تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

حل اختلاف انتخابات افغانستان به عنوان میانجی گری آمریکا برای گفتگوهای صلح

کارگران انتخابات در حال شمارش برگه‌های رای در کابل در طی انتخابات پارلمانی در October.Cred اسماعیل‌خان / رویترز

توسط Mujib مشعل و فهیم ابد

۶ دسامبر ۲۰۱۸

کابل ، افغانستان - یک نهاد شکایات انتخاباتی در روز پنج شنبه همه آرای انتخابات پارلمانی ماه اکتبر را باطل کرد ، بیش از یک میلیون نفر در کل ، بر اتهامات تقلب که کشور را به سوی یک بحران سیاسی دیگر سوق داد ، درست زمانی که یک دیپلمات ارشد آمریکایی به منظور ایجاد انگیزه برای مذاکرات صلح با طالبان وارد این کشور شد .

کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این حکم یک بن‌بست با اداره اداره رای‌گیری ایجاد کرده‌است . این کمیسیون گفته‌است که این تصمیم را تضعیف می‌کند - که معمولا ً به یک انتخابات جدید در عرض هفت روز نیاز دارد - و نتایج رای کابل در روزه‌ای آینده را تضمین خواهد کرد .

مشخص نبود که این اختلاف چگونه حل خواهد شد . این اداره شکایات جزئیات تقلب را بطور مفصل توصیف نکرده است ، اما خواستار اخراج چندین تن از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات شد .

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ، Gulajan Abdul ، این حکم را محکوم کرد و گفت این به معنای بی‌توجهی به خواسته‌های افرادی است که بر خطر بزرگی غلبه کرده‌اند .

کمیسیون مستقل انتخابات هم اکنون در شمارش آرای پارلمانی در بیش از دوازده استان با تاخیر مواجه شده‌است . این تاخیرها در عوض زمان انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی‌شده برای آوریل آینده را تهدید می‌کنند .

تاخیر در انتخابات ریاست‌جمهوری فشار بر دولت اشرف غنی ، رئیس‌جمهور ، که در حال حاضر در رویارویی با حمله طالبان در سراسر کشور در حال مبارزه است ، اضافه خواهد کرد .

فضل احمد مناوی ، رئیس سابق کمیسیون مستقل انتخابات ، گفت که هیات شکایات انتخاباتی دارای اختیار قانونی برای باطل کردن آرا در صورت وجود شواهدی از بی‌نظمی است . وی از نهاد سابقش خواست که به این حکم پایبند بماند .

وی گفت : " این کمیسیون باید تصمیم خود را اجرا کند - در غیر اینصورت آن‌ها از قانون فرار خواهند کرد ."

Baktash Siawash ، یک عضو پارلمان از کابل که برای انتخابات مجدد رقابت می‌کرد ، این حکم را مورد سوال قرار داد و گفت که هیات شکایت قبل از رای‌گیری اولیه رای‌گیری را بی‌اعتبار کرده‌است .

Editors

برای گرفتن پیغام این هنرمند باید واقعا ً به دقت نگاه کنید .

یک روز ، یک زندگی : وقتی یک Medic در غزه کشته شد ، تصادف بود ؟

آیا تحقیقات دی ان ای باستانی Revealing جدید یا سقوط به Traps قدیم است ؟

advertisement

آقای Siawash گفت که با وجود شکایات مشابه در استان‌های دیگر ، جسد این شکایت‌ها در کابل منتشر شد . وی گفت که ۱.۲ میلیون رای در کابل ، بالاترین میزان در هر استان ، ریخته شده‌است .

آقای Siawash گفت : " وقتی آن‌ها آرای کابل را باطل می‌کنند ، بر مشروعیت کل انتخابات در سراسر کشور تاثیر می‌گذارد ."

بی‌ثباتی سیاسی نه تنها مدیریت دولت در مبارزه با طالبان را مختل کرده‌است ، بلکه رسیدن به یک موضع اجماع در مذاکرات صلح را نیز مختل کرده‌است . ایالات‌متحده در حال تلاش برای مذاکرات با حس فوریت است ، چرا که ترامپ شکیبایی خود را با جنگ که در خانه منفور باقی می‌ماند ، از دست داده‌است .

زلمای ایوبی ، فرستاده ویژه آمریکا برای آشتی افغانستان ، روز پنجشنبه برای سفر سوم خود به کشور از زمان انتصاب خود به این کشور در ماه سپتامبر به زمین نشست . آقای خلیل زاد در یک سفر منطقه‌ای دیگر برای ایجاد اتفاق‌نظر برای طالبان است تا سرانجام با دولت افغانستان روبرو شود .

اولین توقف وی در این سفر ، پاکستان بود که رهبری طالبان بر آن استوار است و دولت ترامپ به دولت فشار می‌آورد تا آن‌ها را به مذاکرات برساند . خلیل زاد ، پس از دیدار رهبران افغانستان در کابل برای فرونشاندن نگرانی‌های روسیه و تشویق هم‌کاری آن‌ها ، گفت که در یک نشانه از این که مذاکرات صلح افغان چقدر پیچیده خواهد بود .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...