تبلیغات

خلبان

خلبان

یکی دیگر از متحدان عربستان‌سعودی ، مصر ، در سال‌های اخیر ، بیلیون ‌ها دلار کمک از عربستان‌سعودی دریافت کرده‌است . وزیر امور خارجه مصر ، سامه فهمی ، روز سه‌شنبه در دیداری از ریاض مجددا ً بر اتحاد کشورهای خود تاکید کرد و گفت : " امنیت پادشاهی بخش مهمی از امنیت مصر است " اما اتاق مصر برای مانور در برابر ایران محدود است . قاهره روابط رسمی خود با تهران را در سال ۱۹۸۹ قطع کرد ، اگرچه در سال‌های اخیر تلاش‌های پراکنده‌ای برای احیای آن‌ها صورت‌گرفته است .

آقای Stephens ، تحلیلگر ، گفت که بعید است که کشورهای با شورش‌های خودشان برای عربستان‌سعودی ، فراتر از ارائه قول حمایت ، کار زیادی انجام دهند .

وی گفت : " ترک‌ها با کردها مشکلی دارند ، مردم مصر مشکلاتی در صحرای سینا دارند و پاکستانی‌ها مسائل خود را دارند .

۲۱ هزار دلار بدهی مدرسه و یک شغل ساعتی ۹ دلاری

" من پوست من را دوست دارم ! " چرا والدین سیاه به مدارس Afrocentric مراجعه می‌کنند ؟

براساس گزارش اسوشیتد پرس پاکستان ، پاکستانی‌ها در یک گردهمایی مبارزه با ایران در پیشاور نقش رهبری آمریکا را به آتش کشیدند .

شکی نیست که بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس نگرانی‌های عربستان‌سعودی در مورد ایران را به اشتراک می‌گذارند که حمایت آن‌ها از گروه‌های مسلح در سوریه و عراق منجر به ترکیدن جنگ‌های فرقه‌ای در خاور میانه شده‌است . بسیاری از آن‌ها از حملات به ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان‌سعودی در آخر هفته ، که به دنبال اعدام یک روحانی شیعه ، شیخ نمر نمر - در عربستان‌سعودی در روز شنبه بود ، آزرده‌خاطر شدند .

کشورهای غربی از این می‌ترسند که شکاف عمیق در منطقه می‌تواند تلاش‌های خود برای پایان دادن به بحران سوریه را آغاز کرده و دولت اسلامی را شکست دهد. جاش ارنست ، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که این مساله به نفع رهبران عربستان‌سعودی یا ایران نیست تا به تحریک نوعی خشونت ادامه دهد که اغلب منجر به افراط‌گرایی و تروریسم می‌شود ."

با این حال ، زورآزمایی نهایی یک یادآور دیگر از توانایی محدود عربستان‌سعودی ، علی‌رغم همه ثروت عظیم آن ، برای خم کردن متحدان خود به خواست آن است . دو کشور قدرتمند برای مقابله با ایران ، کویت و امارات‌متحده‌عربی ، گام‌های دیپلماتیک خود را برداشته اند که اگر این طوفان به پایان برسد ، به راحتی می ‌توان آن را تغییر داد . و یمن ، جایی که سعودی‌ها از دولت حمایت می‌کنند ، در حالی که سعی در مقابله با شورش شورشیان شیعه با نام Houthis دارد، محدودیت‌های قدرت نظامی سعودی را نشان داده‌است .

اگرچه عربستان‌سعودی با اعدام شیخ نمر ، a که اعتراض‌های مردمی در شرق عربستان را رهبری کرده بود ، مخالفت کرد ، چندین تن از تحلیلگران گفتند که ریاض به نظر می‌رسد که از موضع ضعف یا حداقل ناامیدی عمل می‌کند . اقتصاد عربستان تلاش می‌کند ، کشور درگیر درگیری‌ها در سوریه و یمن است و رهبران آن نگران چشم‌انداز ایجاد روابط حسنه آمریکا با ایران هستند .

توبی Matthiesen ، یکی از همکاران کالج سنت آنتونی در دانشگاه آکسفورد ، و نویسنده کتابی در مورد شیعیان سعودی گفت : " آن‌ها تحت فشار بسیاری از جبهه قرار دارند . "

نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر این که ایران احساس محکومیت بین‌المللی را احساس می‌کند .

روز سه‌شنبه ، یک فرمانده گروه نظامی تندرو ایران ، حمله به سفارت سعودی در تهران را به عنوان " اقدام زشت و غیرقابل‌توجیه " محکوم کرد . طبق گفته برخی تحلیلگران ، تندروها در رژیم ایران ممکن است پشیمان نباشند که تظاهرات را تحت کنترل نگاه دارند و ممکن است از تندروی واکنش بین‌المللی شوکه شده باشند .

آقای Matthiesen گفت که این بیانیه می‌تواند نشانه‌ای از دسته‌بندی در رژیم ایران باشد .

او گفت : " این یکی از راه‌های رسیدن به اصلاح طلبان درون ایران است . دو مساله کلیدی در این مذاکرات ، مذاکرات با ایالات‌متحده و رسیدن به عربستان‌سعودی است . اکنون که روابط با سعودی‌ها قطع شده‌است ، اصلاح طلبان قدرتمند خواهند شد ."


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...