند و شروع به تیراندازی به سربازان کردند که در حال ترک نماز یا رسیدن به ناهار بودند .

سرهنگ آرام گفت : " اتاق غذاخوری و مسجد به یکدیگر نزدیک هستند . " ساعت ناهار بود ; آن‌ها وارد مسجد و اتاق ناهارخوری شدند . "

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت . ذبیح‌الله مجاهد در پیامی که در توئیتر نوشت , گفت که مهاجمان چهار سرباز را در داخل پایگاه رهبری می‌کردند که مدت‌ها بود نفوذی طالبان بوده‌است .

امضا برای مترجم

برای بینش‌های اصلی , گزارش و بحث‌های مربوط به اخبار اصلی هفته , از مقاله نویسان max فیشر و آماندا کرو مشترک شوید .

ثبت‌نام

هاشم عظیمی , یکی از اعضای شورای ولایتی بلخ , موافق بود که به نظر می‌رسد مهاجمان از داخل کمک کرده‌اند و دست‌کم پنج نفوذی پس از نقض تدابیر امنیتی به آن‌ها پیوستند .

دو وسیله نقلیه تکاور وانمود کردند که از عملیات در خط مقدم بر می‌گردند . همه آن‌ها پوشیده از گرد و خاک بودند . " وقتی به دروازه‌های سپاه ارتشی رسیدند , شروع به تیراندازی کردند و یکی از آن‌ها از اتومبیل پیاده شد و خود را منفجر کرد . "

تبلیغات

این حمله چند هفته پس از آن صورت گرفت که ستیزه جویان به بیمارستان اصلی ارتش افغانستان در کابل پایتخت وارد شدند و بیش از ۴۰۰ تن را در یک محاصره کشتند که تقریبا ً هفت ساعت به طول انجامید . دولت اسلامی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت . مسئولان امنیتی گفتند که در آن حمله , ستیزه جویان در داخل کمک کرده بودند .

در حالی که این گروه در روزه‌ای اخیر به دلیل استفاده نظامی آمریکا از بزرگ‌ترین بمب معمولی خود در برابر یک مجتمع غار اسلامی در شرق افغانستان مورد توجه قرار گرفته‌است , طالبان بزرگ‌ترین تهدید امنیتی برای این کشور هستند . این گروه در طی دو سال گذشته قلمرو خود را گسترش داده و چندین شهر را تهدید کرده‌است .

چنین نقض اصلی امنیتی در بلخ , حتی قبل از آغاز حمله شورشیان , نگرانی اصلی نیروهای افغان است که در حال نبرد علیه طالبان هستند . بیش از ۸۰۰ تن از نیروهای افغان در درگیری کشته شدند .

تحلیلگران و مقامات با نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا که در حال آموزش و کمک به نیروهای افغان هستند , از رهبری نالایق و فساد گسترده در صفوف که به تعداد زیادی تلفات کمک می‌کنند , بسیار منتقد بوده‌اند . جان دبلیو . نیکلسون , فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در اینجا , نیاز خود به چند هزار سرباز آمریکایی دیگر را برای کمک و آموزش نیروهای افغان بیان کرده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...