تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

کشورهای خلیج‌فارس منافع آن‌ها را در شکاف اقتصادی عربستان‌سعودی و ایران مورد بررسی قرار دادند .

ویدیو

۲ : ۰۸

شکاف در ایران و عربستان‌سعودی

همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و عربستان‌سعودی ، کشورهای دیگر - - ترکیه ، چین و پاکستان - - از کانال‌های دیپلماتیک برای حل این بحران درخواست کردند .

از طرف Declan والش

۵ ژانویه ۲۰۱۶

قاهره - برای تمام مهره‌های دیپلماتیک که در روزه‌ای اخیر در خاور میانه سقوط کرده‌اند ، با سفرای کشورهای مختلف در حال پرواز به خانه در نتیجه شکاف بین عربستان‌سعودی و ایران ، نقشه of به طور قابل‌توجهی تغییر نکرده است .

به طور قطع ، پس از اینکه گروهی از مردم ایران در اواخر هفته به سفارت آن در تهران حمله کردند ، چندین کشور نشان دادند که یک گروه از مردم ایران به سفارت این کشور در تهران حمله کرده و تهدید کرده‌اند که آینده را برای حل و فصل درگیری‌های سوریه اتخاذ خواهد کرد .

در روز سه‌شنبه ، کویت سفیر خود را در ایران به یاد آورد ، امارات‌متحده‌عربی رابطه دیپلماتیک خود را کاهش داده ، و بحرین و سودان در قطع رابطه خود با تهران به طور کامل به عربستان ملحق شده بودند .

با این حال بسیاری از کشورهای مسلمان سنی به این موضوع اشاره کردند که قصد دارند یک رویکرد سنجیده ‌تری نسبت به این مشاجره داشته باشند - همدردی با عربستان‌سعودی ، متحد غنی و قدرتمند ، اما مصمم است که از کشیده شدن به یک مناقشه مضر با ایران ، کشوری که توسط روحانیون شیعه اداره می‌شود، با هزینه‌های بالقوه جدی مواجه شوند .

advertisement

مایکل استفان ، یکی از همکاران موسسه خدمات سلطنتی انگلستان در لندن ، گفت : " کشورهای کوچک‌تر خلیج نگران هستند که در وسط دستگیر خواهند شد .

برخی از کشورها مانند ترکیه ، مصر و پاکستان هم اکنون با شورش‌های نژادی خود مبارزه می‌کنند . برخی دیگر مشتاق محافظت از منافع استراتژیک خود یا حفظ دره‌ای باز برای تجارت با ایران هستند در حالی که چشم‌انداز تحریم‌های آمریکا برداشته می‌شود .

در تظاهرات تهران در روز شنبه دود از سفارت عربستان‌سعودی برخاست .

اعتبار

منطقه مهدی Ghasemi / آژانس خبری رویترز از طریق رویترز

تصویر

در تظاهرات تهران در منطقه Saturday.Cred itMehdi / tima از طریق رویترز

قطر که با دسترسی ایران به بزرگ‌ترین میدان گاز طبیعی جهان در خلیج‌فارس سهیم است هنوز دست خود را اعلام نکرده است. عمان نیز آرام بوده و به موضع دیرینه خود در مورد بی‌طرفی در عربستان‌سعودی و ایران پایبند بوده‌است .

در ترکیه ، جایی که مقامات ارشد در مورد تاثیر بحران بر منطقه " بشکه باروت " هشدار داده‌اند ، احمد داود اوغلو ، نخست‌وزیر ، خدمات کشورش را برای کمک به حل مسالمت‌آمیز مناقشه پیشنهاد کرد .

آقای Davutoglu روز سه‌شنبه در نشست حزب عدالت و توسعه خود در پایتخت آنکارا گفت : " باید فورا ً به کانال‌های دیپلماتیک فرصت داده شود ." روابط Frosty بین ترکیه و عربستان‌سعودی در ماه‌های اخیر گرم شده‌است . اما حتی در پاکستان ، که برای دهه‌ها اتحاد نزدیکی با عربستان‌سعودی داشته‌است ، تمایل شدیدی به شیرجه زدن در این بحران وجود دارد .

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

امضا

advertisement

سرتاج عزیز ، مشاور امور خارجه نخست‌وزیر پاکستان ، روز سه‌شنبه به پارلمان هشدار داد که این بحران " خطر جدی " برای جهان اسلام ایجاد کرده‌است . وی در هیچ گونه اقدام دیپلماتیک احتمالی علیه ایران اشاره‌ای نکرد و به جای آن تاکید کرد که پاکستان بودجه قابل‌توجهی برای تقویت اقتصاد ضعیف خود دریافت کرده‌است ، اما دولت در اسلام‌آباد با فشار اقلیت بزرگ شیعه خود مواجه است و قصد دارد یک خط لوله گاز بزرگ با ایران برای حل بحران انرژی خود ایجاد کند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...