تبلیغات

خلبان

خلبان

برخی از مقامات ایرانی امیدوار بودند که ژانویه به جشن اهمیت فزاینده ایران تبدیل شود .

پس از سال‌ها مذاکرات سخت ، تحریم‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران لغو شد . رئیس‌جمهور حسن روحانی در سخنرانی خود برای ملت در ماه دسامبر قول داد : "هنگامی که قرارداد هسته‌ای اجرا شد ، " مردم بزرگ ما صلح و گشایش اقتصاد کشور را به جهان تجربه خواهند کرد ." او با اشاره به اسرائیل و عربستان‌سعودی گفت که برخی کشورهای استبدادی در منطقه کوشیده‌اند تا توافقنامه هسته‌ای را مسدود کنند . اما آن‌ها شکست‌خورده اند ."

در حال حاضر ، برخی از ایرانیان متعجب هستند که آیا عربستان‌سعودی دوباره در بحران دیپلماتیک جدید دست به دست هم داده‌است یا خیر .

آقای Meybodi ، روحانی ایرانی در قم ، گفت : " عربستان‌سعودی در این زمان حساس آقای al را در زمان حساس به گسترش شکاف بین مسلمانان سنی و شیعه ، به قتل رساند . متاسفانه آن‌ها واکنش افراطی ما را پیش‌بینی کرده بودند و اکنون آن‌ها از آن علیه ما استفاده می‌کنند تا بار دیگر ایران را منزوی کنند ."

شیخ نمر نه تنها یک شخصیت مخالف پیشرو در پادشاهی سعودی بود ، بلکه نماد فعالیت شیعیان در خارج از کشور نیز بود . پس از اینکه در سال ۲۰۱۴ توسط قوه قضائیه عربستان به اعدام محکوم شد ، ایران نسبت به " عواقب وخیمی " در صورت اعدام شیخ نمر ده هشدار داد .

جنگ در یمن پس از مذاکرات صلح به پایان خواهد رسید .

نوشته سعید Al

۱۸ دسامبر ۲۰۱۵

AL MUKALLA ، یمن - چند روز پس از اینکه طرفین درگیر در جنگ با آتش‌بس موافقت کردند ، درگیری شدید در حداقل سه استان در روز جمعه تهدید کرد که مذاکراتی در سوئیس برای پایان دادن به جنگ داخلی نه ماه کشور در جریان است .

به گفته یک مقام ارشد نظامی طرفدار دولت ، نیروهای نظامی با دولت یمن در چندین بخش از یمن شمالی هم‌مرز با عربستان‌سعودی در روز جمعه پیشروی کردند و مرکز استان Jawf و یک شهر مهم در استان Hajja را تصرف کردند. گزارش‌هایی در مورد نبرد در استان مارب وجود دارد .

نیروهای دولتی ، که توسط ائتلافی نظامی به رهبری عربستان‌سعودی حمایت می‌شوند ، علیه شورشیان Houthi ، یک گروه شمالی ، مبارزه می‌کنند . The و دولت به زودی پس از اینکه رسما ً از روز سه‌شنبه آغاز شد ، یکدیگر را متهم به شکستن آتش‌بس کرده‌اند .

در روز جمعه ، مذاکره کنندگان Houthi گفتند که آن‌ها از آخرین پیشرفت‌های نظامی نیروهای طرفدار دولت به سازمان ملل شکایت کرده‌اند ، اما آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا مذاکرات با وساطت سازمان ملل را ترک نکنند .

مقامات سعودی او را در سال ۲۰۱۲ دستگیر کردند و قبل از اینکه بازداشت شوند در پای او شلیک شد . دولت گفت که پلیس به هنگام نزدیک شدن تحت آتش قرار گرفته‌است و تصاویری از شیخ نمر ورا که در یک پارچه سفید خونین پیچیده شده اعتراضات بیشتری را تحریک کرده‌است.

او در سال ۲۰۱۴ در دادگاهی که گروه‌های حقوق بشر و سازمان ملل گفته‌اند که روند دادرسی را دنبال نمی‌کنند ، به اعدام محکوم شد .

برخی تحلیلگران می‌گویند دستگیری و محاکمه شیخ نمر - و پوشش شدید رسانه‌های خبری با ایران - افزایش او را از یک شخصیت محلی به سمت یک نماد بین‌المللی سوق داد ، فرآیندی که با اعدام وی تکمیل شد ، که او را به عنوان شهید برای هوادارانش به ارمغان آورد .

advertisement

رهبران شیعه ایران ، عراق ، لبنان و جاه‌ای دیگر او را به عنوان یک قهرمان ستودند و اعدام وی را محکوم کردند و معترضان عکس او را در خیابان‌های بسیاری از شهرها حمل کردند . اگر دیپلمات‌های سعودی به سفارت سوزانده شده خود در تهران بازگردند ، در حال حاضر یک خیابان در بیرون از او نامگذاری شده‌است .

عباس Kadhim ، یکی از اعضای ارشد سیاست خارجی در دانشگاه جانز هاپکینز ، گفت : " آن‌ها به شیعیان عربستان‌سعودی شهید دادند و شهید و سمبل آن‌ها خواهد بود .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...