تبلیغات

خلبان

خلبان

آخرین ایستادگی ارتش افغانستان در اردوگاه چینی‌ها

سربازان ارتش ملی افغانستان در سال ۲۰۱۵ از پایگاه لشکر ۲۰۹ به پایگاه خود در مزار شریف افغانستان وارد شدند .

اعتبار

ویکتور جی . آبی / بلومبرگ

تصویر

سربازان ارتش ملی افغانستان از لشکر ۲۰۹ لشکر به پایگاه خود در مزار شریف در افغانستان در ۲۰۱۵.Cred itCreditVictor J . آبی / بلومبرگ

با Najim رحیم و رود Nordland

۱۴ اوت ۲۰۱۸

مزار شریف ، افغانستان - ستوان یکم رضا ، ۲۳ ساله ، روز دوشنبه از کیسه خوابش بیرون آمد و لباس غیرنظامی زیر اونیفورم خود پوشید . گرمای تابستان گرم بود ، اما قبل از پایان روز ، خوشحال می‌شد که این کار را کرده بود .

ستوان رضا یک فرمانده ارتش بود و افسر ارشد آنچه از گروه A ، گردان ششم ، بخش اول ، بخشی از لشکر ۲۰۹ ارتش ملی افغانستان باقی مانده بود . پایگاه او که به نام کمپ چینی‌ها شناخته می‌شود در منطقه Ghormach واقع شده‌است که یک پناه‌گاه قدیمی طالبان در استان فاریاب در شمال افغانستان است.

افسران این شرکت گفتند که در اثر حملات سنگین طالبان به مدت سه شب متوالی ، نیمی از ۱۰۶ سرباز خود را از دست داده‌اند - ۲۱ تن از جمله فرمانده این شرکت کشته شده‌اند و ۳۳ تن دیگر زخمی شده‌اند . پانزده افسر پلیس مرزی مستقر در آنجا نیز کشته شده‌اند .

یک پایگاه مهم ارتش افغان در استان شمالی فاریاب به دست طالبان افتاد : "پایگاه " چین " ۲ روز پیش تحت حمله طالبان قرار گرفت و ۱۷ تن از نیروهای نظامی افغان و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. pic.twitter.com / ygyiJ۷NUfO

خلیل نوری ( @ KhalilNoori ) ۱۴ اوت ۲۰۱۸

تا پایان روز ، همه آن‌ها رفته بودند .

آخرین ایستادگی ارتش در اردوگاه چینی یک درس موضوعی در شرایط دشوار است که تحت آن بسیاری از سربازان افغان می‌جنگند و ناتوانی ارتش آن‌ها برای حمایت و حمایت از آن‌ها - به خصوص وقتی که نیروهای نظامی با یک مبارزه بزرگ با طالبان در جاه‌ای دیگر باریک می‌شوند .

تبلیغ

در روز جمعه ، بیش از ۱، ۰۰۰ شورشی طالبان به دنبال تصرف شهر استراتژیک غزنی در جنوب شرقی افغانستان بودند که ۳۰۰ مایل از اردوگاه چین فاصله داشت. مدافعان آن گفتند که وقتی غزنی مورد حمله قرار گرفت ، کمپ چینی‌ها محکوم به فنا شد .

روز سه‌شنبه ، غفور احمد جاوید ، یک سخنگوی ارتش افغانستان ، مدعی شد که شورشیان از بخش اصلی غزنی پاک‌سازی شده‌اند . اما ساکنان می‌گویند که نبرد برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد و صدها جسد هم در خیابان‌ها یا در رودخانه غزنی رها شده‌اند .

شدیدترین حملات به کمپ چینی‌ها در روزه‌ای شنبه و یکشنبه انجام شد ، درست زمانی که نبرد برای غزنی در سنگین‌ترین مورد بود . به گفته افسران ، شورشیان در فاریاب نیروهای خود را جمع کرده و در هر دو شب به پایگاه حمله کردند .

مدافعان به طور مکرر از فرماندهی منطقه‌ای خود در شهر مزار شریف درخواست پشتیبانی هوایی کردند ؛ مهمات و مواد غذایی به طور خطرناکی پایین بودند .

آن‌ها مدام می‌گفتند : " ما تا یک ساعت دیگر آنجا خواهیم بود " و وقتی برگشتیم ، آن‌ها نیم ساعت گفتند . ستوان رضا گفت : " اما آن‌ها به ما خیانت کردند و هرگز نیامدند ." مدافعان گفتند که شورشیان در حدود ۱، ۰۰۰ نفر هستند و به نظر می‌رسد که هیچ مشکلی برای خودشان ندارند .

اندکی پس از آن که طالبان بازگشتند ، آگاه بودند که آن‌ها تنها یک افسر در میان زندانیان هستند . با این حال ، هیچ یک از deportees اجازه ندادند که او در میان آن‌ها باشد و شورشیان آنجا را ترک کردند . پس از آن deportees از او خواستند تا در صورت بازگشت طالبان آن‌ها را ترک کند . بنابراین ستوان رضا گفت که او در جهت دیگر گام بر می‌دارد .

او تمام شب را در اوائل صبح در نزدیک‌ترین پایگاه ارتش افغانستان در استان فاریاب وارد شد .

وی در روز سه‌شنبه با تلفن همراه خود گفت : " من نمی‌دانم طالبان با سربازان اسیر چه کردند ."

جاوید جاوید ، سخنگوی ارتش افغانستان ، روز سه‌شنبه از او پرسیده شد که چه اتفاقی در اردوگاه چین افتاد و او گفت که هیچ چیز دیگری را نمی‌داند که ۱۷ سرباز کشته و ۱۹ نفر زخمی شده‌اند .

او گفت : " ما برای نشان دادن تعداد نیروها در این اردوگاه کار می‌کنیم ." او در پاسخ به این پرسش که بسیاری از آن‌ها تسلیم شده‌اند ، پاسخی نداد .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...