تبلیغات

خلبان

خلبان

مذاکرات صلح یمن پایان نمی‌یابد

ملک عبدالعزیز , وزیر امور خارجه یمن , وزیر امور خارجه یمن , در روز یکشنبه در سوییس درگذشت .

اعتبار

روبین توتال / رویترز

تصویر

ملک عبدالعزیز , وزیر امور خارجه یمن , وزیر امور خارجه یمن ,

توسط کریم فهیم و سعید المصری

ای .

قاهره - به گفته مذاکره کنندگان و دیپلمات‌ها , روزه‌ای مذاکره در سوئیس برای توقف جنگ در یمن , روز یکشنبه پایان یافت و هیچ نشانه‌ای از حل و فصل درگیری‌ها و رزمندگان درگیر در برخی از خشن‌ترین نبردها در ماه‌ها به پایان رسید .

مذاکره سازمان ملل متحد که روز سه‌شنبه آغاز شد , با هدف پایان دادن به جنگ نه ماهه میان شورشیان یمن و دولت رئیس‌جمهور عبدو ربو منصور هادی انجام شد . هنگامی که مذاکرات آغاز شد , دلیلی برای خوش بینی وجود داشت : پس از چندین تلاش قبلی برای برگزاری مذاکرات , رزمندگان برای اولین بار در طول جنگ با هم نشستند و حتی با اعلام آتش‌بس موافقت کردند .

در عین حال , فشار بین‌المللی برای قطعنامه ای که منجر به فلج شدن مردم و فلج شدن کشور توسط یک بحران شدید انسان‌دوستانه شده‌است , افزایش‌یافته است .

طبق بیانیه‌ای که توسط اسماعیل ولد احمد , فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن منتشر شد , اما با وجود اینکه آنچه سازمان ملل " پیشرفت جدی " نامید , به نظر می‌رسد که نقض مکرر آتش‌بس , این دور جاری را محکوم کرده‌است . او گفت که مذاکرات در اواسط ژانویه آغاز خواهند شد .

تبلیغات

اما با نزدیک شدن مهلت جدید , خصومت پیدا شد . رهبران سیاسی تمایلی به توقف جنگ ندارند - شاید به این امید که مذاکرات را به نفع خود انجام دهند - یا هرگونه تاثیری بر تعداد گروه‌های مسلح که در طول جنگ به وجود آمده‌اند .

در روزه‌ای اخیر , مبارزان ضد روحانی در چندین استان شمالی حمله گسترده‌ای کرده‌اند و قلمرو جدید از جمله یک مرکز استانی را تصرف کرده‌اند . نیروهای ضد روحانی با یک ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی پشتیبانی می‌شوند که از ماه مارس یک عملیات هوایی علیه شورشیان انجام داده‌است . گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که بمباران توسط ائتلاف مسئول اکثر تلفات غیرنظامیان در طول جنگ است .

ائتلاف به رهبری سعودی حملات هوایی را در سنا و سایر نواحی در روزه‌ای شنبه و یکشنبه انجام داد . و به گفته مقامات نظامی یمن , افرادی که به طور فزاینده‌ای تهاجمی نظامی در مرز عربستان‌سعودی را انجام داده‌اند , موشک‌های بالستیک خود را در چند روز گذشته به نیروهای پشتیبانی عربستان‌سعودی شلیک کردند .

یک دیپلمات گفت که علی‌رغم ادامه جنگ , یک " گرم شدن ملموس در سطح فردی بین دو هیات در طول هفته وجود داشته‌است . دیپلمات که خواست نامش فاش نشود , گفت : " به نظر می‌رسد که صدور نسخه‌های زندانی یکی از دشوارترین مشکلات است . "

عبدالوهاب بیاتی , یک مذاکره‌کننده دولت در فیسبوک , فروپاشی مذاکرات را در ناسازگاری " ناسازگاری " , از جمله مساله آزادی زندانیان , دانست .

انتخاب ویراستاران

این شهر در حال مرگ است . آیا دیگران می‌توانند از آن یاد بگیرند ?

یاس , عشق و از دست دادن : سفر در غرب ویرجینیا

بهترین نمایش‌های تلویزیونی از زمان " رقص "

تبلیغات

ناصر خسرو , که بخشی از یک هیات روحانی است , تاکید کرد که طرف او امتیازات " بزرگی " از جمله موافقت با خروج نیروها از شهرها و موسسات دولتی و تحویل سلاح به دست داده‌است .

او افزود که دولت خواستار تشکیل دولت جدید از سراسر طیف سیاسی و انتخابات در عرض یک سال شده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...