تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

ناظر بر معاهده می‌گوید تلفات از بمب‌های خوشه‌ای بیشتر از doubled سال گذشته‌است .

انفجار کنترل‌شده یک بمب خوشه‌ای در منطقه تحت کنترل شورشیان در درعا ، سوریه ، که در ماه ژوئیه توسط پرسنل دفاع مدنی انجام شد . یک گروه ناظر گفت که اغلب تلفات مهمات در سال گذشته در سوریه بوده‌است .

اعتبار

علا فقیر / رویترز

تصویر

انفجار کنترل‌شده یک بمب خوشه‌ای در منطقه تحت کنترل شورشیان در درعا ، سوریه ، که در ماه ژوئیه توسط پرسنل دفاع مدنی انجام شد . بیش‌ترین تلفات مهمات در سال گذشته در سوریه و یک گروه نظارتی said.Cred itCreditAlaa Al / رویترز بوده‌است .

نوشته "ریک Gladstone"

۳۱ اوت ۲۰۱۷

تلفات مهمات خوشه‌ای ، سلاح‌های غیرقانونی بین‌المللی که بی‌هدف کشته می‌شوند، در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده‌است ، یک گروه خلع‌سلاح که به کاربرد آن‌ها در روز پنج شنبه نظارت دارد .

این گروه ، ائتلاف Cluster Munition ، گفت که نزدیک به ۱۰۰۰ نفر توسط این بمب‌ها کشته یا مجروح شده‌اند . این بمب‌ها که توسط پیمان بین‌المللی منع شده‌اند . بیشتر این افزایش به جنگ ۶ ساله در سوریه نسبت داده شد که در آن استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط ارتش در اوایل جنگ ثبت شد و به نظر می‌رسد که سال گذشته با حمایت روسیه افزایش‌یافته است .

این گروه اعلام کرد که در سال گذشته چندین نفر کشته و زخمی شدند و به بمب‌گذاری منجر شد که به رهبری عربستان‌سعودی و بازمانده مرگبار بمباران این کشور در دوران جنگ ویتنام به خاک سپرده شد .

یافته‌های این گروه در the Cluster مانیتور ، گزارش سالانه این گروه در مورد پایبندی به کنوانسیون سلاح‌های خوشه‌ای ، پیمانی بود که آن‌ها را ممنوع کرده‌است . این معاهده در تاریخ یکم ماه اوت ۲۰۱۰ به اجرا درآمد . تا به امروز ، ۱۱۹ کشور این معاهده را امضا کرده یا با مفاد آن موافقت کرده‌اند .

با این حال ، تعدادی از کشورهای تولید کننده سلاح هسته‌ای، با این حال ، با این پیمان ، از جمله ایالات‌متحده ، روسیه ، چین و اوکراین موافقت یا موافقت ننموده اند . تقریبا ً تمامی کشورها در خاور میانه نیز با آن موافقت یا موافقت ننموده اند .

در مجموع ، ائتلاف Munition گفت که ۹۷۱ مردم در سال ۲۰۱۶ توسط بمب‌ها کشته یا آسیب‌دیده اند که ۸۶۰ نفر آن‌ها در سوریه ۵۱ نفر در لائوس و ۳۸ تن در یمن کشته شدند . این گروه گفته‌است که غیرنظامیان ۹۸ درصد تلفات را تشکیل داده‌اند .

کشورهای دیگر که تلفات مهمات خوشه‌ای در آن‌ها گزارش شده‌بود شامل بوسنی و هرزگوین ، عراق ، لبنان ، لیبی ، صربستان ، سودان جنوبی و ویتنام بودند .

مهمات خوشه‌ای که از زمین شروع‌شده و یا از هوا پرتاب می‌شوند ، شامل کانتینرهایی است که submunitions یا bomblets را تشکیل می‌دهند که بدون تمایز بین اهداف نظامی و نظامی از زمین بیرون و منفجر می‌شوند. برخی از the ها قادر به منفجر کردن آن نیستند ، که اساسا ً آن‌ها را تبدیل به مین‌های زمینی غیر مجاز می‌کند که پس از پایان جنگ می‌توانند منفجر شوند . بسیاری از قربانیان از کودکان بی‌خبر هستند .

ائتلاف Munition در مقدمه گزارش ۲۰۱۷ خود گفت : "مهمات خوشه‌ای خطرات مهمی را برای شهروندان به دو دلیل اصلی نشان می‌دهد : تاثیر آن‌ها در زمان استفاده و میراث مرگبار آن‌ها " .

ایالات‌متحده نسبت به لکه مهمات خوشه‌ای حساس است ، ایالات‌متحده به شدت صادرات سلاح را محدود کرده‌است و به دنبال بهبود فن‌آوری برای به حداقل رساندن آسیب جنبی است . براساس قانون سال ۲۰۰۹ ، تنها مهمات خوشه‌ای با نرخ شکست ۱ درصد یا کم‌تر صادر می‌شود و تنها می‌توانند در مقابل " اهداف نظامی " که به وضوح مشخص شده‌اند مورد استفاده قرار گیرند .

در یک نشانه قابل‌توجه دیگر از تاثیر اجباری معاهده ، آخرین تولید کننده باقیمانده از مهمات خوشه‌ای در ایالات‌متحده ، سیستم‌های Textron ، در ماه اوت گذشته اعلام کرد که تولید این سلاح‌ها را متوقف می‌کند .

اصلاحیه : ۳۱ اوت ۲۰۱۷

نسخه اولیه این مقاله زمانی اتفاق افتاد که دولت سوریه با استفاده از مهمات خوشه‌ای در جنگ داخلی که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد ، شروع به استفاده از مهمات خوشه‌ای کرد . استفاده آن‌ها از اوایل جنگ آغاز شد ، نه سال گذشته .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...