تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

در ایران نیز خشم شدیدی نسبت به سفر سالانه سعودی‌ها به مکه وجود داشت . قبل از تابستان ، ایران پس از اتهاماتی مبنی بر اینکه مقامات امنیتی سعودی دو پسر نوجوان ایرانی را مورد سو استفاده جنسی قرار داده بودند ، به طور موقت به زیارت این شهر مقدس متوقف شد . سپس در ماه سپتامبر ، صدها ایرانی در بین کسانی بودند که در اثر هجوم زائران در نزدیکی مکه کشته شدند .

در روز دوشنبه ، مسلمانان شیعه در دهلی‌نو به دلیل اعتراض به اعدام یک روحانی مخالف ، شیخ نمر نمر - ، به نیروهای امنیتی بازگردانده شدند .

اعتبار

عدنان عبیدی / رویترز

تصویر

مسلمانان شیعه در دهلی‌نو به دلیل اعتراض به اعدام یک روحانی مخالف ، شیخ نمر al-Nimr.Cred itAdnan / رویترز توسط نیروهای امنیتی به عقب رانده شدند .

مخالفت عربستان‌سعودی با مساله هسته‌ای و برداشتن تحریم‌های علیه ایران احساسات hard را در اینجا برانگیخته است . بسیاری از ایرانیان به سرعت به اتحاد عربستان‌سعودی با اسرائیل و دشمن منفور اشاره کردند .

حمید رضا Taraghi ، یک تحلیلگر سیاسی و سیاست‌مدار محافظه‌کار ، گفت : " هر دو کشور مخالف توافق هسته‌ای هستند ؛ هر دو می‌خواهند شکست بخورند . ما از سفره‌ای مخفی مقامات عربستان‌سعودی به اسرائیل خبر داریم . تنها هدف آن‌ها محدود کردن ایران است که البته آن‌ها قادر به انجام این کار نیستند ."

برخی از ایرانی‌ها که در سفارت سعودی شورش کردند گفتند که آن‌ها دوستانی دارند که با گروه‌های افراطی تحت حمایت عربستان‌سعودی در سوریه مبارزه می‌کنند.

ما فریاد کشیدیم ، " مرگ به خانه آل سعود ! Abolfazl ، معترض که نخواست نامش فاش شود ، گفت : " ما خشم خود را نشان دادیم و آنچه را که می‌توانستیم پیدا کنیم نشان دادیم . پلیس وجود داشت ، اما تعداد کمی وجود داشت ."

تنش‌های داخلی ایران نیز در این بحران نقش دارند .

از حمایت جهانی در ایران برای این معامله هسته‌ای بسیار دور بود ، که برخی از آن به عنوان تسلیم بیش از حد به منافع خارجی مورد انتقاد قرار گرفتند . در حال حاضر ، با برگزاری انتخابات پارلمانی که برای فوریه برنامه‌ریزی شده‌است ، و با انتخابات آتی شورای روحانی که در تیوری رهبر عالی بعدی را انتخاب خواهد کرد ، تندروها به استفاده از این مساله و بحران با عربستان‌سعودی ، به متحدان رئیس‌جمهور روحانی و سایر کسانی که طرفدار این برنامه هسته‌ای هستند ، عمل خواهند کرد .

" چه گروهی در ایران از نظر سیاسی از حمله به سفارت سود می‌برند ؟ عزیز Shahmohammadi ، عضو سابق شورای امنیت ملی ایران ، این پرسش را مطرح کرد . او پیشنهاد کرد که پاسخ این سوال با the - اتحادی آزاد از روحانیون ، ایدئولوژی پردازان و فرماندهان نظامی است ."

تبلیغ

حمله به سفارت در دستور کار خود مبنی بر مخالفت با روحانی ، که آقای Shahmohammadi گفت به وضوح توسط شورش مورد حمله قرار گرفته‌است ، انجام شد .

" برای آن‌ها ، این ممکن است منجر به دستاوردهای انتخاباتی شود ، به عنوان مثال ، ایران بهتر است منزوی شود . او گفت : " اما آن‌ها تصویر بزرگی را در اینجا از دست داده‌اند : ما به صلح و آرامش نیاز داریم ."

آقای Shahmohammadi گفت : "عمل قطع کردن روابط یک مساله ساده به نظر می‌رسد ، اما پیامدهای آن می‌تواند بسیار گسترده باشد " ما به طور فزاینده‌ای به سمت درگیری پیش می‌رویم ."

او افزود : " این برای کل منطقه - در سوریه ، در یمن و تا حد کمتری در لبنان و عراق بد است .

با این حال ، فراتر از پرونده آقای دول سینه، در ماه‌های اخیر چندین نقطه اشتعال بین ایران و عربستان وجود داشته‌است که با این توافق هسته‌ای و جنگ‌های سوریه و یمن بیش‌ترین تنش را در بر دارد .

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...