تبلیغات

خلبان

خلبان

تا به امروز ، این گزارش یافته‌است که ۱۱۹ کشور با کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای توافق کرده‌اند و ۱۰۰ تن از آن‌ها قانونا ملزم به رعایت مقررات این کنوانسیون هستند . ( کشورهای دیگر این معاهده را امضا کرده‌اند اما هنوز آن را تصویب نکرده اند ) به موجب این کنوانسیون ۲۹ کشور نابودی نزدیک به ۱.۴ میلیون مهمات انبار شده حاوی ۱۷۲ میلیون مهمات و یا bomblets را به پایان رسانده‌اند .

آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، موزامبیک و سوئد سال گذشته نابودی ذخایر خود را به پایان رساندند و فرانسه در ماه ژوئن این کار را انجام داد .

هفته آینده ، آقای اوباما به عنوان بخشی از سفر نهایی خود به آسیا به عنوان رئیس‌جمهور از لائوس بازدید خواهد کرد . (لائوس ) کشوری است که به شدت آلوده به بمب‌های خوشه‌ای است که در طی جنگ ویتنام از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ کاهش‌یافته است . چهارده استان از ۱۷ استان کشور و یک چهارم از روستاهای آن ، با بمب‌های خوشه‌ای از آن دوران ، که بخش‌های زیادی از کامبوج و ویتنام هستند ، آلوده شده‌اند .

کشته شدن ۸ تن در انفجار بمب در یمن نزدیک اقامتگاه رئیس‌جمهور

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در بیرون کاخ ریاست‌جمهوری یمن در شهر عدن در روز پنج شنبه .

اعتبار

صالح Al / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تصویر

محل انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در خارج از کاخ ریاست‌جمهوری یمن در شهر عدن در Thursday.Cred itCreditSaleh Al / خبرگزاری فرانسه - خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

نوشته سعید Al

۲۸ ژانویه ۲۰۱۶

AL ، یمن - مقامات امنیتی روز پنجشنبه در یک ایست بازرسی در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری در شهر جنوبی عدن در روز پنج شنبه در یک ایست بازرسی منفجر شدند و مقامات امنیتی گفتند که حداقل هشت نفر کشته شدند .

گروه شبه‌نظامی دولت اسلامی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت که آخرین مورد از سری حملاتی بود که بر امنیت ضعیف در بخشی از کشور جنگزده که با پیروزی کم‌تر از شش ماه پیش توسط دولت بازپس گرفته شد ، تاکید کرد .

به گفته یکی از مقامات امنیتی و یک شاهد ، رئیس‌جمهور عبدو ربو منصور هادی در این انفجار آسیبی ندید . مقامات گفتند که این بمب‌گذار یک کاروان از مقامات ارشد را هدف قرار داده بود که به سمت کاخ حرکت می‌کردند .

آقای هادی سال گذشته توسط شورشیان Houthi یمن از قدرت خارج شد و از صنعا ، پایتخت تبعید شد . پس از گذراندن چند ماه در عربستان‌سعودی ، آقای هادی و دیگر اعضای کابینه در ماه سپتامبر به یمن بازگشتند ، اما در عدن ماندند و اعلام کردند که از the آزاد شده‌است .

تبلیغ

اما دولت که توسط یک ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان‌سعودی حمایت می‌شود ، هنوز فقط یک موضع ضعیف در عدن و دیگر بخش‌های یمن جنوبی دارد . در میان گروه‌های مسلحی که برای قدرت رقابت می‌کنند ، وابسته قدرتمند القاعده و دولت اسلامی است که یک سری حملات در مقیاس بزرگ در عدن ، از جمله یک حمله در ماه دسامبر که فرماندار استان عدن را کشت ، انجام داده‌است .

در بیانیه‌ای که توسط آژانس‌های خبری گزارش شد ، دولت اسلامی گفت که آخرین بمب‌گذاری توسط یکی از مبارزانش صورت‌گرفته است که با نام مستعار ابو حنیفه ، ابوحنیفه Hollandi شناسایی شده‌است .

جنگ ، یمن ، فقیرترین کشور خاور میانه را که مدت‌های مدید متحمل یکی از بالاترین نرخ‌های سو تغذیه در جهان شده‌است ، ویران کرده‌است . سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در آخرین ارزیابی محرومیت گفت که بیش از نیمی از جمعیت حدود ۱۴.۴ میلیون نفر - " ناامن غذایی " هستند ، که به این معنی است که آن‌ها برای اجتناب از گرسنگی تلاش می‌کنند .

صلاح Elhajj حسن نماینده یمن سازمان در بیانیه‌ای گفت : " ناامنی غذایی و سو تغذیه در حال وخیم شدن است ." اتین Peterschmitt ، معاون نماینده ، یمن را " یک بحران فراموش‌شده " خواند .


منبع سایت سرباز ی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...