تبلیغات

پاتریشیا

پاتریشیا

یک روحانی شیعه با نام a deepened در وضعیت قرار دارد .

روحانیون شیعه در کربلا ، عراق ، در تظاهرات روز دوشنبه بر روی پوستر پادشاه سلمان از عربستان‌سعودی ایستادند .

اعتبار

احمد الحسینی / رویترز

تصویر

روحانیون شیعه در کربلا ، عراق ، در تظاهراتی در مورد شاه سلمان از عربستان‌سعودی در تظاهراتی در خصوص Monday.Cred itCreditAhmed الحسینی و رویترز به سر بردند .

نوشته بن هوبارد

۴ ژانویه ۲۰۱۶

بغداد - براساس گزارش تهیه‌شده توسط ویکی لیکس ، یک دیپلمات آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به یک روستای فقیر در شرق عربستان‌سعودی سفر کرد تا از یک واعظ با ریش دار که به خاطر انتقاد از دولت شناخته شده‌بود دیدار کند و او را به عنوان " بازیگر ثانویه در سیاست محلی " معرفی کرد .

سال‌ها بعد ، آن واعظ شیخ نمر آل نمر یک جنبش اعتراضی را با خطابه‌های تند خود به خانواده سلطنتی سعودی دامن زد .

روز شنبه ، عربستان‌سعودی او را به اتهام تروریسم اعدام کرد و منجر به فروپاشی روابط بین عربستان‌سعودی و ایران و محکم کردن وضعیت شیخ نمر ده به عنوان نماد بین‌المللی قدرتمند مخالفان شیعه در پادشاهی سعودی شد.

افزایش شهرت شیخ نمر ، که پیش از دستگیری در سال ۲۰۱۲ در خارج از عربستان‌سعودی شناخته شده‌بود ، رابطه نزدیکی با تشدید رقابت استراتژیک و فرقه‌ای بین ایران و عربستان‌سعودی دارد که آن‌ها را به مخالفت با دو طرف مناقشه در منطقه تبدیل کرده‌است .

advertisement

برای ایران و هم پیمانانش ، شیخ نمر یک مخالف خانگی با خانواده حاکم عربستان‌سعودی بود و آن‌ها دلیل او را پذیرفتند و آن را در رسانه‌های خبری خود تقویت کردند . برای رهبران سعودی ، شیخ نمر یک مخالف خطرناک بود که ترس از دخالت ایران در مرزه‌ای پادشاهی را personified .

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر ، عربستان‌سعودی شیخ نمر را در سال ۲۰۱۲ دستگیر کرد و بعدا ً او را به اتهام شکستن بیعت با حاکم ، تحریک درگیری‌های فرقه‌ای و حمایت از شورش و تخریب اموال در طی اعتراضات محکوم کرد . او در یک اعدام دسته‌جمعی با ۴۶ زندانی دیگر کشته شد که اغلب آن‌ها مرتبط با القاعده بودند .

بسیاری از سعودی‌ها از جفت کردن این جنایات دفاع کردند .

سلمان الانصاری ، یک مفسر سعودی که توسط گروه Podesta ، یک شرکت روابط‌عمومی که برای دولت عربستان‌سعودی کار می‌کند ، گفت : " ما از یک فرد تروریست صحبت می‌کنیم . "

آقای انصاری شیخ نمر را متهم به سازماندهی یک " شبکه تروریستی " در مناطق شیعه‌نشین شرق عربستان کرد و او را با a القاعده که کشتار نیروهای امنیتی را تایید کرد ، مقایسه کرد .

با این حال ، برخی دیگر توجه دارند که برای کشیشی که نفرت او از خانواده سلطنتی در یوتیوب آسان است ، نمونه‌هایی از او خواستار خشونت نیستند . دولت عربستان شواهد عمومی را مبنی بر این که ممکن است علیه وی داشته باشد ، اعلام نکرده است .

Editors

از آنجا که مالیات بر مالیات‌ها افزوده می‌شد ، درآمد آن‌ها یک پرایس را پرداخت می‌کرد .

خیابان لس‌آنجلس فروشندگان غیر قانونی

در ۱۲ دقیقه همه چیز اشتباه شد .

advertisement

دولت با افزایش فشار داخل کشور برای اعدام چهره‌های القاعده مواجه شده بود که همه سنی بودند که حدود یک دهه پیش به خاطر حملات مرگبار به این کشور محکوم شده‌بودند . دولت همچنین احتمال دارد که اعدام دسته‌جمعی ، طرفداران گروه جهادی دولت اسلامی ، که این کشور را دشمن اعلام کرده و بارها به آن حمله کرده‌است ، را بترساند .

تصویری بدون تاریخ از شیخ نمر نمر - .

اعتبار

خبرگزاری عربستان‌سعودی

تصویر

تصویری بدون تاریخ از شیخ نمر نمر - .

آژانس خبری CreditSaudi

با این وجود برخی تحلیلگران غربی می‌گویند که اگر دولت تنها سنی را اعدام کند ، دولت می‌تواند با خشونت داخلی مواجه شود ، در حالی که شیعیان متهم به شرکت در خشونت هستند که جان افسران پلیس را گرفت . سه شیعه دیگر همراه با شیخ نمر ده اعدام شدند .

با این حال ، برخی دیگر می‌گویند که شیخ نمر برای بازجویی عمومی از مشروعیت خانواده سلطنتی و فرستادن پیامی به مخالفان دیگر مجازات شده‌است .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...