تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

عربستان‌سعودی و ایران تهدید کردند که تلاش عراق برای مبارزه با عراق و شام را تهدید می‌کند .

نیروهای دولتی عراق و خدمات مبارزه با تروریسم یک فرد مجروح را در طی نبردها با دولت اسلامی عراق و شام در Ramadi ، on itCreditAgence فرانسه - خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )

نوشته بن هوبارت ، آن برنارد و Somini sengupta

۵ ژانویه ۲۰۱۶

۴۴

بغداد - جنگ در نهایت در Ramadi ، شهر بزرگی در سرزمین مرکزی سنی متوقف شده‌است . دولت اسلامی برکنار شده‌است و پرچم عراق بار دیگر در حال پرواز است .

اما دولت عراق تنها دولت اسلامی را با کمک قبایل شیعه شکست داد، که عدم اعتماد محلی به دولت مرکزی به رهبری شیعه را تسکین داد . اکنون ، از آنجا که عراق با چالش بزرگ‌تری از مسیر یابی دولت اسلامی از سایر شهرها مواجه است ، با یک کش‌مکش داغ بین ایران و عربستان‌سعودی روبرو است که تهدید می‌کند تنش‌های فرقه‌ای در سراسر منطقه را شعله‌ور می‌کند .

برای عراق ، که به سختی از سال‌ها جنگ داخلی فرقه‌ای جان سالم به در برده‌است ، دشمنی بین ایران و عربستان بار دیگر می‌تواند هم‌کاری سنی - شیعه را خنثی و دولت اسلامی را تقویت کند.

سعد al ، یکی از سخنگویان نخست‌وزیر عراق ، روز سه‌شنبه گفت : " برای اطمینان ، افزایش تنش‌های فرقه‌ای یک محیط حاصلخیز برای رشد اسلامی شام و شام ایجاد می‌کند . همه اینها به دولت اسلامی عراق و شام کمک می‌کند تا نیروهای مبارزه خود را بسازند و از آن حمایت کنند ."

تبلیغ

زمانی که حکومت سلطنتی سنی در عربستان‌سعودی ، یک روحانی شیعه را همراه با ۴۶ زندانی دیگر در آخر هفته اعدام کرد ، خشم خود را تحریک کرد ، ایران ، یک حکومت مذهبی بزرگ شیعه . یک گروه از مردم ایران سفارت سعودی در تهران را غارت کردند و آتش زدند و عربستان‌سعودی با قطع روابط دیپلماتیک با ایران واکنش نشان داد . چندین تن از متحدان عربستان‌سعودی به سرعت لباس خود را دنبال کردند .

اکنون ترس‌هایی وجود دارند که خون بد ، تلاش‌های نوپا را برای تسکین بحران‌های بسیاری از جمله جنگ‌های داخلی در سوریه و یمن ، مختل خواهد کرد.

یان الیاسون ، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه گفت : " من معمولا ً سعی می‌کنم به سختی بازی کنم، اما این یک شکست بزرگ است . این ترکیبی از پیامدهای ژئوپلیتیکی منطقه‌ای و این واقعیت است که عناصر فرقه‌ای در حال ایفای نقش هستند . احساسات بسیار بالا هستند ."

عراق به طور خاص خود را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد که دولت مرکزی با آمریکا و ایران متحد است . نخست‌وزیر عراق ، حیدر al ، با احتیاط گام بر می‌دارد ، با احتیاط اعدام را محکوم می‌کند، اما به درخواست‌های معترضان شیعه برای قطع روابط دیپلماتیک با عربستان‌سعودی توجه ندارد .

ماریا Fantappie ، یک تحلیلگر عراقی در گروه بحران بین‌المللی ، گفت : " این دور جدید از تنش‌های عربستان - عربستان‌سعودی احتمالا ً توانایی Abadi در رقابت بین ایالات‌متحده و ایران را به چالش می‌کشد ."

با این وجود ، تحلیلگران ، سیاستمداران و رهبران قبایل عراقی می‌گویند که تا کنون هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که تنش‌های منطقه‌ای در داخل عراق تاثیر فوری داشته باشد . آن‌ها گفتند که آقای Abadi موفق شده‌است تا یک منطقه میانی را هدایت کند ، به این دلیل که رهبران سنی عراق از نزدیک به عربستان‌سعودی همانند بسیاری از کشورهای دیگر منطقه وابسته نیستند .

Rafea al ، یک رهبر قبیله‌ای در انبار که از عملیات دولت علیه دولت اسلامی حمایت می‌کند ، گفت : " مشکل بین ایران و عربستان بر ما تاثیری نخواهد داشت و افزود : " ما ده‌ها شهید برای ایران یا عربستان ، بلکه برای کشور ما ، برای شهر of ، و بهتر از عربستان‌سعودی و ایران را آزاد می‌کنیم ."

آخرین دور تنش‌ها روز شنبه با اعلام این که دولت سعودی یک روحانی مخالف شیعه مخالف ، شیخ نمر نمر - را اجرا کرده‌است ، آغاز شد .

او به شدت خانواده سلطنتی سعودی را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده بود که حاکمان ظالم باید بدون توجه به فرقه ، از رئیس‌جمهور مستبد حمایت ایران از سوریه ، بشار الاسد ، روبرو شوند .


منبع سایت سریازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...