تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

تحلیلگران می‌گویند که توانایی تکرار چند ستیزه‌جو برای ایجاد خونریزی شدید در مناطق بسیار امن یک نشانه ویژه از حمله بهاره طالبان بود . جاوید کوهستانی ، یک تحلیلگر امنیتی افغان ، گفت که به نظر می‌رسد که حمله در بلخ در تلافی حملات نیروهای ویژه افغانستان در هفته‌های اخیر و هدف قرار دادن رهبران محلی طالبان در یورش‌های شبانه صورت‌گرفته است . او گفت که حتی در روز جمعه هم حملاتی مانند حمله کنندگان و مطالعه دقیق طالبان از نیروهای امنیتی افغانستان و ضعف‌های آن‌ها ممکن است .

او افزود : " شکاف ، ضعف و مشکل در مدیریت ، اداره اطلاعات و بی‌دقتی مسئولان رده بالای است ."

برای مثال ، بیانیه‌ای توسط ارتش ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد که بزرگراه اصلی به سمت جنوب همچنان باز است . اما مسافران هر دو طرف گیر افتاده بودند و مقامات محلی افغان گفتند که بزرگراه بسته شده‌است .

مشخص نیست که چه تعداد از سربازان آمریکایی در غزنی به سر می‌برند . اما در شهرهایی مانند فراه و کندوز - ستیزه جویان طالبان در سال ۲۰۱۵ ، ۲۰۱۶ و امسال - ارتش آمریکا تیم‌هایی از نیروهای ویژه ارتش را برای تماس با حملات هوایی و مبارزه در کنار همتایان کماندویی افغانستان اعزام کرده‌است .

یکی از مقامات نظامی آمریکا گفت که او از حمله به غزنی شگفت‌زده نشده است . درگیری میان قبایل پشتون و هزاره در غزنی به کمک ستیزه جویان غالب پشتون ، کمک کرد . او گفت که پویایی قبیله‌ای محلی یکی از دلایلی است که دولت افغانستان در تلاش است تا قلمرو خود را حفظ کند .

او اضافه کرد که این نوع جنگ - مبارزات سنگین در شهرهای پراکنده و شهره‌ای کوچک - به احتمال زیاد به خوبی در آینده اتفاق خواهد افتاد و قدرت هوایی آمریکا اغلب به عنوان عامل تعیین‌کننده بین پیروزی و شکست عمل می‌کند .

نیروهای آمریکایی در غرب استان هلمند در حال آماده شدن برای حملات بالقوه به پاسگاه‌های مرزی آمریکا و افغانستان هستند ؛ چرا که ممکن است مبارزان طالبان در حال آماده شدن برای گسترش یورش‌های خود در غزنی باشند .

این امر چگونه بر مذاکرات صلح با طالبان تاثیر خواهد گذاشت ؟

اجساد غیرنظامیان و اعضای نیروهای امنیتی در بیمارستانی در ولایت غزنی .

اعتبار

محمد انور Danishyar / خبرگزاری آسوشیتد پرس

تصویر

اجساد غیر نظامیان و اعضای نیروهای امنیتی در بیمارستانی در ولایت غزنی انور Danishyar / Associated پرس

ماه‌ها است که یک فشار جدید و فوری برای متقاعد کردن مذاکرات طالبان در جریان است . این تلاش‌ها قبلا ً شکست‌خورده اند ، اما اکنون تفاوت‌های مهمی در این زمینه وجود دارد .

تبلیغ

ابتدا ، هر دو طرف یک آتش‌بس نادر و هم پوشانی را اعلام کردند . پس از آن ، دیپلمات‌های آمریکایی با نمایندگان طالبان در دوحه قطر دیدار کردند که در آن به عنوان an برای کاهش تقاضای طولانی‌مدت این گروه شورشی دیده شد و این درخواست برای اولین بار با آمریکایی‌ها بدون حضور مقامات دولتی افغان مطرح شد .

افزایش خشونت و محاصره غزنی زمانی رخ داد که دولت افغانستان و شرکای بین‌المللی آن برای آتش‌بس دوم در هفته‌های آتی تلاش کردند . اگرچه بعید است که خشونت این طرح‌ها را تغییر دهد ، اما تلاش‌های دولت برای مقابله با منتقدان تلاش‌های صلح را پیچیده می‌کند .

مقامات نظامی گفتند که مشاوران آمریکایی در نبرد با نیروهای افغان در غزنی بودند . نیروهای آمریکایی همچنین در حدود ۲۵ حمله هوایی در این شهر انجام داده‌اند .

advertisement

اما بیشتر شبیه دولت افغانستان ، ارتش ایالات‌متحده تا حد این بحران را به طور کامل با اطلاعات محلی‌ها به طور کامل ارزیابی کرده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...