تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

یکی دیگر از افسران , که با تیپ مشاوره کار کرده‌است , به اطلاعاتی اشاره کرد که چند هفته پیش در میان واحدهای آمریکایی در جنوب افغانستان به اشتراک گذاشته شد و این نشان داد که طالبان در حال برنامه‌ریزی یک حمله داخلی در یک پایگاه کوچک در نزدیکی قندهار بودند که در آن تیم مستقر بود . اما گزارش‌های اطلاعاتی ذکر نکردند .

این افسر گفت که در ماه‌های اخیر , سازمان مشورتی تدابیر امنیتی خود را برای دفع حملات داخلی تشدید کرده و اطمینان حاصل کرده‌است که سربازان افغان قبل از کار در کنار سربازان آمریکایی به درستی غربالگری شده‌اند .

این افسر گفت که برخی از این تدابیر شامل مصادره و جستجوی تلفن‌های همراه سربازان افغان برای هر گونه ارتباطی با طالبان می‌شده‌اند . او گفت که سربازان افغان که در حال آموزش بودند , شروع به آوردن تلفن‌های پشتیبان و پنهان کردن آن‌ها از مشاوران آمریکایی کردند .

حتی قبل از حمله ماه ژوئیه , دو مقام وزارت دفاع گفتند , این تیپ در تلاش بود تا جای پای خود را پیدا کند - نه فقط به این خاطر که سربازانش به تازگی وارد شده بودند , بلکه به خاطر نقش جدیدش در مناطقی از افغانستان که نیروهای آمریکایی سال‌ها در آن حضور نداشتند .

مقامات وزارت دفاع که نخواست نامش فاش شود گفت زمانی که آن‌ها در آن ساکن شدند , مشاوران با هدایت اندک و درک کمی از نیروهای افغان که قرار بود آموزش ببینند , کار می‌کردند .

جیسون ( یکی از همکاران ارشد مرکز امنیت جدید آمریکا ) گفت که بعید است تیپ مشورتی تاثیری ماندگار داشته باشد .

او گفت : " آن‌ها احتمالا ً فقط چند ماه پیش از ترک آن در باغ‌وحش هستند و سپس گروه بعدی باید دوباره این کار را انجام دهند . "

یکی از مقامات نظامی گفت : اما انتظار نمی‌رود که گروه بعدی تا سه ماه پس از اینکه تیپ جکسون این سقوط را ترک می‌کند وارد افغانستان شود . این بدان معنی است که بسیاری از سربازان افغان تا آن زمان بدون آموزش آمریکایی خواهند رفت .

انتخاب ویراستاران

حومه شهر را فراموش کنید ,

نویسندگان سیاه‌پوست برای زمان ما

بهترین نمایش‌های تلویزیونی از زمان " رقص "

فرمانده شرکت ما تاکید کرد که ما باید دقیقا ً به اندازه ماموریت مورد نیاز عمل کنیم , اما یک مخزن یک چاقوی جراحی نیست . وقتی از یک مزرعه گذشتیم , محصولات تازه کاشت شده به آسمان پرواز می‌کردند . هنگامی که ما از آتش‌سوزی برای انفجار مین پشتیبانی می‌کردیم , درختان را با مسلسل‌های ما قطع کردیم . داخل باک , وقتی اتومبیل‌های خود را زیر پایمان خرد می‌کردیم , به سختی احساس سرما می‌کردیم . ما همه جا جنگ کردیم .

سرعت بی وقفه بود : مسابقه‌ای به هدف , یک تانک تعامل کوتاه , راهی برای پایان دادن به جنگ سریع و سپس بازگشت به بزرگراه دارد . ما تمام روز و تمام شب را از بصره دعوت کردیم تا برای تجدید قوا توقف کنیم . در طول یک هفته سه ساعت خوابیدم . تا زمانی که یکی از تانک‌های شرکت چارلی از پلی بر روی فرات در نیمه‌های شب گذشته بود , هیچ‌کس در مورد خواب توجهی به خواب نمی‌کرد . در بس‌تر رودخانه قرار گرفت و چهار نیروی دریایی داخل شدند .

مورد حمله کم و بیش نبود , اما اکنون می‌دانیم که پر از هوش معیوب , نیمی از حقایق و شور و شوق جنگ است که توسط درگیری در افغانستان تشدید شده‌است . در آمریکا , رئیس‌جمهور جورج دبلیو . بوش در روز ۲۳ مارس به ملت گفت که زمان آزاد کردن مردم عراق و دفاع از جهان از خطر جدی است . در عرض چند ساعت , هزاران سرباز از جمله گردان من از مرز عبور کردند تا به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی صدام‌حسین باشند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...