تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

اکثر تحلیلگران بر این باورند که او کار مناسبی برای این کار انجام داده‌است , حداقل بهتر از نوری مالکی که ریاست سیاست‌های تبعیض‌آمیز را بر عهده داشت که بسیاری از سنی‌ها را از خود دور کرد . چالش او اکنون , همانطور که به شمال به چالش بزرگ‌تر تلاش برای بازپس گیری موصل نگاه می‌کند , دومین شهر بزرگ عراق , حفظ حمایت قبائل سنی است .

پس از اینکه نیروهای شیعی به بیرون راندن دولت اسلامی از مناطق سنی‌نشین مانند شهر تکریت کمک کردند تنش‌ها در تابستان گذشته شعله‌ور شد . گزارشاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مبارزان شیعه سنی‌ها را از خانه‌هایشان رانده و اموالشان را غارت کرده‌اند . اما در مقابل , با ترکیبی از نیروهای امنیتی عراق و مبارزان سنی مسلح منطقه - با کمک حملات هوایی سنگین آمریکا , که زمانی که شبه نظامیان تحت حمایت ایران جنگ را در تکریت دنبال می‌کردند , کم‌تر شده بود .

یک نماینده سنی از فلوجه گفت که موفقیت نیروهای امنیتی عراق در این شهر به این دلیل بود که دولت نیروی مناسبی برای مبارزه برای شهر پیدا کرده بود .

تبلیغات

او با استفاده از واژه محلی برای شبه نظامیان شیعه و اشاره به این استان گفت : " در انبار , ما اجازه نمی‌دهیم که گروه‌های بسیج مردمی با ارتش و پلیس کار کنند . " ما از پسران انبار خواستیم تا با نیروهای امنیتی هم‌کاری کنند تا با ترس از مشکلاتی که در جاه‌ای دیگر رخ داد , با نیروهای امنیتی هم‌کاری کنند . "

او گفت که افزایش تنش‌های فرقه‌ای در منطقه برای مبارزه علیه دولت اسلامی خوب نیست که از طریق مشخص کردن شیعیان به عنوان دشمن , درخواست استخدام و حمایت می‌کند .

او گفت : " این تنش وحدت را از هم جدا می‌کند که ما باید با داعش بجنگیم . "

در همان زمان , زید , استاد و هم‌کار دانشگاه پرینستون و نویسنده " مبارزه برای آینده عراق " گفت که ویژگی‌های جدایی عربستان‌سعودی و ایران تاثیر اندکی بر عراقی‌ها خواهد داشت .

تاریخ عراق عربستان‌سعودی را با روابط پیچیده ‌تری با اهل‌سنت عراق نسبت به کشورهای عربی خود در دیگر کشورهای عربی ترک کرده‌است .

وی افزود : " سعودی‌ها سنی عراقی را کافر می‌دانند و سنی‌ها هم واقعا ً از سعودی‌ها طرفداری نمی‌کنند . " برخی خوشحال هستند که پولشان را می‌گیرند . "

تصحیح : ژانویه ۲۰۱۰

نقشه‌ای در روز چهارشنبه که جمعیت‌های سنی و شیعه را نشان می‌دهد , با استفاده از اطلاعات پروژه خلیج دانشگاه کلمبیا , به اشتباه برخی نواحی را در میان افراد با حضور وهابی برجسته در نظر گرفته‌است . در آن مناطق - در بخش‌هایی از امارات‌متحده‌عربی مانند دبی و ابوظبی - تفاسیر محافظه کارانه سنی از اسلام بسیار رایج است . علاوه بر این , کلید این نقشه ممکن است به این تصور غلط داده شود که وهابیت یک شاخه مجزا از اسلام است ; در واقع , این یک جنبش مرتبط با اسلام سنی است . نسخه جدیدی از نقشه را می‌توان در آدرس زیر بیابید :

تصحیح : ژانویه ۲۰۱۰

مقاله‌ای در باره این تهدید که دشمنی میان عربستان‌سعودی و ایران به تلاش‌های عراق برای مبارزه با دولت اسلامی تبدیل می‌شود , یک رهبر قبیله‌ای در استان انبار عراق است که گفت : " مشکل بین ایران و عربستان‌سعودی بر ما تاثیری نخواهد داشت. او یک سیاست‌مدار عراقی و معاون سابق نخست‌وزیر است که برای مقاله مصاحبه نکرده است . نقشه مفصلی که جمعیت‌های سنی و شیعه در خاورمیانه , جنوب شرقی اروپا , شمال شرق آفریقا و غرب آسیا را نشان می‌دهد , با استفاده از اطلاعات پروژه دانشگاه کلمبیا , شامل برخی مناطق با حضور غالب سنی در قبرس است . سنی‌ها تنها در بخش شمالی , ترک جزیره , نه در قسمت جنوبی و یونان , غالب هستند . علاوه بر این , برخی از مرزه‌ای مناطق سنی و شیعه آلبانی و شمال شرقی عربستان‌سعودی به طور نادرستی واقع شده‌اند . نسخه تصحیح شده نقشه را می‌توان در آدرس زیر بیابید :


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...