تبلیغات

خلبان

خلبان

در سال ۲۰۰۸ ، یک فراخوانی عمومی برای تشکیل " جبهه اپوزیسیون عادلانه " برای نشان دادن شیعیان منتشر شد . یک کابل دیپلماتیک در این رویداد گفته بود " هیچ گونه حمایت قابل‌ملاحظه‌ای از نظرات شیخ وجود ندارد ."

پروفایل داخلی او در سال ۲۰۰۹ افزایش یافت ، زمانی که او به نمایندگی از زائران شیعه که با نیروهای امنیتی در دسترسی به یک مکان در شهر مقدس مدینه درگیر شده بودند ، صحبت کرد . او به پنهان کردن ، ترس از دستگیری ، رفت ، و نفوذ او رو به افول گذاشت . در سال ۲۰۱۰ ، یک کابل دیپلماتیک آمریکایی به نقل از یک رهبر اجتماعی گفت شیخ نمر " بیش از حد قوی صحبت کرد ، که منجر به " اعتبار از دست دادن و پیروی وی " شد .

با شروع قیام بهار عرب در سال ۲۰۱۱ ، زمانی که شیعیان در شرق عربستان و بحرین در نزدیکی بحرین به جنبش اعتراضی پیوستند و به زودی با نیروهای امنیتی در هر دو کشور درگیر شدند .

تظاهرکنندگان که تلاش‌های محتاطانه رهبران خود برای به دست آوردن امتیازاتی از جانب فرمانروایان سنی را رد کردند ، شیخ نمر را در آغوش گرفتند که در زبان ساده‌ای که لبریز از خشم بود موعظه می‌کردند . او گفت که شیعیان عربستان باید سهم عادلانه آن‌ها از نفت کشور را به دست آورند و حتی پیشنهاد کردند که می‌توانند از آن‌ها جدا شوند .

آقای Matthiesen گفت : " او همه چیزهایی را گفت که جوانان می‌خواهند بشنوند اما رهبران دیگر نمی‌خواهند بگویند ."

معترضین پوسترهای شیخ نمر را در طی تظاهرات علیه عربستان‌سعودی در تهران در روز دوشنبه در دست داشتند .

اعتبار

عابدین Taherkenareh / آژانس Pressphoto اروپا

تصویر

معترضین پوسترهای شیخ نمر را در طی تظاهرات علیه عربستان‌سعودی در تهران در Monday.Cred itAbedin Taherkenareh / آژانس Pressphoto اروپا نگه داشتند.

در یک سخنرانی ، او علیه " ستمگران ، " سنی یا شیعه " صحبت کرد و از مردم ستمدیده خواست که علیه آن‌ها متحد شوند .

وی گفت : " در هر جایی ، در یمن ، در یمن ، در مصر ، یا در هر جایی - فرمانروای ناعادلانه منفور است ، و هر کس که از ظالم دفاع کند ، شریک او در ستم است و هر کسی که با او شریک است ، پاداش خود را از خداوند به او می‌دهد ."

تبلیغ

وی با انتقاد از رئیس‌جمهور بشار اسد در سوریه ، که از سوی ایران حمایت می‌شود و از حکومت اکثریت کرد در شمال عراق حمایت می‌کند ، مقام خود را با روحانیون شیعه دیگر قطع کرد .

در خطبه دیگری ، او علیه استفاده از سلاح صحبت کرد و گفت که معترضان باید حاضر باشند به خاطر آن‌ها جان خود را از دست بدهند : " قدرت ما در سلاح نیست ؛ قدرت ما در شهادت است ."

لاغر و عینکی با یک دستار سفید و ریش فلفل نمکی که شیخ نمر را در انتقاد از خانواده سلطنتی سعودی مورد انتقاد قرار داد و اعضای آن را " ستمگر " خواند و آن‌ها را با hated از تبه کار در تاریخ شیعه مقایسه کرد و خواستار سقوط آن‌ها شد .

" یک ولیعهد از دنیا می‌رود و یک ولیعهد جدید به دنیا می‌آورد ! ما ، مزرعه چی هستیم ؟ ماکیان برای آن‌ها ؟ او فریاد زد : " ما آل سعود را به عنوان حاکم می‌پذیریم . ما آن‌ها را نخواهیم پذیرفت و می‌خواهیم آن‌ها را حذف کنیم ."

توبی Matthiesen ، عضو ارشد تحقیقات در کالج سنت آنتونی ، آکسفورد و نویسنده کتابی در مورد شیعیان سعودی گفت : " او به خاطر مسائل محکوم شده‌بود ؛ راه دیگری برای قرار دادن آن وجود ندارد . "

شیخ نمر from از روستای of در شرق عربستان‌سعودی بود که بیشتر افراد اقلیت شیعه در آن زندگی می‌کنند . شیعیان که حدود ۱۰ درصد از ۲۰ میلیون شهروند این کشور را تشکیل می‌دهند مدت‌ها از تبعیض علیه دولت و بدنام کردن عقاید خود توسط روحانیون دولتی شکایت کرده‌اند .

خانواده شیخ نمر ده به مخالفت خود با سلطنت معروف بودند ، سنت که پس از بازگشت به خانه از بیش از یک دهه در خارج برای مطالعات مذهبی در ایران و سوریه در آغوش گرفته بود.

او یک دانشمند برجسته نبود ، اما خواستار حقوق بیشتر برای شیعیان شد - و با نتایج محدود ، از آنجا که بسیاری از سخنرانی‌های آتشین او اجتناب می‌کردند .


منبع سایت سربازی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...