تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

چرا حمله طالبان به غزنی اهمیت دارد

نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای شبه‌نظامی افغان در یک جاده در ولایت غزنی در طی درگیری‌هایی میان ستیزه جویان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در روز یکشنبه .

اعتبار

محمد انور سادات / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تصویر

نیروهای امنیتی افغانستان و اعضای شبه‌نظامی افغان در یک جاده در ولایت غزنی در حین درگیری میان ستیزه جویان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در حال تیراندازی به خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )

لطف‌الله مشعل

نویسنده : مشعل مشعل

ای .

کابل , افغانستان - حمله به رهبری آمریکا در افغانستان , پس از وقوع حملات تروریستی در سال ۲۰۱۱, از قدرت خارج شد . تقریبا ً سه سال بعد , پس از ده‌ها هزار مرگ , صدها میلیارد دلار خرج شده و دو اداره کاخ سفید از بین رفته‌اند , آن افراط گرایان نه تنها شکست نخورده اند بلکه مانند همیشه قوی به نظر می‌رسند .

مبارزان طالبان از روز جمعه در خیابان‌های شهر غزنی , یک مرکز شهری استراتژیک کم‌تر از ۸۰ مایل دورتر از پایتخت , کابل پرسه می‌زنند و ده‌ها سرباز و افسر پلیس را می‌کشند , ارتباطات را قطع می‌کنند و بزرگراه اصلی را از کابل به جنوب و فراتر از آن قطع می‌کنند .

حمله غزنی نمایش خیره‌کننده‌ای از سرسختی طالبان را نشان داده‌است که داستان رسمی افغان و آمریکایی پیشرفت در جنگ و امکان گفتگوهای صلح را تکذیب کرده‌است . همچنین انفجار قابل‌توجهی توسط ارتش افغانستان , از جمله نوع اشتباه مهمات فرستاده‌شده به افسران محاصره‌شده پلیس را آشکار کرده‌است . علاوه بر این, این محاصره سوالات اساسی در مورد شرایط طالبان برای مذاکرات صلح مطرح کرده‌است .

نویسنده : روزنامه جنگ طولانی‌مدت fdd . نکته : مرزه‌ای منطقه به عنوان مرز .

در غزنی چه اتفاقی دارد می‌افتد ?

ساکنان و مقامات محلی در غزنی , یکی از ساکنان شهر غزنی , هشدار دادند که طالبان شهر را محاصره کرده و تاخت و تاز می‌کنند . جنگجویان طالبان حتی در برخی مناطق مالیات جمع‌آوری می‌کردند . در دیداری در ماه ژوئن , من شهر را در هراس یافتم - مردم از اجتماعات بزرگ دوری می‌کردند . ترورها شایع‌تر بود .

تبلیغات

بیش از ۴۰۰ مبارز طالبان در حمله قبل از طلوع آفتاب به شهر هجوم بردند . مقامات ادعا می‌کنند که طالبان به کمک مبارزان خارجی از جمله پاکستانی‌ها و چچنی‌ها و حتی برخی از وابستگان القاعده به آن‌ها کمک می‌کنند .

پلیس مجبور به عقب‌نشینی و محافظت از تسهیلات اصلی دولتی شد - دفتر فرماندار , مقر پلیس , مجتمع اطلاعاتی , زندان اصلی - خروج مهاجمان طالبان به جای دیگر . وزیر دفاع افغانستان روز دوشنبه گفت که حدود سه افسر پلیس و سربازان ارتش و تعداد بیشتری از غیرنظامیان کشته شده‌اند . وی شمار مبارزان کشته‌شده طالبان را در حدود ۲,۰۰۰ تن اعلام کرد .

چرا اهمیتی دارد ?

مسافران افغانی که به مدت چند روز در یک ایستگاه اتوبوس گیر افتاده بودند , در روز یکشنبه در قندهار افغانستان در انتظار از سرگیری خدمات اتوبوس بودند .

اعتبار

محمد صادق / ای پی

تصویر

مسافران افغانی که به مدت چند روز در یک ایستگاه اتوبوس گیر افتاده بودند, در حالی که ستیزه جویان طالبان بزرگراه کلیدی قندهار - کابل را گرفته بودند , در انتظار از سرگیری خدمات اتوبوس در قندهار , افغانستان , بر روی یک اتوبوس رانی در قندهار افغانستان بودند .

محاصره غزنی شاید مهم‌ترین نمونه تجدید حیات طالبان باشد که پس از اینکه ده‌ها هزار سرباز آمریکایی کمپینی را برای بیرون راندن آن‌ها از قدرت آغاز کردند , دستاوردهای خود را کاهش داده‌است .

در حالی که اولین باری که مبارزان طالبان در سال‌های اخیر به یک شهر بزرگ افغان حمله کرده‌اند , محل استراتژیک غزنی مهم است . نزدیکی آن به کابل و موقعیت بزرگراه اصلی که پایتخت را به جنوب متصل می‌کند , آن را حیاتی حیاتی می‌سازد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...