تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

گزارش تقدیر از بمب‌های خوشه‌ای در سوریه و یمن استفاده نمی‌کند

یمنی‌ها در تظاهراتی در ماه ژانویه در خارج از دفاتر سازمان ملل متحد در صنعا ، پایتخت ، شعارهای ضد سعودی داد و بقایای یک بمب خوشه‌ای را که گمان می‌رود در حملات هوایی به رهبری عربستان‌سعودی رها شده‌است را حمل کردند .

اعتبار

Yahya ارهاب / آژانس خبری اروپایی

تصویر

یمنی‌ها در تظاهرات ماه ژانویه خارج از دفاتر سازمان ملل متحد در صنعا ، پایتخت ، شعارهای ضد سعودی داد و بقایای یک بمب خوشه‌ای را که گمان می‌رود در منطقه Pressphoto itCreditYahya / اروپا به رهبری عربستان‌سعودی رها شده‌است را حمل کردند .

نویسنده : Sewell چان

یکم سپتامبر ۲۰۱۶

بمب‌های خوشه‌ای که از زمان جنگ جهانی دوم برای کشتن و فلج کردن بی‌هدف مورد استفاده قرار گرفته‌اند ، تحت یک معاهده بین‌المللی که در سال ۲۰۰۸ تصویب شد ، غیرقانونی اعلام شد .

بسیاری از کشورهای جهان معاهده را امضا کرده‌اند ، اما ایالات‌متحده و روسیه ، جایی که بسیاری از بمب‌ها ساخته شده‌اند . گزارشی که روز پنج شنبه در ژنو منتشر شد نشان داد که این سلاح‌ها همچنان با مصونیت در درگیری‌ها در سوریه و یمن مورد استفاده قرار می‌گیرند .

در این گزارش ، هفتمین گروه سالانه Monitor Munition که " شواهدی قانع‌کننده " مبنی بر اینکه روسیه از زمان آغاز مداخله نظامی در سپتامبر گذشته در حمایت از دولت تحت فشار سوریه استفاده کرده‌است ، گفت که در سوریه حداقل ۱۳ نوع مهمات خوشه‌ای از هوا پرتاب شده‌اند یا پرتاب شده‌اند - از سال ۲۰۱۲ استفاده شده‌اند .

این گزارش یافته‌است که در یمن ، هفت نوع مهمات خوشه‌ای در ۱۹ حمله از آوریل ۲۰۱۵ تا فوریه امسال به عنوان بخشی از نبرد نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی علیه شورشیان شیعه Houthi مورد استفاده قرار گرفتند . عربستان‌سعودی که معاهده را امضا نکرده است ، یک‌بار در آوریل ۲۰۱۵ از این مهمات استفاده کرده‌است . بیشتر بمب‌های خوشه‌ای که در یمن استفاده می‌شوند از سه کشور آمده‌است : ایالات‌متحده ، بریتانیا و برزیل .

advertisement

این گزارش همچنین " شواهد قوی اما تایید نشده " را پیدا کرده‌است که در ماه آوریل در طی یک درگیری کوتاه در منطقه ناگورنو - قره‌باغ بین ارمنستان و آذربایجان مورد استفاده قرار گرفت ؛ هر دو کشور از استفاده از آن‌ها امتناع کردند .

به جز یک حمله سال ۲۰۰۹ در یمن ، ایالات‌متحده از سال ۲۰۰۳ از بمب‌های خوشه‌ای استفاده نکرده است و بودجه‌ای برای بدست آوردن مهمات خوشه‌ای جدید از سال ۲۰۰۷ ندارد . سیاست وزارت دفاع مستلزم استفاده از مهمات خوشه‌ای با نرخ شکست بزرگ‌تر از ۱ درصد تا سال ۲۰۱۸ است . این سیاست همچنین بیان می‌دارد که کشورهایی که چنین munitions را از ایالات‌متحده دریافت می‌کنند ممکن است از آن‌ها در مناطق غیر نظامی استفاده نکنند ، اما این گزارش در مورد این که آیا این الزام برآورده شده‌است یا خیر ، تردید دارند .

نویسنده این گزارش ، مین زمینی و پایش Cluster Cluster که تحقیقاتی را برای کمپین بین‌المللی منع مین‌های زمینی و ائتلاف Munition خوشه‌ای انجام داده‌است نشانه‌هایی از بهبود در ایالات‌متحده را پیدا کرده‌است .

در ماه آوریل ، فعالان شروع به تظاهرات منظم خارج از the ، R.I. ، ستاد of ، سازنده مهمات خوشه‌ای کردند . در ماه مه ، پنتاگون تحویل مهمات خوشه‌ای به عربستان‌سعودی را متوقف کرد . و در ماه ژوئن ، قانونی مبنی بر ممنوعیت انتقال این مهمات به عربستان‌سعودی نزدیک به تصویب مجلس نمایندگان و از دست دادن رای ۲۱۶ به ۲۰۴ مورد تصویب قرار گرفت .

این هفته پیش از انتشار این گزارش ، Textron اعلام کرد که ساخت مهمات خوشه‌ای را متوقف خواهد کرد و خاطرنشان کرد که " محیط سیاسی کنونی " این سلاح را به سختی به فروش رسانده‌است .

Editors

در حالی که ۵۱۸ زندانیان در فضایی برای ۱۷۰ نفر در آن می‌خوابند و Gangs با هم آن را نگه می‌دارند .

یک روز ، یک زندگی : وقتی یک Medic در غزه کشته شد ، تصادف بود ؟


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...