تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

Editors

طلوع آفتاب طلایی

The - Bitsy ، Teenie - weenie ، Very Bikini

نیروهای افغانستان یک گروه مبارزه با سو استفاده و خشم را رها کردند

advertisement

در یک حمله طالبان در اوایل صبح روز دوشنبه در استان غربی فراه ، که در آن هشت افسر پلیس کشته شدند ، تاکتیک‌های مشابهی به کار گرفته شد . به گفته مسئولان ، مبارزان طالبان از عینک محافظ شب استفاده کردند .

به گفته مسئولان دولتی ، دو واحد طالبان در شب دوشنبه و سه‌شنبه صبح به اهداف دیگر در فراه حمله کردند و سه مامور پلیس را در یک پست و ۱۵ سرباز ارتش ملی افغانستان کشتند .

مطیع الله Hellal ، سخنگوی پلیس ولایت قندهار ، گفت که در حملات قندهار ، هیچ یک از ایست‌های پلیس دستگیر نشدند و پلیس تلفات سنگینی به طالبان وارد کرد .

ذبیح‌الله مجاهد ، یک سخنگوی طالبان ، در یک مصاحبه تلفنی اظهار داشت که شورشیان تنها یک مبارز را از دست داده‌اند .

وی گفت : " با مبارزه رو به رو ، شمار تلفات ما بسیار پایین است ، زیرا مجاهدین در زمانی که قوی‌تر از دشمن هستند با دشمنی رو به رو می‌شوند ."

یک مقام پلیس در این ناحیه که نخواست نامش فاش شود چون اکانت او با نسخه رسمی مغایرت دارد تایید کرد که خسارت‌های پلیس افغان به مراتب بدتر از اعلام آن است و پنج فرمانده پلیس در بین ۷۰ افسر کشته‌شده و بسیاری از پاسگاه‌های پلیس کاملا ً توسط شورشیان مورد تاخت و تاز قرار گرفته‌اند .

هنگامی که نیروهای امدادی به کمک این پست‌ها اعزام شدند ، این مقام گفت : " طالبان از عینک vision شبانه استفاده می‌کردند و پلیس که به آن‌ها فرستاده شده‌بود ، توسط سلاح‌های هدایت‌شونده لیزری که نمی‌توانستند از خودشان دفاع کنند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند . پلیس هیچ عینک چشمی در شب ندارد ."

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

advertisement

این گزارش رسمی توسط چندین تن دیگر از مقامات پلیس تایید شده‌است که از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده‌اند .

آقای Hellal ، سخنگوی پلیس قندهار ، گفت که افسران در یک چهارم پاسگاه پلیس در قندهار به سلاح‌های خود چشم دوخته‌اند و هیچ یک از آن‌ها عینک‌های محافظ شبانه ندارند .

سرلشکر دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفت : " تجهیزات دید شبانه توسط شورشیان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار موثر است .

درست جایی که طالبان به دست آوردن تجهیزات گران‌قیمت خود ، موضوع اختلاف است . آقای مجاهد مدعی شد که آن‌ها آن را از واحدهای دولتی که شکست خورده‌اند ، توقیف کرده‌اند . اما مقامات افغان می‌گویند که تنها واحدهای نخبه آن‌ها از بینایی شبانه و لوازم لیزر ، همه تجهیزات ساخت آمریکا و نه روسی ، ایرانی یا پاکستانی استفاده می‌کنند که این چیزی است که طالبان از آن استفاده کرده‌اند .

برای نمونه ، یک برنامه تلسکوپی برای شبه - ۴ برای تفنگ M - ۴ به قیمت ۵، ۰۰۰ دلار در بازار سیاه در پاکستان به فروش می‌رسد . طالبان با پول نقد از تسلط خود بر تجارت تریاک ، ممکن است به سادگی آن‌ها را خریداری کند . در حالی که بسیاری از واحدهای افغانستان دارای M - ۴ هستند ، تعداد کمی از آن‌ها دارای نظر تلسکوپی برای آن هستند .

مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که آن‌ها هم روسیه و هم ایران به طالبان کمک می‌کنند ، علاوه بر حامیان سنتی این گروه در پاکستان . جیم mattis ، وزیر دفاع آمریکا ، در طی دیدار ماه سپتامبر به کابل گفت که هر دو کشور باید بهتر از حمایت از طالبان بدانند، چرا که آن‌ها خود را از گروه‌های تروریستی رنج برده‌اند .

نجیب دانش ، سخنگوی وزارت داخله ، که مسئول اداره پلیس است ، گفت که حملات طالبان در سال جاری به شدت افزایش‌یافته است . سال گذشته ، ۶، ۷۰۰ نیروهای امنیتی افغان از همه انواع کشته شدند که بالاترین سطح جنگ بود. بیشتر کشته‌ها اهل منطقه هستند


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...