تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

رحمت‌الله نبیل ، رئیس سابق اطلاعات افغانستان ، گفت که غزنی همچنین مهم است ؛ چرا که برخی از استان‌های همسایه آن نواحی قبیله‌ای پاکستان شمالی هستند که ستیزه جویان مدت‌های مدید با معافیت از مجازات حرکت کرده‌اند . آقای نبیل گفت که چه کسی کنترل غزنی را کنترل می‌کند ، همچنین بر نحوه حرکت آزادانه شورشیان به بخش‌های دیگر کشور نیز تاثیر می‌گذارد . کنترل طالبان در غزنی همچنین این احتمال را افزایش می‌دهد که طالبان در نهایت می‌تواند خود کابل را محاصره کند.

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

آیا این نشانه قدرت طالبان یا ضعف دولت است ؟

یک پلیس افغان در یک ایست بازرسی در بزرگراه غزنی در میدان شهر در روز یکشنبه .

اعتبار

محمد اسماعیل / رویترز

تصویر

یک پلیس افغان در یک ایست بازرسی در بزرگراه غزنی در میدان شهر در Sunday.Cred itMohammad اسماعیل / رویترز

در سال‌های اخیر ، از آنجا که نیروهای افغان بطور گسترده مالکیت این جنگ را از نیروهای آمریکایی گرفته‌اند ، طالبان به گرفتن قلمرو خود ادامه داده‌اند . در برخی مناطق ، آن‌ها تلاش کرده‌اند تا یک منطقه یا شهری را که به طور مختصر وارد شده‌اند ، حفظ کنند ، اما در برخی دیگر آن‌ها به شدت در جای خود قرار دارند .

براساس گزارش ارتش ایالات‌متحده ، دولت افغانستان تنها نیمی از ۴۰۰ ناحیه کشور را کنترل می‌کند - در حدود ۵۶ درصد . شورشیان طالبان ۱۴ درصد کنترل خود را در دست دارند و بقیه کشور مورد اعتراض قرار می‌گیرد .

یک عامل بازدارنده اصلی برای افزایش بیشتر دستاوردهای طالبان در حملات هوایی آمریکا و افغانستان بوده‌است . تنها ارتش ایالات‌متحده در شش ماه نخست سال جاری حدود ۳، ۰۰۰ بمب را پرتاب کرده‌است . اما قدرت هوا به تنهایی کافی نیست .

آقای نبیل گفت که کش‌مکش‌های سیاسی داخلی دولت افغانستان و ناتوانی آن در خنثی کردن حرکت‌های طالبان قبل از حمله شورشیان به یک شهر مشکلات اساسی بود . او نبرد غزنی را با محاصره سال ۲۰۱۵ در کندوز مرتبط دانست ، زمانی که بیش از دو هفته طول کشید تا نیروهای تحت حمایت دولت برای بازپس گیری شهر تلاش کنند .

آقای نبیل گفت : " این مانند این در کندوز نیز بود - آن‌ها ابتدا پس از آن به مناطق دورافتاده ، سپس پایگاه‌های نظامی رفتند و در نهایت آن را به شهر تبدیل کردند .

ارتش آمریکا چگونه دخالت دارد ؟

Editors

برای محافظه‌کاران همجنس گرا ، دوران ترامپ بهترین و بدترین زمان‌ها بود .

" الو الو " ( Tarell Alvin Moved) از " مهتاب " به "برادوی " و فراتر از آن حرکت کرده بود.

هر ساختمان در هر بلوک : Time Time از دهه ۱۹۳۰ نیویورک

سربازان نیروی دریایی آمریکا در سال گذشته در کمپ Shorab در استان هلمند افغانستان به سمت محافظت از ایستگاه‌ها اعزام شدند .

اعتبار

اندرو Renneisen / گتی ایماژ

تصویر

تفنگداران آمریکایی در سال گذشته در کمپ guard در استان هلمند ، Afghanistan.Cred itAndrew Renneisen / گتی ایماژ )

ایالات‌متحده در حدود ۱۴، ۰۰۰ نیروی نظامی در افغانستان دارد ؛ آن‌ها نقشی مشاوره‌ای در نیروهای افغان بازی می‌کنند و از یک ماموریت کوچک ضد تروریستی پشتیبانی می‌کنند . این مساله از اوج حدود ۱۰۰، ۰۰۰ سرباز آمریکایی در کشور در زمانی که ارتش آمریکا در حال رهبری جنگ برای شکست طالبان در روستاهای افغانستان بود ، پایین آمده‌است .

رویای زندگی بهتر در افغانستان در یک قبر ساده برای دانش آموزان پایان یافت.

سوگواران پیکر یکی از قربانیان این حمله انتحاری را در یک مراسم خاکسپاری در روز پنج شنبه در کابل ، به همراه یکی از قربانیان این حمله انتحاری بردند .

کابل ، افغانستان - دانش آموزان نوجوان پس از اینکه روز گذشته در سالن سخنرانی خود نشسته بودند ، به یک قبر جمعی تبدیل شدند .

یک بمب‌گذار انتحاری ، شاید نه بزرگ‌تر از آن‌ها ، وارد کلاس algebra شده بود و فیزیک در شرف آغاز بود ، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و مرکز prep دانشگاه را به صحنه قتل‌عام تبدیل کرد.


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...