تبلیغات

خلبان

خلبان

این گزارش حاکی از آن است که عربستان‌سعودی و احتمالا ً اعضای دیگر ائتلاف به رهبری عربستان‌سعودی که از ماه مارس در حال بمباران شورشیان Houthi در یمن بوده‌اند ، از مهمات خوشه‌ای آمریکایی در این درگیری استفاده کرده‌اند .

مهمات خوشه‌ای را می‌توان به وسیله هواپیما پیاده کرد یا توسط توپخانه و یا سیستم‌های موشکی شلیک کرد . آن‌ها معمولا ً در هوا منفجر می‌شوند، ده‌ها و گاهی صدها of کوچک‌تر در یک منطقه گسترده . آن‌ها برای کشتن یا زخمی کردن هر کسی در مسیر خود طراحی شده‌اند .

همچنین ممکن است bomblets با تاثیر اولیه منفجر شده و به طور موثر به اندازه مین‌های زمینی خطرناک باشند ، زمانی که افراد بی‌احتیاط وارد آن می‌شوند یا جابجا می‌شوند .

به گفته ائتلاف Munition و دیگر فعالان خلع‌سلاح ، اغلب قربانیان مهمات خوشه‌ای غیرنظامی هستند که نیمی از آن‌ها کودکان هستند. براساس گزارش سال ۲۰۱۵ ، شمار تلفات جهانی برآورد شده از ۵۵، ۰۰۰ نفر بیشتر است .

بسیاری از کشورهایی که به این پیمان پیوسته‌اند ، در حال برنامه‌ریزی برای ارسال نمایندگانی به اولین کنفرانس بازبینی سطح بالا در زمینه پیشرفت در دستیابی به اهدافش است که قرار است روز دوشنبه در Dubrovnik ، کرواسی آغاز شود .

برای جلسه توجیهی صبح ، ثبت‌نام کنید.

چیزی را که نیاز دارید بدانید تا روز خود را در آمریکا ، کانادا و آمریکا شروع کنید ، به inbox تان تحویل دهید .

امضا

اصلاحیه : ۳ سپتامبر ۲۰۱۵

نسخه اولیه این مقاله به اشتباه به انطباق آمریکا با معاهده منع مهمات خوشه‌ای اشاره داشت . با توجه به ائتلاف Munition Cluster ، در حالی که ایالات‌متحده تامین مهمات خوشه‌ای خود را کاهش داده‌است ، حق استفاده ، انتقال و انبار کردن آن‌ها را محفوظ نگه می‌دارد . این موردی نیست که ایالات‌متحده به مفاد پیمان پایبند باشد ، حتی با وجود اینکه به معاهده ملحق نشده است .

پوشاندن جنگ در خانه هزینه‌های زندگی او را یمن می‌دهد .

نویسنده : کریم Almosawa و کریم فهیم

۱۷ ژانویه ۲۰۱۶

سنا ، یمن - برای Almigdad Mojalli ، یک روزنامه‌نگار یمنی که جنگ داخلی را در کشورش پوشش می‌دهد ، سفر اوایل روز یکشنبه به محل یک حمله هوایی مرگبار یک حادثه دیگر بود که از آن زمان به یک روتین قابل‌پیش‌بینی تبدیل شده‌بود .

آقای Mojalli ۳۵ ساله که در مورد جنگ برای بخش بهتری از یک سال گزارش می‌دهد ، صحنه‌های بیشماری از آسیب و ویرانی را ثبت کرده‌است ، حتی زمانی که این درگیری تا حد زیادی توسط دنیای خارج نادیده گرفته شد . مقالات او ، در خانه‌هایی که براثر حملات هوایی یا بیمارستان‌هایی که از دارو محروم شده بودند ، در رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی به چاپ رسیده بودند.

عبدالله Mojalli ، برادر وی ، گفت که او این گزارش‌ها را " کار انسان‌دوستانه " قلمداد کرد .

در روز یکشنبه ، در حالی که در ماموریتی برای صدای آمریکا ، آقای Mojalli با همکارانی خارج از پایتخت ، صنعا ، سفر کرد تا شاهد یافتن شاهدان حملات هوایی باشد که هفته گذشته حداقل ۱۵ غیرنظامی را کشته بودند . اما به گفته Abdulbari al ، راننده آقای Mojalli ، زمانی که آن‌ها وارد شدند ، هواپیماهای جنگی با ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان‌سعودی شروع به چرخش کردند .

آقای Sumaei گفت که یک بمب در نزدیکی آقای Mojalli فرود آمد و shrapnel را به شکم ، گردن و صورتش پاشید . بعد از بستن زخم‌های او با یک شال گردن، همکاران آقای Mojalli سعی کردند او را مورد توجه پزشکی قرار دهند، کلینیک‌های کوچکی که قادر به درمان او نبودند ، تا اینکه سرانجام به بیمارستانی در صنعا رسیدند .

advertisement

در آن هنگام آقای Mojalli مرده بود .

او در میان تعداد رو به کاهش روزنامه نگارانی بود که در مورد درگیری با نیاز مبرم به شاهدان گزارش می‌دادند . به گفته سازمان ملل ، تقریبا ً یک سال پس از آغاز جنگ میان شورشیان Houthi و نیروهای متحد با دولت عبدو ربو منصور هادی ، بیش از ۸۰ درصد کشور به نوعی کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارد .

به نظر می‌رسد که جنگجویان نسبت به تلفات غیرنظامیان بی‌اعتنا باشند . این دو شهر بدون تبعیض به شهرها هجوم می‌برند. ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی که به نمایندگی از طرف آقای هادی وارد جنگ شد و از حمایت ایالات‌متحده برخوردار است، به طور معمول مهمات را در مناطق مسکونی پخش می‌کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...