تبلیغات

خلبان

خلبان

ائتلاف سعودی در یمن , تحقیق در مورد بمب‌گذاری‌ها را اعلام کرد

نویسنده : rick گلدستون

ای .

در پاسخ به انتقاد از بمب‌گذاری‌های گسترده در یمن , از جمله یک ارزیابی قاطع از سوی هیات سازمان ملل متحد که هفته گذشته درز کرده بود , جنگ ائتلاف نظامی با رهبری سعودی در روز یکشنبه اعلام شد که تشکیل " یک کمیته مستقل با سطح بالا " برای بررسی بمباران‌های صورت‌گرفته است که گروه‌های حقوق‌بشری جنایات جنگی می‌نامند .

این کمیته در اطلاعیه‌ای که توسط رسانه‌های سعودی گزارش شده‌است , گفت که هدف این کمیته " توسعه یک گزارش روشن و جامع در مورد هر رویداد با نتایج , درس‌های آموخته‌شده , توصیه‌ها و تدابیری است که باید " برای جلوگیری از کشتن غیرنظامیان و احترام به حقوق بین‌الملل انجام شود . این ائتلاف همچنین گفت که ایجاد یک خط تلفنی با پزشکان بدون‌مرز , موسسه خیریه پزشکی که نسبت به حملات مکرر هوایی که حداقل سه تن از امکانات خود را در یمن در ماهه‌ای اخیر هدف قرار داده‌است , ابراز خشم کرده‌است .

رئیس ائتلاف در ریاض پایتخت عربستان‌سعودی , در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت : " ما به طور جدی با سازمان ملل و آژانس‌های آن معامله می‌کنیم . او همچنین گفت که کارشناسان نظامی بریتانیا و آمریکا به سعودی‌ها درباره نحوه بهبود حملات هوایی برای به حداقل رساندن خطرات به غیرنظامیان مشاوره می‌دهند .

این اعلامیه مشخص نکرد که چه کسی بخشی از کمیته مستقل یا چارچوب زمانی برای کار خود خواهد بود , اما گفت که اعضای کمیته موظف به ارزیابی قوانین مشارکت در مشارکت شهروندان در طی این درگیری هستند . "

تبلیغات

اقدام نظامی در یمن , فقیرترین کشور جهان عرب , نه تنها از نظر مالی بلکه از نظر عمومی نیز در حال افزایش است . ویرانی در یمن فشار بر متحدان غربی عربستان‌سعودی که مهم‌ترین آن‌ها , ایالات‌متحده و بریتانیا است , فشار آورده‌است .

این فشار در هفته گذشته زمانی افزایش یافت که یک هیات از کارشناسان در یمن در مورد حملات گسترده و سیستماتیک به اهداف غیرنظامی توسط ائتلاف در نقض قوانین بین‌المللی گزارش دادند . گزارش هیات شورای امنیت که به شورای امنیت ارسال شد اما هنوز رسما ً آزاد نشده است , گفت که ائتلاف عربستان‌سعودی حملات هوایی را انجام داده‌است که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند , از جمله کمپ‌هایی برای افراد آواره داخلی , عروسی‌ها , مدارس , مراکز مذهبی , خودروها و بازارها .

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر , دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که نیروهای ائتلاف عربستان‌سعودی بمب‌های خوشه‌ای را که تحت یک پیمان بین‌المللی ممنوع هستند , بر سر محله‌های مسکونی در پایتخت یمن , سنا , به دست آورده‌است . دیده‌بان حقوق بشر همچنین شواهدی مبنی بر استفاده از بمب خوشه‌ای در جای دیگری در یمن در سال گذشته , براساس بقایای مهمات ساخته‌شده توسط آمریکا که از مکان‌های بمب‌گذاری کشف شده‌بودند , پیدا کرده‌است .

چیزی که رانندگی می‌تواند به ما در مورد زندگی یاد بدهد

ماری تورن , مدیر دفاع بخش اسلحه در دیده‌بان حقوق بشر , که در این گزارش مشارکت داشت , این تصمیم را تشویق کرد و در بیانیه‌ای گفت : " این تصمیم اکنون مسیر دولت و کنگره برای هم‌کاری با هم برای پایان دادن دائمی تولید , انتقال و استفاده از مهمات خوشه‌ای را روشن می‌کند . "

با این حال , دولت اوباما مانند اسبق خود تمایل کمی برای امضای این معاهده نشان داده‌است که با توجه به شرایط آب و هوایی واشنگتن بسیار چالش برانگیز خواهد بود . در ماه دسامبر , هنگامی که مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار قطعنامه ای را تصویب کرد که حمایت از معاهده ممنوعیت سلاح‌ها را تصویب کرد , ایالات‌متحده رای ممتنع داد.


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...